| 2006 : Érik Alonso és Schumacher csatája - Pénteki 2. szabadedzés - San Marinói GP |
Érik Alonso és Schumacher csatája - Pénteki 2. szabadedzés - San Marinói GP
2007.07.08. 19:02
A San Marinói Nagydíj péntek délutáni szabadedzés hajrája Fernando Alonso és Michael Schumacher csatáját hozta, hasonlóan kiélezett küzdelmet vetítve előre a vasárnapi viadalra.
A világbajnoki címvédő Fernando Alonso érte el a legjobb időt a San Marinói Nagydíj második szabadedzésén, miután egy perccel a leintés előtt megelőzte a mindaddig élen álló Michael Schumacher Ferrariját.
A német klasszis húsz perc elteltével egy két gyors kört tartalmazó sprinttel bérelte ki a tabella első sorát, és bár az edzés hajrájának kavarodásában megpróbálta visszavenni a vezetést Alonsótól, végül a második hellyel kellett megelégednie.
A Renault spanyol időeredménye mindemellett jócskán elmarad Schumacher délelőtti etalonjánál (1:24.751). A két világbajnokot két pénteki tesztpilóta követtea sorban: az egyaránt harminc kör fölött teljesítő Robert Kubica (BMW) és Anthony Davidson (Honda).
Az eseménydús edzésen a versenyzők dolgát nehezítette, hogy az egyik betétverseny egy résztvevője olajat folyatott a boxutca aszfaltjára, és a foltra szórt por a kerekekre tapadt. Emiatt sok volt a kicsúszás és megpördülés: Alonso, Davidson, Kubica, Robert Doornbos, Nick Heidfeld és Kimi Räikkönen is elvesztette uralmát autója fölött legalább egy alkalommal.
Az élversenyzők közül először a Räikkönen teljesített gyors kört, ám a McLaren ászának végül a 12. hellyel kellett megelégednie, míg csapattársa, Juan-Pablo Montoya kilencedik lett. A Ferrari brazil pilótája, Felipe Massa Davidson mögött az ötödik, a renault-s Giancarlo Fisichella a hatodik legjobb köridőt érte el.
Az első tízbe bekerült még Jarno Trulli Toyotája, a harmadik Williams-t vezető Alex Wurz, valamint Nick Heidfeld, kimaradt viszont a Honda mindkét versenyzője, Jenson Button és Rubens Barrichello. A mezőny hátsó traktusaiból Christijan Albers (Midland) okozott meglepetést, mivel 14. helyével több nagyobb csapat pilótáját megelőzte.
|
|
Pénteki 2. edzés |
4. - San Marinó-i GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Autodromo Enzo e Dino Ferrari, Imola |
|
|
|
Időpont: |
2006. április 21., péntek, 14:00-15:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4933 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 25-26 fok, aszfalt: 31-32 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
P. de la Rosa (McLaren) |
1:20.484 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
J. Button (BAR), 2004. |
1:19.753 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:25.043 |
208.821 |
|
|
15 |
|
2. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:25.371 |
208.019 |
0.328 |
0.328 |
13 |
|
3. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
M |
1:25.421 |
207.897 |
0.378 |
0.050 |
31 |
|
4. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Honda |
M |
1:25.699 |
207.223 |
0.656 |
0.278 |
31 |
|
5. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:25.879 |
206.789 |
0.836 |
0.180 |
16 |
|
6. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:25.991 |
206.519 |
0.948 |
0.112 |
15 |
|
7. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:26.029 |
206.428 |
0.986 |
0.038 |
24 |
|
8. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Cosworth |
B |
1:26.328 |
205.713 |
1.285 |
0.299 |
31 |
|
9. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
1:26.334 |
205.699 |
1.291 |
0.006 |
15 |
|
10. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
1:26.387 |
205.573 |
1.344 |
0.053 |
7 |
|
11. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
1:26.427 |
205.477 |
1.384 |
0.040 |
12 |
|
12. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:26.500 |
205.304 |
1.457 |
0.073 |
16 |
|
13. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
1:26.653 |
204.942 |
1.610 |
0.153 |
19 |
|
14. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
1:26.783 |
204.635 |
1.740 |
0.130 |
24 |
|
15. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
BMW-Sauber |
M |
1:26.797 |
204.602 |
1.754 |
0.014 |
13 |
|
16. |
|
Robert Doornbos |
NED |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:26.917 |
204.319 |
1.874 |
0.120 |
27 |
|
17. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
1:26.989 |
204.150 |
1.946 |
0.072 |
10 |
|
18. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:27.128 |
203.824 |
2.085 |
0.139 |
24 |
|
19. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
1:27.157 |
203.756 |
2.114 |
0.029 |
6 |
|
20. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:27.503 |
202.951 |
2.460 |
0.346 |
12 |
|
21. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
1:27.544 |
202.856 |
2.501 |
0.041 |
20 |
|
22. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:27.639 |
202.636 |
2.596 |
0.095 |
5 |
|
23. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:27.719 |
202.451 |
2.676 |
0.080 |
25 |
|
24. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:27.990 |
201.827 |
2.947 |
0.271 |
12 |
|
25. |
|
Neel Jani |
SWZ |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:28.361 |
200.980 |
3.318 |
0.371 |
21 |
|
26. |
|
Giorgio Mondini |
SWZ |
MF1-Toyota |
B |
1:28.833 |
199.912 |
3.790 |
0.472 |
27 |
|
27. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:29.870 |
197.605 |
4.827 |
1.037 |
23 |
|
28. |
|
Yuji Ide |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:31.042 |
195.062 |
5.999 |
1.172 |
20 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0221 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:25.043 |
- (5.999) - |
1:31.042 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | |
| |