|
Alig telt el az első hat nagydíj a 2006-os Forma 1-es világbajnoki szezonból, a Toyota versenyistálló máris elkészítette az év elején pályára küldött TF106-os névre hallgató konstrukciójának továbbfejlesztett változatát, a TF106B-t.
A csapat szakembereinek elmondása szerint legújabb szerzeményük számos olyan technikai fejlesztést és újítást tartalmaz, amitől egyértelmű előrelépést várnak a szezon hátralévő futamain. A „B" jelzéssel ellátott négykerekű üzemanyagtartályát, a módosított aerodinamikai csomagját és az újratervezett első kerékfelfüggesztését kivéve az autó alapvető karakterisztikája hasonló maradt elődjéhez, a Toyota TF106-hoz.
A TF106B konstrukcióba szerelt első felfüggesztést tulajdonképpen már korábban is bevetették, hiszen a tavalyi Japán Nagydíjon a TF105B jelű autójukban ezt a technikai megoldást alkalmazták. Az új tervezésű autónál eltüntették az orreleme alatt, annak középvonalában a korábbi konstrukciónál fellelhető úgynevezett gerincrészt, amelytől az autó aerodinamikai viselkedését illetően egyértelmű előrelépést várnak a csapat mérnökei. Az új geometriai megoldásokat tartalmazó kerékfelfüggesztési rendszer eltérő kialakítású nyomórudat tartalmaz, mint ahogyan az a TF106-os esetében volt. Ennek eredményeképpen az autó orrelemének felső része is megváltozott, hiszen a felső síkban, az orrkúp két oldalán egy-egy kitüremkedés látható. Ezek alatt bújnak meg az előzőekben említett rudak rögzítési pontjai.

A TF105 és a TF106 tengelyei közötti távolságot tekintve nem történt változás, bár a motor és a karosszéria közötti távolság (2) valamelyest lecsökkent az idei évben életbe léptetett szabálymódosítások értelmében használatba vett rövidebb építésű V8-as erőforrásoknak köszönhetően.
Az új fejlesztésű TF106B konstrukció hosszabb üzemanyagtartályt kapott (1), abból a megfontolásból, hogy így kompenzálják a rövidebb motor által adódó hosszméretbeli különbséget.
Műszaki adatok
Karosszéria |
Méhsejt szerkezetű, préselt szénszálas anyagból készült rétegekből áll. |
Üzemanyag-tartály |
ATL biztonsági cella |
Első kerékfelfüggesztés |
Szénszálas anyagból készült, háromszög alakú, kettős keresztlengőkar, amely szintén szénszálas erősítéssel rendelkező keresztrudat és tolórudat rejt magában. |
Hátsó kerékfelfüggesztés |
Szénszálas anyagból készült, háromszög alakú, kettős keresztlengőkar, amely szintén szénszálas erősítésű tolórúddal van kiegészülve. |
Lengéscsillapító |
Penske |
Kerekek |
BBS kovácsolt magnézium |
Gumiabroncsok |
Bridgestone Potenza |
Féknyereg |
Brembo |
Fékhengerek |
Brembo |
A féknél felhasznált anyagok |
Hitco (szén / szén) |
Kormányzás |
Toyota által kifejlesztett |
Kormánykerék |
Toyota szénszálas anyagból készített kormány, Toyota / Magneti Marelli műszerekkel |
Vezetői ülés |
Szénszálas anyagból készített, a pilóta testvonalához pontosan igazodik |
A versenyző biztonsági felszerelése |
Takata |
HANS |
Toyota fejlesztés |
Elektronikai rendszer |
Toyota / Magneti Marelli |
Sebességváltó |
7 fokozatú váltómű hátramenettel. Toyota / Xtrac által készített váltómechanizmus, amelyet a pilóta a kormánykeréken elhelyezett kapcsolókarok használatával, elektro-hidraulikus rendszer működtet. |
A TF106B főbb méretei

Tengelytáv |
3090mm |
Teljes hossz |
4530mm |
Teljes magasság |
950mm |
Teljes szélesség |
1800mm |
Teljes súly |
600kg a versenyzővel és a kamerával együtt |
RVX-06 specifikáció

A motor elnevezése |
RVX-06 |
Hengerek száma |
8 |
Hengerűrtartalom |
2398ccm |
Lóerő |
kb. 740bhp |
Fordulatszám |
19,000rpm |
Szelepvezérlés |
pneumatikus |
Gázszabályzás |
hidraulikus |
Gyújtógyertya |
DENSO |
Üzemanyag |
Esso |
Kenőanyag |
Esso | | |