| Logisztika
A teszt szezon és a versenyhétvégék legnagyobb kihívása a Formula 1-es csapatok számára, hogy még mielőtt pályára lép az autó, a csapat összes felszerelése a pályán legyen. Minden egyes csapat, amely részt vesz az FIA Formula 1 Világbajnokságában, körülbelül 160 000 kilométert utazik a versenyhelyszínek és a tesztek között, s azok a nagyobb csapatok, akik egynél több tesztcsapatot alkalmaznak, még ennél is számottevően többet.
A logisztika nem csupán azt jelenti, hogy az emberek és a felszerelések időben a helyszínre érkeznek. Szállást is találni kell és le is kell foglalni (egy csapat körülbelül 100 szobát igényel), bérelni kell autókat, valamint a csapat pályán lévő épületeinek is a helyükön kell lenni (a garázs felszereléseitől kezdve, a motorhome-on át, a csapat vendéglátó egységeivel együtt). Majdnem ugyan ilyen fontos ebben a digitális korszakban, hogy megbízható összeköttetés legyen a csapat és annak bázisa között, lehetővé téve, hogy a telemetriai és más adatokat egyenesen visszaküldhessék a bázisra (ami pedig lehetővé teszi, hogy a mérnökök tanulmányozhassák a lehetséges problémákat, még verseny közben is). Mindent összevetve óriási feladat.

A bajnokság európai fordulóinál a felszereléseket közúton szállítják, „egyenteherautókban”, amely családias képet ad a paddockról. A verseny felszerelései többek között ezek: autók, tartalék alkatrészek és szerszámok. A csapatok többsége 3 autót visz magával, egy tartalék kasztnit és néhány pótmotort (az új motorszabály 2004 óta szabályozza ezt) plusz még néhány tartalék szerszámosládát tele szerszámokkal. A gumit, az üzemanyagot és más felszereléseket külön-külön a technikai partnerek vagy a helyi szállítók szállítják oda.
A nem-európai versenyeken a logisztikai erőfeszítés még bonyolultabb –jelenleg a csapatoknak Európában van a bázisuk-, így a felszereléseket légi úton szállítják. Inkább mintsem hagyományos légi konténereket használnának, megtervezték a csapatok a saját tárolórekeszeiket, hogy a repülő minden lehetséges helyét meg tudják tölteni. Jelenleg a csapatok többsége ilyen repülőket bérel a Formula One Management-től (FOM), amelyek Londonból vagy Münchenből repülnek a versenyhelyszínre. Egymást követő versenyek esetében (mint ahogy 2003-ban az Amerika és a Japán GP) nincs elég idő arra, hogy a csapatok felszereléseit haza szállítsák, így egyenesen a következő helyszínre viszik azokat. Ez azt jelenti, hogy számottevően több alkatrészt kell bepakolniuk.
Ahogy az Európán kívüli versenyek száma növekszik, úgy növekszik a csapatok logisztikai kihívása is. Már a szállítások sokasága is egy egész Forma 1-es szezont kíván, majdnem annyit, mint egy közepes katonai osztagé.
| |