| 2006 : Davidson és Wurz előzte meg Alonsót - Pénteki 2. szabadedzés - Malajziai GP |
Davidson és Wurz előzte meg Alonsót - Pénteki 2. szabadedzés - Malajziai GP
2007.07.08. 18:49
A Malajziai Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén a korábban kicsúszó Anthony Davidson érte el a legjobb időeredményt a Hondával, maga mögé utasítva a Williams tesztpilótáját, Alex Wurzot. A leggyorsabb versenyző Fernando Alonso volt.
A Honda harmadik pilótája, Anthony Davidson volt a leggyorsabb a Malajziai Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén, amelyen a versenyzők közül a címvédő Fernando Alonso érte el a legjobb időeredményt.
Davidson a 14. percben kicsúszott az egyik jobbos kanyar kijáratánál, értékes időt vesztve, de mivel a pályabírók vissza tudták juttatni az autóját a boxba, 38 perccel később újra kihajtott a pályára, s a hajrában át is vette a vezetést.
1:35.041-es körideje azonban így is elmaradt Alex Wurz délelőtti, 1:34.946-os legjobbjától. A Williams tesztpilótája ezúttal 30 kört teljesített, és Alonsót megelőzve a 2. helyen zárta a tréninget.
Ahogy a levegő és az aszfalt hőmérséklete a futamon várható szintre emelkedett, a csapatok aktivitása is fokozódott, és a versenyzők többsége a komoly megpróbáltatást jelentő hőségben kifejezetten sok kört tett meg.
A Ferrari a nap folyamán két autóval is 61 kört tudott le, vagyis többet, mint a három pilótával dolgozó Williams, és csaknem annyit, mint a Honda és a BMW. Ehhez képest a McLaren és a Renault mindössze 32-32 kört töltött a pályán.
A maranellói istállónál az új motort használó Felipe Massa végezte a munka oroszlánrészét, aki a 8. percben kicsúszott, és csak hajszállal kerülte el a gumifalat, de folytatni tudta a körözést, s végül 4. lett.
Mögötte Kimi Räikkönen végzett a McLarennel. A finn már 1.091 másodperccel lassabb volt Davidsonnál, de előzőleg, a 12. percben már mai első mért körével is kapásból az élre állt. Csapattársa, Juan-Pablo Montoya autója 23 perccel később lefulladt a boxutca kijáratánál, amikor a kolumbiai vélhetően a rajtot akarta gyakorolni.
Montoya ezután saját maga futott el az emelőért, mert McLarenje már félig a pályán állt, ezért saját magának, külső segítség nélkül kellett azt visszahúznia a boxutcába. Később folytatta a munkát, röviddel az edzés vége előtt azonban megpördült, s csak a 14. helyig jutott a tabellán.
A 6. helyet Giancarlo Fisichella szerezte meg a második Renault-val, megelőzve Michael Schumachert, aki a hajrában, egy hosszú etap végén utasította maga mögé Jenson Buttont.
Jacques Villeneuve az edzés vége felé feltornázta magát a két Honda közé, a 10. helyre szorítva Rubens Barrichellót.
A mezőny végén a Super Aguri zárta az edzést, Takuma Sato 2.133 másodperccel bizonyult lassabbnak Tiago Monteiro Midlandjénél.
|
|
Pénteki 2. edzés |
2. - Malajziai GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Sepang, Kuala Lumpur, Malajzia |
|
|
|
Időpont: |
2006. március 17., péntek, 07:00-08:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5543 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 36-37 fok, aszfalt: 42-46 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
F. Massa (Sauber) |
1:35.608 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
F. Alonso (Renault), 2005. |
1:32.582 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Honda |
M |
1:35.041 |
209.960 |
|
|
14 |
|
2. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Cosworth |
B |
1:35.388 |
209.196 |
0.347 |
0.347 |
30 |
|
3. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:35.806 |
208.283 |
0.765 |
0.418 |
14 |
|
4. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:35.924 |
208.027 |
0.883 |
0.118 |
22 |
|
5. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:36.132 |
207.577 |
1.091 |
0.208 |
15 |
|
6. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:36.182 |
207.469 |
1.141 |
0.050 |
14 |
|
7. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:36.617 |
206.535 |
1.576 |
0.435 |
17 |
|
8. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
1:36.661 |
206.441 |
1.620 |
0.044 |
12 |
|
9. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
BMW-Sauber |
M |
1:37.045 |
205.624 |
2.004 |
0.384 |
9 |
|
10. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
1:37.270 |
205.149 |
2.229 |
0.225 |
13 |
|
11. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:37.317 |
205.049 |
2.276 |
0.047 |
23 |
|
12. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
1:37.418 |
204.837 |
2.377 |
0.101 |
7 |
|
13. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
M |
1:37.457 |
204.755 |
2.416 |
0.039 |
28 |
|
14. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
1:37.463 |
204.742 |
2.422 |
0.006 |
12 |
|
15. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:37.590 |
204.476 |
2.549 |
0.127 |
22 |
|
16. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:37.603 |
204.449 |
2.562 |
0.013 |
8 |
|
17. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:37.695 |
204.256 |
2.654 |
0.092 |
20 |
|
18. |
|
Neel Jani |
SWZ |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:37.831 |
203.972 |
2.790 |
0.136 |
23 |
|
19. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:37.926 |
203.774 |
2.885 |
0.095 |
21 |
|
20. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
1:38.081 |
203.452 |
3.040 |
0.155 |
5 |
|
21. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
1:38.205 |
203.195 |
3.164 |
0.124 |
6 |
|
22. |
|
Giorgio Mondini |
SWZ |
MF1-Toyota |
B |
1:38.256 |
203.090 |
3.215 |
0.051 |
20 |
|
23. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:38.644 |
202.291 |
3.603 |
0.388 |
10 |
|
24. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
1:38.918 |
201.731 |
3.877 |
0.274 |
20 |
|
25. |
|
Robert Doornbos |
NED |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:39.105 |
201.350 |
4.064 |
0.187 |
28 |
|
26. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
1:39.416 |
200.720 |
4.375 |
0.311 |
20 |
|
27. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:41.549 |
196.504 |
6.508 |
2.133 |
22 |
|
28. |
|
Yuji Ide |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:43.164 |
193.428 |
8.123 |
1.615 |
16 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0299 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:35.041 |
- (8.123) - |
1:43.164 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | |
| |