|
 |
Módosítás a kvalifikáció szabályain |
|
| Két nappal a 2006-os évad bahreini nyitóversenyének időmérő edzése előtt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kisebb korrekciót hajtott végre az új, kiesés rendszerű kvalifikációs szisztéma szabályain.
| Ismert: az új rendszer szerint a szombat délutáni tréning első, kétszer 15 perce után a hat-hat leglassabb autó kiesik és elfoglalja a 17-22, illetve 11-16. helyeket, majd az utolsó húsz percben a tíz leggyorsabb kocsi vetélkedik a pole pozícióért, versenyre szánt üzemanyagmennyiséggel. Az edzés után a Top 10 a zárófázis kezdetén alkalmazott mennyiségig töltheti újra az autókat (a szövetség által kidolgozott üzemanyag-kvóta alapján), míg a korábban kiesett tíz kocsi esetében szabadon variálhatnak az üzemanyagmennyiséggel.
A szövetség friss szabálykorrekciója kimondja: ha egy pilóta az időmérő tréning idején bármilyen okból kifolyólag a pályán ragad, a továbbiakban nem vehet részt a kvalifikációs procedúrában még akkor sem, ha az elért időeredmény alapján továbbjutott volna a következő fordulóba.
Ha például valamelyik sofőr az edzés második periódusában olyan időt fut, amely feljogosítja arra, hogy részt vegyen a legjobb tíz pole-ért zajló küzdelmében, de kipördül a pályáról vagy a kocsija műszaki okok miatt leáll, akkor a "Szuperpole"-összecsapáson elérhető utolsó helyet, a tizedik rajtpozíciót szerzi meg.
A Speed TV honlapján közzétett beszámoló szerint a szabálymódosításra az összes istálló áldását adta.
A korrekció előtt a szabály úgy szólt, hogy a pályán ragadt autókat a felvonások közötti szünetekben visszaszállíthatják a boxba. Bár a modern pályák szervízútjain ez könnyen megoldható, a korszerűtlenebb ringeken -ahol a lerobbant autókat a pályán szállítják vissza a depóba- ez komoly fejfájást okozhatott volna az FIA-nak, mert nem biztos, hogy az ötperces reklámszünet elég lett volna a romeltakarításra.
A módosított szabályzat szerint a boxba időközben visszaszállított autók a tréning végéig a Parc Fermében maradnak.
|  | |
|
|
|
|
|
|