2006 : Pénteki tesztpilóták az élen Sepangban - Pénteki 1. szabadedzés - Malajziai GP |
Pénteki tesztpilóták az élen Sepangban - Pénteki 1. szabadedzés - Malajziai GP
2007.07.08. 18:48
A papírformának megfelelően a pénteki tesztpilóták uralták a Malajziai Nagydíj első szabadedzését is: a tabella élén a williams-es Alex Wurz a BMW-s Robert Kubicát előzte meg. A versenyzők közül Juan-Pablo Montoya vitte a prímet.
A pénteki szabadedzések forgatókönyvének megfelelően a pénteki tesztpilóták uralták a Malajziai Nagydíj első tréningjét Sepangban, ahol megismétlődött az egy héttel ezelőtti edzésen látott Williams/BMW párharc.
Az egykori partnerek közül azonban ezúttal a Williams-Cosworth osztrák pilótája, Alex Wurz bizonyult gyorsabbnak, a BMW-Sauberes Robert Kubicának meg kellett elégednie a második hellyel.
Wurz negyedórával a leintés előtt egy egyetlen gyors körből álló sprinttel előzte meg köridejével lengyel kollégáját, aki egy ötkörös etap során az edzés derekán került az élre. A harmadik leggyorsabb és egyben az edzés legszorgalmasabbja a Honda tesztpilótája, Anthony Davidson lett.
A versenyzők közül a tréning hajrájában pályára látogató McLaren-es Juan-Pablo Montoya érte el a legjobb időeredményt, őt az egymástól egy ezredmásodpercre kerülő David Coulthard (Red Bull) és Michael Schumacher (Ferrari) követte.
Az élmezőnyből mindössze a ferraris Felipe Massa tartózkodott huzamosabb ideig a pályán, kihasználva, hogy új motorral vág neki a hétvégének (bár tíz rajthelyet veszít miatta), és - akárcsak Bahreinben - ezúttal is többször elfékezte magát vagy korrigálásra kényszerült.
Kimi Räikkönen, valamint a Renault, a Honda, a BMW-Sauber és a Williams versenyzői egyetlen mért kört sem teljesítettek, pedig az utóbbi csapatban szereplő Nico Rosberg még sohasem vezetett a sepangi versenypályán.
A hajrában néhány mért kört erejéig a múlt héten szenvedő Toyota párosa is pályára hajtott, ám Jarno Trulli majd' három másodperccel elmaradt az etalontól. A Toro Rosso a jelek szerint továbbra is a Midland előtt van, Tiago Monteiro alatt pedig meg is állt a Toyota-motoros versenyautó.
A Super Agurinál Takuma Sato és Yuji Ide is sokat gyakorolt, és bár senkit sem tudtak megelőzni, lemaradásuk eddig Sepangban sem tűnik tetemesnek.
|
|
Pénteki 1. edzés |
2. - Malajziai GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Sepang, Kuala Lumpur, Malajzia |
|
|
|
Időpont: |
2006. március 17., péntek |
|
|
|
Pályahossz: |
5543 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 32-33 fok, aszfalt: 34-37 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
R. Zonta (Toyota) |
1:34.092 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
F. Alonso (Renault), 2005. |
1:32.582 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Cosworth |
B |
1:34.946 |
210.170 |
|
|
19 |
|
2. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
M |
1:35.733 |
208.442 |
0.787 |
0.787 |
22 |
|
3. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Honda |
M |
1:35.997 |
207.869 |
1.051 |
0.264 |
25 |
|
4. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
1:36.709 |
206.339 |
1.763 |
0.712 |
4 |
|
5. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:37.042 |
205.631 |
2.096 |
0.333 |
7 |
|
6. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:37.043 |
205.628 |
2.097 |
0.001 |
4 |
|
7. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:37.557 |
204.545 |
2.611 |
0.514 |
18 |
|
8. |
|
Robert Doornbos |
NED |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:37.604 |
204.447 |
2.658 |
0.047 |
18 |
|
9. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:37.826 |
203.983 |
2.880 |
0.222 |
9 |
|
10. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:38.448 |
202.694 |
3.502 |
0.622 |
5 |
|
11. |
|
Neel Jani |
SWZ |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:38.668 |
202.242 |
3.722 |
0.220 |
21 |
|
12. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:38.837 |
201.896 |
3.891 |
0.169 |
8 |
|
13. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:39.599 |
200.351 |
4.653 |
0.762 |
14 |
|
14. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
1:39.899 |
199.750 |
4.953 |
0.300 |
8 |
|
15. |
|
Giorgio Mondini |
ITA |
MF1-Toyota |
B |
1:40.092 |
199.365 |
5.146 |
0.193 |
22 |
|
16. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:40.123 |
199.303 |
5.177 |
0.031 |
8 |
|
17. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
1:40.608 |
198.342 |
5.662 |
0.485 |
12 |
|
18. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:41.072 |
197.432 |
6.126 |
0.464 |
18 |
|
19. |
|
Yuji Ide |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:43.449 |
192.895 |
8.503 |
2.377 |
19 |
|
20. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
|
- |
|
|
1 |
|
21. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
|
- |
|
|
2 |
|
22. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
|
- |
|
|
2 |
|
23. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
BMW-Sauber |
M |
|
- |
|
|
1 |
|
24. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
|
- |
|
|
|
|
25. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
|
- |
|
|
|
|
26. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
|
- |
|
|
|
|
27. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
|
- |
|
|
|
|
28. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
|
- |
|
|
|
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0313 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:34.946 |
- (8.503) - |
1:43.449 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
 |
 |
 |
|
| |
|