2006 : Schumacher kezdett az élen Imolában - Pénteki 1. szabadedzés - San Marinói GP |
Schumacher kezdett az élen Imolában - Pénteki 1. szabadedzés - San Marinói GP
2007.07.08. 19:01
Michael Schumacher csak az utolsó percekben hajtott ki a pályára a San Marinói Nagydíj pénteki első szabadedzésén, de a Ferrarri által uralt letűnt korszakot idézve már a második körében megszerezte a vezetést. Közvetlen ellenfelei azonban nem tettek meg mért kört.
Sokáig a szokásos forgatókönyvet követte a San Marinói Nagydíj első szabadedzése, ám ezúttal nem valamelyik pénteki tesztpilóta, hanem a hazai versenyére nagy lendülettel készülő Ferrari pilótája, Michael Schumacher végzett a tabella élén.
A hétszeres világbajnok - csapattársával, Felipe Massával együtt - csak a tréning utolsó perceiben hajtott a pályára, ám második mért körében annak ellenére az élre ugrott, hogy a Rivazzában hibát követett el.
Eredményének értékelését nehezíti, hogy közvetlen ellenfelei, a Renault, a Honda és a McLaren pilótái közül mindössze Kimi Räikkönen tett meg gyors kört. A McLaren finn pilótája kilencedik lett, miután az edzés elején füstölgő jobb első fékkel tért vissza a boxba, ám később teljesített néhány kört.
Schumacher mögött a pénteki edzéseket hagyományosan uraló tesztpilóták végeztek, közülük ezúttal az edzés hajrájában teljesített gyors sprintje révén Alex Wurz (Williams) volt a leggyorsabb. Őt a BMW-s Robert Kubica követte, aki egy hosszabb etap során érte el legjobb idejét.
A hondás Anthony Davidson negyedik lett, miután utolsó kísérlete során kicsúszott a Variante Bassában, de ő volt a tréning legszorgalmasabb résztvevője. Mögötte a hazai pályán versenyző toyotás Jarno Trulli és a Red Bull tesztpilótája, Robert Doornbos végzett, megelőzve Massát és David Coulthardot. Az első tíz listáját Christijan Albers tette teljessé.
Az eseménytelen első félórában a tesztpilótákon kívül csak a Super Aguri pilótái látogatták meg az aszfaltcsíkot, közülük Yuji Ide életében először. A hajrában csak a japán pilóta gyors helyzetfelismerésének volt köszönhető, hogy a Variante Altában nem ütközött össze Doornbos Red Bulljával, miután a holland túl optimistán próbálta megelőzni őt.
Végül mindkét autó sérülés nélkül úszta meg az incidenst. Idén és Doornboson kívül a Toro Rosso tesztpilótája, Neel Jani csúszott ki a szabadedzés hatvan perce során.
|
|
Pénteki 1. edzés |
4. - San Marinó-i GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Autodromo Enzo e Dino Ferrari, Imola |
|
|
|
Időpont: |
2006. április 21., péntek, 11:00-12:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4933 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 22-23 fok, aszfalt: 27-29 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
P. de la Rosa (McLaren) |
1:21.060 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
J. Button (BAR), 2004. |
1:19.753 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:24.751 |
209.541 |
|
|
4 |
|
2. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Cosworth |
B |
1:25.132 |
208.603 |
0.381 |
0.381 |
19 |
|
3. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
M |
1:25.942 |
206.637 |
1.191 |
0.810 |
24 |
|
4. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Honda |
M |
1:26.012 |
206.469 |
1.261 |
0.070 |
27 |
|
5. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:26.417 |
205.501 |
1.666 |
0.405 |
7 |
|
6. |
|
Robert Doornbos |
NED |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:26.498 |
205.309 |
1.747 |
0.081 |
18 |
|
7. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:26.596 |
205.076 |
1.845 |
0.098 |
4 |
|
8. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:26.678 |
204.882 |
1.927 |
0.082 |
7 |
|
9. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:26.938 |
204.270 |
2.187 |
0.260 |
5 |
|
10. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
1:28.048 |
201.695 |
3.297 |
1.110 |
13 |
|
11. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:28.498 |
200.669 |
3.747 |
0.450 |
6 |
|
12. |
|
Giorgio Mondini |
SWZ |
MF1-Toyota |
B |
1:28.969 |
199.607 |
4.218 |
0.471 |
20 |
|
13. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:29.106 |
199.300 |
4.355 |
0.137 |
6 |
|
14. |
|
Neel Jani |
SWZ |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:29.695 |
197.991 |
4.944 |
0.589 |
13 |
|
15. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
1:29.697 |
197.987 |
4.946 |
0.002 |
13 |
|
16. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:30.348 |
196.560 |
5.597 |
0.651 |
6 |
|
17. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:31.217 |
194.687 |
6.466 |
0.869 |
17 |
|
18. |
|
Yuji Ide |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:31.482 |
194.123 |
6.731 |
0.265 |
17 |
|
19. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
|
- |
|
|
3 |
|
20. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
|
- |
|
|
1 |
|
21. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
|
- |
|
|
2 |
|
22. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
|
- |
|
|
1 |
|
23. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
|
- |
|
|
1 |
|
24. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
BMW-Sauber |
M |
|
- |
|
|
1 |
|
25. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
|
- |
|
|
1 |
|
26. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
|
- |
|
|
|
|
27. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
|
- |
|
|
|
|
28. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
|
- |
|
|
|
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0247 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:24.751 |
- (6.731) - |
1:31.482 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | |
|