| „Az autót teljesen átterveztük” – mondta a BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen a csapat hivatalos bemutatóján.
Bár az új autó tervezése teljes mértékben az idei évben bevezetésre kerülő V8-as motorokhoz való alkalmazkodás jegyében zajlott, a formája szinte változatlan maradt. „A tervezőknek az idei évben sokkal nagyobb szabadságuk volt az autó kialakításánál, mivel az új erőforrások jóval kompaktabbak lettek” – mondta a csapat technikai igazgatója, Willy Rampf.
Mivel a kisebb térfogat miatt a motorok teljesítménye csökkent, a mérnökök elsődleges feladata az autó aerodinamikai tulajdonságainak javítása volt. Ennek eredményeképpen a karosszéria jóval alacsonyabb lett elöl, így az alsó kerékfelfüggesztések már nem az orrész alatt lettek felfogatva, hanem a karosszéria oldalán. Az autó orra is közelebb került a földhöz, melyen különböző légterelők is helyet kaptak.
Az F1.06-os forradalmi újítása a felfüggesztésében rejlik. Az első felfüggesztésnél ugyanis azt a koncepciót követték, hogy az alsó keréktartó-rudat a lehető legmagasabb ponton kapcsolják a karosszériához, mellyel az aerodinamika hatékonyságát kívánták elősegíteni.
Az új autó hátsó régiójában is történt változtatás, hiszen ott a BMW legújabb P86-os kódszámot viselő erőforrása kapott helyet. Theissen azt is megerősítette, alaposan átdolgozzák még az új motort a szezonnyitó Bahreini Nagydíj előtt.
„Egy teljesen más motorral indulunk Bahreinben” – mondta Theissen. „Ez a technológia versenye.”
Az F1.06-os váltóművét a hinwili bázison fejlesztették ki a tavalyi évi modellből, ám a szakember megerősítette, hogy a további fejlesztéseket már a müncheni főhadiszálláson fogják elvégezni. | |