2006 : Jenson Button a pole-ban Ausztráliában |
Jenson Button a pole-ban Ausztráliában
2007.07.08. 18:56
Az előrejelzések ellenére teljesen száraz pálya, és tiszta égbolt köszöntötte a versenyzőket az időmérő edzésen. Ennek ellenére hasonlóan indult, mint a reggeli szabadedzés, ahol az égi áldás tréfált meg mindenkit
|
Jenson Button a pole-ban Ausztráliában 2006.04.01. 06:24
Az előrejelzések ellenére teljesen száraz pálya, és tiszta égbolt köszöntötte a versenyzőket az időmérő edzésen. Ennek ellenére hasonlóan indult, mint a reggeli szabadedzés, ahol az égi áldás tréfált meg mindenkit
Ezúttal Yuji Ide botlásai jelentették a fő attrakciót, aki miatt egyszer még az edzést is megállították. Ugyanabban a kanyarban hibázott, ahol 2000-ben David Coulthard szintén az időmérő edzésen.
A piros zászlós jelzés miatt mindenki vissza kényszerült a boxba, ám Ide hamarosan el tudott mozdulni a kicsúszás helyszínéről, és Ő is csatlakozhatott a többiekhez. Ennek megfelelően a leállás mindössze két perces volt, s a megmaradt közel nyolc percre mindenki azonnal nekilódult, félvén egy hasonló problémától.
Az etap legpechesebbje ennek ellenére Rubens Barrichello lett, akinek szintén Ide tett keresztbe. A brazil versenyző egy leggyorsabb első szektorral -és némi elfékezéssel- indított, ám a szintén Honda motorral hajtott Super Aguriban ülő versenyző két kanyaron keresztül feltartotta őt. Ennek pedig az lett a vége, hogy Rubens Barrichello kívül került a továbbjutó 16-os csoportból.
Az első kiesők: Rubens Barrichello, Christijan Albers, Scott Speed, Tiago Monteiro, Takuma Sato, Yui Ide.
Érdekesség, hogy az utolsó körig Michael Schumacher és Felipe Massa is a kiesés szélén álltak.
Második etap
A reggeli szabadedzést követően Nick Heidfeld ismét brillírozni tudott. Korán átvette a vezetést, aztán egy adok kapokba került Jarno Trullival. Mindez addig folyt, míg Kimi Raikkönen pontot nem tett az ügyük végére.
Ehhez azonban még Alonsónak is és Montoyának is volt néhány szava. Mindketten túlszárnyalták a hétvége legjobb körét, s így vezették a mezőnyt.
Már csak 5 perc volt hátra, amikor Felipe Massa a nem túlzottan könnyen „összerakható" Waite sikánban hibázott és a gumifalnak csapta autóját. Az edzést néhány percre megállították.
Az újraindításra természetesen mindenki azonnal a pályára hajtott. A nagy csatának pedig az lett a vége, hogy Felipe Massa után a másik Ferrari is búcsúzni kényszerült. A hétszeres világbajnok 4 ezredmásodperccel kapott ki Jacques Villeneuve-től. Javítani pedig már nem tudott, hiszen idő közben eleredt az eső.
A második szakaszban búcsúztak: Michael Schumacher, David Coulthard, Vitantonio Liuzzi, Christian Klien, Nico Rosberg, Felipe Massa.
Harmadik etap
Ismét hatalmas tumultus keletkezett a boxkijáratnál, hiszen mindenki a még száraz pályára apellált. Alonso és Fisichella akaszkodott össze majdnem az elején, miután az olaszt feltartotta Jacques Villeneuve, s ezért hibázott. Alonso ellenben sietett volna, s miután beérte Fisichellát, szokásához híven meglehetős arroganciával követelt helyet magának.
Fisichella engedett is, ám Alonso azon köre nem sikerült túlzottan jóra, mivel három kanyarral később egy kisebb hibát vétett. Ezután azonban igen nagy előnnyel, Button elé furakodva az élre állt.
Féltávnál Kimi Raikkönen ijesztett rá a világra, amikor a köre befejezése közben lelassított. Az esetet minden tv-néző páholyból, vagyis az onboard kamerából láthatta, így vélhetően több millió McLaren szurkoló ereiben fagyott meg a vér.
Öt perc volt hátra, amikor 1:26.391-es időeredménnyel Juan Pablo Montoya vette át a vezetést Alonsótól. A spanyol ezekben az időkben hajtott ki a boxba a friss gumikért. Ahogy Alonso kihajtott a szerelői közül, máris ott termett Fisichella, aki a múlt versenyen megszerzett győzelme után természetesen duplázni szeretne.
Fernando Alonso rögtön visszavágott Montoyának, ám öröme rövid életű volt, hiszen, míg Montoya piruettezett, Jenson Button átvette a vezetést, s Fisichellának is sikerült bejönnie elébe.
Jenson Button tehát megszerezte élete harmadik pole pozícióját, s így holnap Ő kezdheti meg a versenyt Fisichella mellett az élről. Alonsoé és Raikkönené a második sor, és Montoyáé valamint Ralf Schumacheré a harmadik.
1. Button Honda (M) 1:25.229 25 2. Fisichella Renault (M) 1:25.635 23 3. Alonso Renault (M) 1:25.778 24 4. Raikkonen McLaren-Mercedes (M) 1:25.822 22 5. Montoya McLaren-Mercedes (M) 1:25.976 22 6. R.Schumacher Toyota (B) 1:26.612 28 7. Webber Williams-Cosworth (B) 1:26.937 22 8. Heidfeld BMW-Sauber (M) 1:27.579 30 9. Villeneuve BMW-Sauber (M) 1:29.239 19 10. Trulli Toyota (B) 1:26.327 14 11. M.Schumacher Ferrari (B) 1:26.718 11 12. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) 1:27.023 11 13. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) 1:27.219 18 14. Klien Red Bull-Ferrari (M) 1:27.591 14 15. Rosberg Williams-Cosworth (B) 1:29.422 11 16. Massa Ferrari (B) 1:28.868 8 17. Barrichello Honda (M) 1:29.943 6 18. Albers MF1-Toyota (B) 1:30.226 8 19. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) 1:30.426 9 20. Monteiro MF1-Toyota (B) 1:30.709 7 21. Sato Super Aguri-Honda (B) 1:32.279 7 22. Ide Super Aguri-Honda (B) 1:36.164 7
|