| 2008 : Massa az élen, Hamilton összetörte a McLarent - Pénteki 2. szabadedzés - Bahreini GP |
Massa az élen, Hamilton összetörte a McLarent - Pénteki 2. szabadedzés - Bahreini GP
2008.04.04. 15:24
Felipe Massa saját csapattársára, Kimi Räikkönenre is 9 tizedmásodpercet vert a Bahreini Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén, amelyről Lewis Hamilton az 5-6-7-es kanyar kombinációjában kicsúszott, a gumifalban összetörve McLarenjét.
Felipe Massa a hajrában futott 1:31.420-as körével könnyedén megszerezte a vezetést a Bahreini Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén, amely alighanem mégsem erről, hanem két másik incidensről marad emlékezetes.
Az első három perccel a tréning leintése előtt történt, amikor Lewis Hamilton a 6-os kanyar kijáratánál négy kerékkel a rázókőre csúszott, és elvesztette az irányítást McLarenje fölött, amely nagy sebességgel megpördült, majd a pálya ellentétes oldalán a gumifalnak ütközve összetört. Hamilton, aki így is a 4. helyen végzett, sértetlenül kiszállt az autójából.
A második balesetre két perccel később került sor. Fernando Alonso, aki a pálya első két szektorában javított saját részidején, a harmadikban viszont utolérte Giancarlo Fisichellát, a célegyenes végén megpróbált elmenni a Force India mellett, de összeütközött vele. Mindkét autó bemutatott egy piruettet.
Mindez cseppet sem zavartatta a Ferrarit, amely éppolyan erősen kezdte ezt a nagydíjat is, mint két héttel ezelőtt a malajziait. Kimi Raikkönen már a 17. percben átvette a vezetést, 0.774 másodpercet verve Nick Heidfeldre, majd a következő körében 1:33.307-re javította az időeredményét.
Két perccel ezután Hamilton, vetélytársával ellentétben a lágy keverékű gumikon, 0.239 másodperces előnnyel annak ellenére megszerezte az 1. helyet, hogy az utolsó szektorban vesztett úgy fél másodpercet. Hamarosan már 1:33 alá szorította a köridőt, Massa azonban a 36. percben egy 1:32.722-es körrel letaszította őt az élről.
Fél órával később, immár a lágy gumikon 1:32.393-ra javított, s noha Raikkönen 2 perccel az edzés vége előtt ideiglenesen az élre állt, Massa egy 1:31.420-as körrel vágott vissza, 0.907 másodpercet verve még rá is.
A két Ferrari mögött a McLaren versenyzői, Heikki Kovalainen és Hamilton zárták a tréninget, megelőzve Robert Kubica BMW-jét és Nico Rosberg Williams-ét. Meglepően jól szerepelt Sébastien Bourdais is, aki még fél óra után is tartotta a 3. helyét Raikkönen és Kovalainen között, s végül 9. lett.
Rosberg nem úszta meg szárazon nélkül az edzést, ugyanis a 79. percben az egyik jobbos kerékvetőjéről lecsúszva kisodródott a bukótérbe, ahonnan nagy ívben kellett visszakanyarodnia a pályára. Előzőleg ugyanott, ugyanígy járt Anthony Davidson is, míg Timo Glock a 3. percben a célegyenes végi kanyart vétette el.
|
|
Pénteki 2. edzés |
3. - Bahreini GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Bahrain International Circuit, Sakhir |
|
|
|
Időpont: |
2008. április 4., péntek, 13:00-14:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5417 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 27-30 fok, aszfalt: 35-43 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
K. Räikkönen (Ferrari) |
1:33.527 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
M. Webber (Williams), 2005. |
1:29.527 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:31.420 |
213.314 |
|
|
30 |
|
2. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:32.327 |
211.219 |
0.907 |
0.907 |
30 |
|
3. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:32.752 |
210.251 |
1.332 |
0.425 |
30 |
|
4. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:32.847 |
210.036 |
1.427 |
0.095 |
26 |
|
5. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:32.915 |
209.882 |
1.495 |
0.068 |
29 |
|
6. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:33.022 |
209.641 |
1.602 |
0.107 |
34 |
|
7. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:33.048 |
209.582 |
1.628 |
0.026 |
27 |
|
8. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:33.098 |
209.470 |
1.678 |
0.050 |
33 |
|
9. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:33.197 |
209.247 |
1.777 |
0.099 |
37 |
|
10. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:33.247 |
209.135 |
1.827 |
0.050 |
37 |
|
11. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:33.710 |
208.102 |
2.290 |
0.463 |
33 |
|
12. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:33.755 |
208.002 |
2.335 |
0.045 |
26 |
|
13. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:33.782 |
207.942 |
2.362 |
0.027 |
34 |
|
14. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:33.822 |
207.853 |
2.402 |
0.040 |
38 |
|
15. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:33.856 |
207.778 |
2.436 |
0.034 |
30 |
|
16. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:33.966 |
207.535 |
2.546 |
0.110 |
35 |
|
17. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:34.023 |
207.409 |
2.603 |
0.057 |
36 |
|
18. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
1:34.388 |
206.607 |
2.968 |
0.365 |
35 |
|
19. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Ferrari |
B |
1:34.405 |
206.570 |
2.985 |
0.017 |
34 |
|
20. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:34.787 |
205.737 |
3.367 |
0.382 |
30 |
|
21. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
1:35.288 |
204.655 |
3.868 |
0.501 |
24 |
|
22. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
1:35.712 |
203.749 |
4.292 |
0.424 |
25 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0158 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:31.420 |
- (4.292) - |
1:35.712 |
 |
|
 |
|
|
|
| |