| 2006 : Schumacher várja az élen a sepangi időmérőt - Szombati szabadedzés - Malajziai GP |
Schumacher várja az élen a sepangi időmérőt - Szombati szabadedzés - Malajziai GP
2007.07.08. 18:50
Michael Schumacher volt a leggyorsabb a Malajziai Nagydíj szombati szabadedzésén, amelyen különös sorrend és szokatlanul nagy időkülönbségek alakultak ki. Fernando Alonso azért ott volt ferraris vetélytársa sarkában.
Ismét Michael Schumacher és Fernando Alonso szoros párharcát hozta, de ettől eltekintve meglepő eredménnyel zárult a Malajziai Nagydíj szombat délelőtti szabadedzése, amelyen mindkét Red Bull és Toyota bekerült az első tíz közé, a Ferrari, a McLaren és a Honda viszont csak egy-egy autóval képviseltette magát a legjobbak között.
Schumacher a 42. percben állította be 1:34.126-os eredményét, jócskán túlszárnyalva Alex Wurz tegnapi V8-as pályacsúcsát. Alonso tőle is átvehette volna a vezetést, ha az utolsó szektorban nem veszít időt - így viszont mindössze 0.054 másodperc volt a különbség a két vetélytárs között, ami ismét izgalmas küzdelmet ígér az időmérőre.
Az eseménytelen edzésen máris 43 fokig emelkedett az aszfalt hőmérséklete. Az első, 1:37.361-es mércét David Coulthard állította fel a 11. percben, aki végül a 9. helyen zárt, 25 perccel később pedig csapattársa, Christian Klien lett az első, aki meg tudta dönteni Wurz pénteki köridejét.
Az élmezőnyben szokatlanul nagy különbségek alakultak ki, hiszen a 3. helyet megszerző Giancarlo Fisichella lemaradása Schumacher Ferrarijától 0.459 másodpercre rúgott, míg a 12-edikként végző Jacques Villeneuve már 2.012 másodperccel autózott lassabban az éllovasnál.
Fisichella mögött Jenson Button zárta az edzést a Hondával, megelőzve a brillírozó Klient, valamint a McLaren gyorsabbik versenyzőjét, Kimi Räikkönent. A csapat másik pilótája, Juan-Pablo Montoya a hajrában megtett rövid etapja ellenére sem jutott feljebb a 16. helynél, 2.927 másodperces hátrányt könyvelve el.
A ferraris Felipe Massa azonban még nála is lassabb volt, részben annak köszönhetően, hogy az utolsó percekben lecsúszott a pályáról, megsértve a bal első gumiját. A három szabadedzésen érdekes módon ő tette meg a legtöbb, 61 kört, amivel még a hagyományosan szorgalmas kis csapatok versenyzőit is felülmúlta. A Honda versenyzője, Rubens Barrichello szintén csak 15. lett.
Räikkönen mögé Ralf Schumacher hozta be a Toyotát, megelőzve a Williams újoncát, Nico Rosberget. Az első tizet Coulthard és Jarno Trulli tette teljessé.
|
|
Szombati edzés |
2. - Malajziai GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Sepang, Kuala Lumpur, Malajzia |
|
|
|
Időpont: |
2006. március 18., szombat, 04:00-05:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5543 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 35-36 fok, aszfalt: 42-43 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
J. Trulli (Toyota) |
1:32.832 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
F. Alonso (Renault), 2005. |
1:32.582 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:34.126 |
212.001 |
|
|
16 |
|
2. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:34.180 |
211.879 |
0.054 |
0.054 |
13 |
|
3. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:34.585 |
210.972 |
0.459 |
0.405 |
13 |
|
4. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
1:34.616 |
210.903 |
0.490 |
0.031 |
20 |
|
5. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:34.815 |
210.460 |
0.689 |
0.199 |
12 |
|
6. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:34.854 |
210.374 |
0.728 |
0.039 |
10 |
|
7. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:35.040 |
209.962 |
0.914 |
0.186 |
7 |
|
8. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
1:35.242 |
209.517 |
1.116 |
0.202 |
14 |
|
9. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:35.639 |
208.647 |
1.513 |
0.397 |
14 |
|
10. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:35.690 |
208.536 |
1.564 |
0.051 |
19 |
|
11. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
1:35.700 |
208.514 |
1.574 |
0.010 |
11 |
|
12. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
BMW-Sauber |
M |
1:36.144 |
207.551 |
2.018 |
0.444 |
9 |
|
13. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
1:36.505 |
206.775 |
2.379 |
0.361 |
13 |
|
14. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:36.549 |
206.681 |
2.423 |
0.044 |
15 |
|
15. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
1:36.655 |
206.454 |
2.529 |
0.106 |
13 |
|
16. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
1:37.053 |
205.607 |
2.927 |
0.398 |
8 |
|
17. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:37.148 |
205.406 |
3.022 |
0.095 |
21 |
|
18. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
1:37.232 |
205.229 |
3.106 |
0.084 |
18 |
|
19. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:37.437 |
204.797 |
3.311 |
0.205 |
19 |
|
20. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
1:37.900 |
203.828 |
3.774 |
0.463 |
17 |
|
21. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:38.821 |
201.929 |
4.695 |
0.921 |
15 |
|
22. |
|
Yuji Ide |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:40.542 |
198.472 |
6.416 |
1.721 |
18 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0236 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:34.126 |
- (6.416) - |
1:40.542 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | |
| |