Kimi-rajongók Klubja
Kimi-rajongók Klubja
A klub mottója:
Megcsillan a nap a Ferrarikon, Átszáguld Kimivel a célvonalon. Együtt mozog gép és lélek, Kimi-s leszek, amíg csak élek!
     
Fórum
     
Menü
     
Kimi blogja
     
Infók Kimiről
     
A hét képe
     
Extrák
     
Videók
     
Galéria
     
Kitalált történetek
     
Versek és más egyebek
     
Finn himnusz
     
A pilóták hivatalos oldalai
     
A letöltés menete
     
Kimi blogja 2
Friss bejegyzések
2009.11.06. 08:56
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:54
2009.09.18. 11:40
Friss hozzászólások
     
Várható szabályváltozások

2006. évi Formula 1 szabályváltozások

Az időmérőt három részben bonyolítják le: az első negyedórában az összes kocsi a pályán lesz, az öt leglassabb kiesik, és a következő tizenöt percben a maradék tizenöt folytathatja. Az újabb öt leggyengébbnek a végén be kell fejeznie a körözést, és további húsz percben a legjobb tíz folyamatosan mehet. Aki a legjobb időt futja, azé lesz az első kocka. A hivatalos edzés után már nem lehet tankolni, sem kereket cserélni, a versenyt pontosan azzal a géppel kell kezdeni, mint amilyennel befejezték a kvalifikációt.
 

A FIA kihirdette 2008-as szabálytervezetét

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerda délután hivatalos közleményében fedte fel költségcsökkentő terveit a 2008-as idényre vonatkozóan, miután maga az elnök, Max Mosley is aggodalmát fejezte ki az égbeszökő költségek miatt.

Azok után, hogy több alkalommal is leültek a csapatokkal, illetve az AMD közreműködésével az idei évben egy átfogó közvélemény kutatást végeztek a rajongók körében, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azt a célt tűzte ki maga elé, hogy akár egy független csapat is eredményes lehessen a királykategóriában, nem több, mint évi 100 millió dolláros költségvetéssel.

Ennek érdekében az irányító testület mindenképpen tiltólistára szeretné helyezni a drága technológiák alkalmazását, be szeretné vezetni a nagy vitát kavart CDG szárnytopográfiát, fordulatszám szabályozott erőforrásokat, egységes ECU-t, illetve szélesebb slick gumikat kíván alkalmazni a jövőben.

„Az igazi vita a Formula-1-ben nem a sport irányítása, vagy a FOM által a csapatoknak fizetett pénzösszeg miatt alakult ki, sokkal inkább a költségek egekbe szökése volt a kirobbantója” – mondta Mosley.

„A Világbajnokságot olyan útra kell terelni, hogy az a független csapatoknak se okozzon anyagi nehézséget. Ezzel ellentétben azonban két vagy három nagyvállalat minden pénzt megad azért, hogy megszerezze a bajnoki címet. Ez a hozzáállás hatalmas kárt okoz a sportban, melynek korábban már szemtanúi lehettünk az amerikai IRL sorozatba. Nem szeretnénk, ha ez a Formula-1-ben megismétlődne.”

„Egy nagyvállalat annyi pénzt költ a Formula-1-re, mint amennyi éves bevételének a fele. Ez tarthatatlan állapot, melyre a befektetők is egy idő után fel fognak figyelni.”

A technikai szabályzat megváltoztatásán felül a Nemzetközi Automobil Szövetség bízik benne, hogy a sportszabályokon is alakíthatnak majd. Terveik közt szerepet az egy beszállítós rendszer mellett a három versenyhétvégés motorok, a négy versenyhétvégés váltóművek bevezetése, illetve a súlybüntetés azoknak, akik idő előtt új erőforrást és váltót tesznek autójukba.

A Nemzetközi Automobil Szövetség további költségcsökkentő megoldásokat kíván bevezetni a 2009-es idénytől. Ezek között szerepel, hogy egy csapat a szezon során maximum csak kétszer végezhet el komolyabb módosítást karosszériáján, illetve minden versenygépben lennie kell egy energiatároló és hibrid rendszernek.

Az irányító testület a 2008-as idénytől viszont engedélyezni fogja a karosszériák, illetve különféle komponensek adás-vételét, miután érvényét veszti a jelenleg is hatályban lévő Concorde Egyezmény.

A 2008-as főbb szabálymódosítások összefoglalása

- Az olyan új technológiák, melyekkel egy csapat az adott évben előnybe kerülhet, ám azokat a többiek a következő szezonban komoly fejlesztések árán szintén megvalósítják, az adott idény után tiltólistára kerülnek.

Oka: Költségek csökkentése. Ezzel a feltaláló csapat komoly előnyre tehet szert egy évig, ám megakadályozza, hogy a riválisok hatalmas összegeket fordítva a kutatásra, ugyanolyan technológiai szintet érjenek el, és újból visszaálljon a relatíve azonos helyzet.

- A hátsó szárny két részre szakad.
Oka: A kutatások igazolták, hogy ezzel nem keletkezik komoly szélárnyék az autók mögött, így a követő autó sokkal jobban tud teljesíteni, mellyel az előzés könnyebben kivitelezhető.

- Olyan változtatások a karosszérián, melyek csökkentik a leszorítóerőt, miközben a légellenállás azonos szinten marad, mellyel elkerülhetik, hogy a kanyarsebesség a későbbi években se haladja meg a 2006-os szintet.

Oka: Biztonság.
- A karosszéria első részének oly módon való megváltoztatása, mellyel az autó a forgalomban jobban viselkedik.

Oka: Az előzés elősegítése.
- Korlátozás az aerodinamikai kutatás egyes „érdekes” területein.

Oka: Költségek csökkentése.
- A minimum súlyhatár 605 kilogrammról 550 kilogrammra csökkentése.

Oka: Kirekeszteni azokat a költségeket, melyeket a csapatok a borzasztóan drága, nagy sűrűségű, egyenként 55kilogrammos ballasztokra költenek, amik szállítása sem jár anyagi veszteség nélkül. Emellett az autók sokkal biztonságosabbak lesznek az extra súly nélkül.

- A csapatokkal való egyeztetés függvényében a motorok 19.000, esetleg 20.000 fordulat/percre korlátozása.
Oka: A költségek csökkentése, illetve a Formula közelítése az utcai autóknál használt technológiához.

- Egységes motor- és váltóelektronika bevezetése a Formula-1-ben.
Oka: A költségek csökkentése, a vezetést segítő elektronikai eszközök, mint például a kipörgésgátló betiltása, valamint a FIA azon privilégiuma, hogy figyelemmel kísérheti a motor használatát és a teszteken megtett kilométerek számát.

- Az áttételek minimális sűrűsége 12mm kell legyen.
Oka: A költségek csökkentése mellett a robosztusabb, strapabíróbb váltók megjelenése.

- A guminyomás versenyző által való változtatása vezetés közben.
Oka: Biztonság, különösen a biztonsági autós periódusok alatt.

- A kerekek maximális átmérője elöl 640mm-re, hátul pedig 710mm-re növelése, míg a maximális szélesség elöl 365mm-re, hátul pedig 460mm-re való növelése slick gumikat alkalmazva.
Oka: A mechanikai tapadás növelése, mely valamelyest kompenzálja az aerodinamikai leszorítóerő csökkenését az előzések elősegítése érdekében.

- Csak engedélyezett anyagok felhasználása az autók építésénél.
Oka: A költségek csökkentése.

- Az üzemanyagnak legalább az 5.75 százaléka biológiai eredetű kell legyen.
Oka: Hogy az üzemanyagok terén is egyre jobban közelítsen a sport a közúti autók technológiájához.

2009

- 2009-től minden egyes csapat maximum két alkalommal változtathat autójának karosszériáján a szezon során.
Oka: A költségek csökkentése.
Vannak olyan elképzelések is, hogy a 2009-es idénytől bevezetik az energiatároló, és hibrid rendszerek alkalmazását a Formula-1-ben, ám ezen változtatásokat mindenképpen úgy akarják megoldani, hogy az ne jelentsen többletköltséget a csapatok számára.

A Sportszabályzat változásai

A technikai szabályzatban való változtatások mellett a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a sportszabályokban is módosításokat szeretne elvégezni a 2008-as idényre vonatkozóan. Ezeket a javaslatokat azonban még a 2006. március 22-én ülésező Motorsport Világtanács előtt érvényesíteni kell.

Íme a tartalom:
- 2008-tól csak egy gumiszállító maradhat
- Egy motornak három versenyhétvégét kell kibírnia
- Egy váltóműnek négy versenyhétvégét kell kibírnia
- Súlybüntetés az idő előtti motor-, illetve váltócseréért
- Tesztkorlátozások
- Egy versenyhétvégén maximálisan csapatonként két autó vehető igénybe
- A 2008-as nevezés első, illetve utolsó napjának kihirdetése

A 2008-as Concorde Egyezményből törölnék azokat a megszorításokat, melyek miatt a csapatok nem kereskedhetnek szabadon a karosszériáikkal, illetve az egyéb komponenseikkel.

Forrás: www.f1hirek.hu

     
Élő közvetítés

Amennyiben élőben szeretnétek nyomon követni az eseményeket, akkor katt   IDE  (angol kommenttel)

     
Irány a Hungaroring!!!
     

Futamok, tesztek
     
Rólunk :)
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Rally
     
Forma 1
     
A sport megértése
     
2006 autói
     
Csapatok hivatalos oldalai
     
Forrásaink:
     
Linkek

www.zdstudio.gportal.hutársoldalunk

www.christianklien.gportal.hu(társoldalunk)

http://jennidalhman.play.hu/http://christianklien.play.hu/

 

     
Linkek
     
Számláló
Indulás: 2005-08-03
     
Forma 1-es autók
     

Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!