2008 : Hamilton átvette a vezetést az erős Ferraritól - Pénteki 2. szabadedzés - Malajziai GP |
Hamilton átvette a vezetést az erős Ferraritól - Pénteki 2. szabadedzés - Malajziai GP
2008.03.21. 12:00
Noha az utolsó percekben Lewis Hamilton kaparintotta meg az 1. helyet, a Malajziai Nagydíj péntek délutáni szabadedzését végig a Ferrari uralta. Felipe Massa a 2., Kimi Räikkönen pedig a 3. helyen zárt, megelőzve Jenson Button meglepően gyors Hondáját.
Végül a McLaren-es Lewis Hamilton bizonyult a leggyorsabbnak a Malajziai Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén, amelyen azonban ennek ellenére a Ferrari nyújtotta a meggyőzőbb teljesítményt.
Hamilton 5 perccel a tréning leintése előtt, egy 3 mért körből álló etap első körében, a lágyabb gumikon állította be az 1:35.055-ös végeredményt, de addig a pillanatig Kimi Raikkönen és Felipe Massa váltogatták egymást az élen. Massa egy hosszú etap végén, a kemény keverékű Bridgestone-okkal is csupán 0.151 másodperccel bizonyult lassabbnak a McLaren brit versenyzőjénél.
A csapatok - alighanem a beígért esőtől tartva - már szokatlanul korán pályára küldték az autóikat, s noha a Sepang felett fenyegetően tornyosuló felhők végül megkönyörültek rajtuk, az aszfalt hőmérséklete az edzés másfél órája alatt jelentősen, 55 fokról 37 fokra csökkent.
Az első mért kört a 4. percben a toyotás Jarno Trulli teljesítette 1:41.318 alatt, őt hamarosan Robert Kubica követte, majd mindössze 8 perc után Heikki Kovalainen állt az élre a McLarennel. Ám a 11. percben megjelent a pályán Raikkönen Ferrarija, s kapásból 1:36.119-re szorította le a lécet, 1.824 másodpercet verve Kovalainenre. Közben Hamilton 1.164 másodperces hátránnyal felkapaszkodott a 2. helyre.
Kovalainen már a 30. percben lágy gumikon hajtott ki a boxból, de csak 0.829 másodpercre tudta megközelíteni Raikkönent, aki eddigre már 1:36.045-ös időeredménnyel állt az 1. helyen.
Hamilton az 54. percben 0.369 másodpercre zárkózott fel Raikkönenhez, aki azonban hat perccel később, a lágyabb gumikon 1:35.627-tel új mércét állított fel. Massa a keményebbeken felzárkózott mögé, 0.101 másodperces hátránnyal.
Még 20 perc volt hátra az edzésből, amikor Massa ugyanennek a hosszú etapnak a végén átvette a vezetést, majd a következő körében 1:35.206-ra javította a szintet. Közben az ismét a lágyabb gumikon próbálkozó Raikkönen is javított valamelyest az időeredményén.
A hajrában Jenson Button a 4. helyre repítette a Hondáját, megelőzve az első pillanattól kezdve meglepően ütőképesnek bizonyuló Sebastian Vettelt. A toyotás Jarno Trullinak szintén sikerült beférkőznie Kovalainen McLarenje elé, míg Giancarlo Fisichella azzal keltett feltűnést, hogy elhódította a 9. helyet Force Indiával.
Ezen az edzésen is számtalan kicsúszás és apróbb incidens történt. Sébastien Bourdais Toro Rossójában már a 6. percben, alig egy kör után megadta magát egy újabb Ferrari motor, David Coulthard pedig egyáltalán nem hajtott ki a pályára, mert Red Bullja a délelőtti balesete után alapos javításra szorult.
A 23. percben Fernando Alonso látványosan megpördült a célegyenesre vezető kanyarban, az edzés felénél pedig arra panaszkodott a rádión, hogy a Renault sebességváltója nem veszi be a 2-es fokozatot. A versenyzők egyébként láthatóan küszködtek az alacsony tapadással, szinte percenként lesodródott valaki a pályáról.
|
|
Pénteki 2. edzés |
2. - Malajziai GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Sepang, Kuala Lumpur, Malajzia |
|
|
|
Időpont: |
2008. március 21., péntek, 07:00-08:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5543 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 29-34 fok, aszfalt: 37-55 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
F. Massa (Ferrari) |
1:35.780 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
F. Alonso (Renault), 2005. |
1:32.582 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:35.055 |
209.929 |
|
|
32 |
|
2. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:35.206 |
209.596 |
0.151 |
0.151 |
33 |
|
3. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:35.428 |
209.108 |
0.373 |
0.222 |
36 |
|
4. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:36.037 |
207.782 |
0.982 |
0.609 |
40 |
|
5. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:36.474 |
206.841 |
1.419 |
0.437 |
35 |
|
6. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:36.493 |
206.800 |
1.438 |
0.019 |
38 |
|
7. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:36.512 |
206.760 |
1.457 |
0.019 |
30 |
|
8. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:36.671 |
206.420 |
1.616 |
0.159 |
33 |
|
9. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
1:36.756 |
206.238 |
1.701 |
0.085 |
37 |
|
10. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:36.838 |
206.064 |
1.783 |
0.082 |
34 |
|
11. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:36.879 |
205.977 |
1.824 |
0.041 |
38 |
|
12. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:36.908 |
205.915 |
1.853 |
0.029 |
36 |
|
13. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:37.106 |
205.495 |
2.051 |
0.198 |
35 |
|
14. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:37.328 |
205.026 |
2.273 |
0.222 |
23 |
|
15. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:37.331 |
205.020 |
2.276 |
0.003 |
42 |
|
16. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:37.346 |
204.988 |
2.291 |
0.015 |
37 |
|
17. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:37.512 |
204.639 |
2.457 |
0.166 |
35 |
|
18. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Ferrari |
B |
1:37.614 |
204.426 |
2.559 |
0.102 |
35 |
|
19. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
1:39.021 |
201.521 |
3.966 |
1.407 |
27 |
|
20. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
1:39.361 |
200.831 |
4.306 |
0.340 |
30 |
|
21. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
|
- |
|
|
1 |
|
22. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
|
- |
|
|
0 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0158 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:35.055 |
- (4.306) - |
1:39.361 |
 |
|
 |
|
|
|
|