| 2007 : Alonso kezdte az élen a 2007-es idényt - Pénteki 1. szabadedzés - Ausztrál GP |
Alonso kezdte az élen a 2007-es idényt - Pénteki 1. szabadedzés - Ausztrál GP
2007.07.09. 14:38
A címvédő Fernando Alonso volt a leggyorsabb az idénynyitó Ausztrál Nagydíj péntek délelőtti szabadedzésén, amely azonban a reggeli esőzés után fokozatosan felszáradó pályán zajlott, ezért nem libbentette fel a fátylat az erőviszonyokról.
A címvédő Fernando Alonso volt a leggyorsabb a 2007-es idény első szabadedzésén, amely azonban megtévesztő eredménnyel zárult, mert a reggeli esőzés után nagyrészt vizes aszfalton zajlott, s a versenyzők csak az utolsó négy percben rohamozták meg a pályát száraz gumikon.
Alonso a kritikus pillanatban, az Ausztrál Nagydíj másfél órás tréningjének legutolsó percében rukkolt elő 1:29.214-es körével, s erre a többiek már nem tudtak válaszolni. Egy ideig úgy tűnt, a ferraris Felipe Massának lehet esélye átvenni a vezetést, de a brazil forgalomba került, s dühödten rázta az öklét Tonio Liuzzi felé, aki szerinte akadályozta őt.
A 3. helyen, 1.643 másodperces hátránnyal a BMW Sauber tesztpilótája, Sebastian Vettel végzett, aki ma Robert Kubica helyett rótta a köröket, miután az istállónál úgy döntöttek, az új szabályokat kihasználva neki adnak lehetőséget a vezetésre. Vettel mögött a McLaren újonca, Lewis Hamilton az ígéretes 4. helyezéssel mutatkozott be, megelőzve Jenson Button Hondáját.
Az edzés elején vizes volt a melbourne-i Albert Park, és az első 34 percben csupán Vettel, valamint a toyotás Jarno Trulli és a Spyker versenyzője, Adrian Sutil tett meg mért köröket. Akkor Alonso törte meg a jeget, s 1:42.878-as körével az élre repítette a McLarent. Később Button vette át a vezetést, mielőtt Alonso újra a tabella tetejére állt.
Habár a 12. percig a két Ferrarit leszámítva mindenki megtett legalább egy bemelegítő kört, Kimi Räikkönen csak az 57. percben merészkedett ki először a pályára, de mindössze második mért körében, 1:39.242-vel meg is kaparintotta az 1. helyet.
Őt Nick Heidfeld taszította le az élről 10 perccel később, egymás után három körében is javítva az eredményén, s végül 1:37.249-nél állítva meg a stoppert. Noha ekkor már megjelent egy száraz ív a pályán, a versenyzők továbbra sem kockáztatták meg, hogy száraz aszfaltra való gumikkal menjenek ki rá.
Erre a Red Bull versenyzője, Mark Webber vállalkozott elsőként a 85. percben, s hazai szurkolótáborának örömére azonnal 1:32.194-re szorította le a lécet, 5.055 másodpercet verve az addigi legjobb időeredményre. Ezen később tovább javított, de egyre többen hajtottak ki a boxból száraz gumikon, s ezzel a forgalom is mind sűrűbbé vált.
Egy perccel az edzés leintése előtt Button, majd Vettel vette át a vezetést, mígnem Alonso és Massa lejjebb nem szorította őket a tabellán. Sokan azonban egyetlen mért kört sem tettek meg a kedvező pályaviszonyok között, és így fordulhatott elő, hogy a lemaradásuk 5-10 másodpercesnek tűnt.
Az edzésen csak apró incidensek történtek. Trulli a 11/12-es sikánban mutatott be egy ártalmatlan megpördülést, Webber pedig közvetlenül a gyors köre után csúszott a fűre a célegyenes végi kanyarban. Rubens Barrichello a 9-es számú kanyar előtt fékezte el magát, lesodródva a pályáról, valamint Giancarlo Fisichella és Heikki Kovalainen is kicsúszott - az utóbbi kétszer. Christijan Albers a 6-os kanyarban járt hasonlóan.
Räikkönen az utolsó pillanatban kimerészkedett ugyan a pályára száraz gumikon, de mért kört teljesíteni már nem maradt ideje, ráadásul a boxban átlépte a sebességkorlátozást, ezért a szabályoknak megfelelően még pénzbüntetéssel is sújtották.
|
|
Pénteki 1. edzés |
1. - Ausztrál GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Melbourne, Ausztrália |
|
|
|
Időpont: |
2007. március 16., péntek, 00:01:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5303 m |
|
|
|
Időjárás: |
Vizes, felszáradó pálya (levegő: 21-23 fok, aszfalt: 24-27 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
A. Davidson (Honda) |
1:28.259 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004. |
1:24.125 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:29.214 |
213.989 |
|
|
23 |
|
2. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:30.707 |
210.467 |
1.493 |
1.493 |
7 |
|
3. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:30.857 |
210.119 |
1.643 |
0.150 |
22 |
|
4. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:30.878 |
210.071 |
1.664 |
0.021 |
14 |
|
5. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:31.162 |
209.416 |
1.948 |
0.284 |
15 |
|
6. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:31.401 |
208.869 |
2.187 |
0.239 |
21 |
|
7. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:31.528 |
208.579 |
2.314 |
0.127 |
9 |
|
8. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:31.571 |
208.481 |
2.357 |
0.043 |
20 |
|
9. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:31.661 |
208.276 |
2.447 |
0.090 |
16 |
|
10. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:31.737 |
208.104 |
2.523 |
0.076 |
12 |
|
11. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
1:31.782 |
208.002 |
2.568 |
0.045 |
7 |
|
12. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
1:32.011 |
207.484 |
2.797 |
0.229 |
14 |
|
13. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
1:32.194 |
207.072 |
2.980 |
0.183 |
18 |
|
14. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Spyker-Ferrari |
B |
1:34.043 |
203.001 |
4.829 |
1.849 |
26 |
|
15. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:34.627 |
201.748 |
5.413 |
0.584 |
8 |
|
16. |
|
Christijan Albers |
NED |
Spyker-Ferrari |
B |
1:35.055 |
200.840 |
5.841 |
0.428 |
10 |
|
17. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:37.249 |
196.308 |
8.035 |
2.194 |
12 |
|
18. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
1:39.221 |
192.407 |
10.007 |
1.972 |
6 |
|
19. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:39.242 |
192.366 |
10.028 |
0.021 |
7 |
|
20. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:39.550 |
191.771 |
10.336 |
0.308 |
9 |
|
21. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:41.763 |
187.601 |
12.549 |
2.213 |
9 |
|
22. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:44.130 |
183.336 |
14.916 |
2.367 |
11 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0548 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:29.214 |
- (14.916) - |
1:44.130 |
 | |
 | |
|
|
| |