2006 : A BMW-s Kubica az élen az év első szabadedzésén - Pénteki 1. szabadedzés - Bahreini GP |
A BMW-s Kubica az élen az év első szabadedzésén - Pénteki 1. szabadedzés - Bahreini GP
2007.07.08. 18:42
Vontatottan kezdődött a Forma-1 2006-os szezonja a poros bahreini pályán, ahol a BMW lengyel tesztpilótája, Robert Kubica mindjárt egy első helyezéssel mutatkozott be. A nagyágyúk egy része egyetlen mért kört sem tett meg.
A várakozásoknak megfelelően lustán indult a Forma-1 2006-os idénye, a Bahreini Nagydíj pénteki első szabadedzésén ugyanis a nagyágyúk többsége egyetlen mért kört sem tett meg a poros pályán.
A tréning főszereplője két tesztpilóta, a BMW-s Robert Kubica és a williamses Alex Wurz volt, az első háromnegyed órában csak ők hagyták el a boxot huzamosabb időre. A két csapat, amely tavalyig egymás oldalán küzdött a versenyeken, presztízsharcba is beillő küzdelmet folytatott az első helyért, melynek során Wurz és Kubica folyamatosan egymást váltották az élen.
Az edzés végére aztán Kubica bizonyult a gyorsabbnak, bár mindössze 0.014 másodperccel utasította maga mögé vetélytársát. A lengyel újonc 1:32.170-es körideje alig hét tizeddel maradt el attól az eredménytől, amivel a toyotás Ricardo Zonta egy évvel ezelőtt, még V10-es motorral megszerezte a vezetést ugyanezen a szabadedzésen.
A versenyzők többsége csak az 50. perc tájékán gurult ki a boxutcából. Közülük a McLaren-es Kimi Räikkönen végzett a legelőkelőbb helyen, aki a Ferrari ászát, Michael Schumachert megelőzve 3. lett, de két perccel a leintés előtt kicsúszott a pályáról, habár folytatni tudta a körözést.
Schumacher többször elfékezte magát, akárcsak a Ferrari új szerzeménye, Felipe Massa. A brazil versenyző Juan-Pablo Montoyát követte a 8. helyen, de mindketten 1.5 másodperccel lassabbak voltak csapattársuknál.
Az 5. Christian Klien lett, aki a V8-as motorral hajtott Red Bull RB2 volánjánál 0.031 másodperccel gyorsabbnak bizonyult a lefojtott V10-est használó Neel Jani Toro Rosso STR01-esénél.
Räikkönenen kívül az 54. percben Tonio Liuzzi is elhagyta a pályát, míg Christijan Albers a Midlanddel kis híján kilökte Massát, akit egy teljes körön át feltartott, aztán a célegyenes végén sem engedte el.
Az edzés felénél még mindössze 5 pilótának volt mért köre, a Renault, a Toyota és a Honda számára pedig időeredmény nélkül telt le a 60 perc. Még a tesztpilóta Anthony Davidson sem tett meg teljes kört.
A Forma-1 új csapata, a Super Aguri meglepően fürgének mutatkozott, Takuma Sato alig 1.3 másodperccel maradt le a Midland leggyorsabb versenyzőjétől, Tiago Monteirótól. Az újonc Yuji Ide első körében, a 22. percben még 10.719 másodperccel lassabb volt Kubicánál, de az edzés végére 8.612 másodpercre faragta le a hátrányát.
|
|
Pénteki 1. edzés |
1. - Bahreini GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Bahrain International Circuit, Sakhir |
|
|
|
Időpont: |
2006. március 10., péntek, 09:00-10:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5417 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 32-33 fok, aszfalt: 40-42 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
R. Zonta (Toyota) |
1:31.449 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
M. Webber (Williams), 2005. |
1:29.527 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
M |
1:32.170 |
211.579 |
|
|
20 |
|
2. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Cosworth |
B |
1:32.184 |
211.546 |
0.014 |
0.014 |
18 |
|
3. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:33.388 |
208.819 |
1.218 |
1.204 |
6 |
|
4. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:33.469 |
208.638 |
1.299 |
0.081 |
5 |
|
5. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:34.800 |
205.709 |
2.630 |
1.331 |
6 |
|
6. |
|
Neel Jani |
SWZ |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:34.831 |
205.642 |
2.661 |
0.031 |
15 |
|
7. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
1:34.887 |
205.520 |
2.717 |
0.056 |
6 |
|
8. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:34.925 |
205.438 |
2.755 |
0.038 |
6 |
|
9. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:35.017 |
205.239 |
2.847 |
0.092 |
4 |
|
10. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:35.083 |
205.097 |
2.913 |
0.066 |
8 |
|
11. |
|
Robert Doornbos |
NED |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:35.203 |
204.838 |
3.033 |
0.120 |
15 |
|
12. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:35.371 |
204.477 |
3.201 |
0.168 |
7 |
|
13. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
1:36.542 |
201.997 |
4.372 |
1.171 |
9 |
|
14. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
1:36.930 |
201.188 |
4.760 |
0.388 |
9 |
|
15. |
|
Markus Winkelhock |
GER |
MF1-Toyota |
B |
1:37.918 |
199.158 |
5.748 |
0.988 |
16 |
|
16. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:38.190 |
198.607 |
6.020 |
0.272 |
15 |
|
17. |
|
Yuji Ide |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:40.782 |
193.499 |
8.612 |
2.592 |
15 |
|
18. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Honda |
M |
|
- |
|
|
2 |
|
19. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
|
- |
|
|
2 |
|
20. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
|
- |
|
|
2 |
|
21. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
|
- |
|
|
2 |
|
22. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
|
- |
|
|
1 |
|
23. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
|
- |
|
|
1 |
|
24. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
BMW-Sauber |
M |
|
- |
|
|
1 |
|
25. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
|
- |
|
|
0 |
|
26. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
|
- |
|
|
0 |
|
27. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
|
- |
|
|
0 |
|
28. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
|
- |
|
|
0 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0317 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:32.170 |
- (8.612) - |
1:40.782 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
 |
 |
 |
|
| |
|