2006 : Schumacher a Renault-k előtt az utolsó edzésen - Szombati szabadedzés - San Marinói GP |
Schumacher a Renault-k előtt az utolsó edzésen - Szombati szabadedzés - San Marinói GP
2007.07.08. 19:02
Az utolsó imolai szabadedzés is Michael Schumacher és Fernando Alonso csatáját hozta az elsőségért, amelyből ezúttal a hétvége legjobb köridejét teljesítő német klasszis került ki győztesen, így a Ferrari készülhet a legjobb előjelekkel a kvalifikációra.
Michael Schumacher folytatta a Ferrari biztató imolai szereplését a San Marinói Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésén, miután a hétvége folyamán először szorította a köridőt 1 perc 24 másodperc alá.
Legnagyobb ellenfele ismét a világbajnokság éllovasa, Fernando Alonso volt, akit renault-s csapattársa, Giancarlo Fisichella követett a rangsorban.
Schumacher az edzés 39. percében egy egyetlen gyors kört magában foglaló etap során érte el legjobb idejét, melyet mindössze Alonso veszélyeztetett a hajrában, amikor két szektor után egy századmásodperccel volt lemaradva mögött, a kör utolsó szegmensében azonban képtelen volt tartani a lépést a némettel.
A negyedik helyet a brazil Felipe Massa szerezte meg, biztosítva, hogy az első négy pozíciót a Ferrarik és a Renault-k foglalják el. Hozzájuk legközelebb a McLaren finn pilótája, Kimi Räikkönen került, csapattársa, Juan-Pablo Montoya azonban - a benzinnyomással kapcsolatos problémák miatt - nem tudott mért kört teljesíteni.
Räikkönen mögött az edzés derekán élen álló, és tegnapi elektronikai hibái után húsz kör fölött autózó Ralf Schumacher végzett a Toyotával, megelőzve a Honda brit versenyzőjét, Jenson Buttont.
A BMW-Sauberek közül a nyolcadik leggyorsabb Jacques Villeneuve érte le a jobb eredményt, és bekerült a legjobb tízbe a Red Bullos Christian Klien, valamint a lefojtott V10-es motorokat használó Toro Rosso autóját vezet Vitantonio Liuzzi is.
A tréninget több kicsúszás tarkította: a Super Aguri japán újonca, Yuji Ide háromszor is elvesztette uralmát autója felett - mindháromszor a Variante Alta sikánban. Később Liuzzi is megtette ugyanezt, majd a hajrában pedig Nico Rosberg Williams-e csapódott a gumifalba.
A fiatal német szélesen vette a Villeneuve-sikán kijáratát, és a kerékvető megdobta autóját, amelynek bal első része alaposan megrongálódott az ütközéstől. Liuzzi nem sokkal később majdnem megismételte a mutatványt, ám idejében korrigálni tudott.
|
|
Szombati edzés |
4. - San Marinó-i GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Autodromo Enzo e Dino Ferrari, Imola |
|
|
|
Időpont: |
2006. április 22., szombat |
|
|
|
Pályahossz: |
4933 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 24-26 fok, aszfalt: 28-33 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
J. Button (BAR) |
1:20.058 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
J. Button (BAR), 2004. |
1:19.753 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:23.787 |
211.952 |
|
|
14 |
|
2. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:24.068 |
211.243 |
0.281 |
0.281 |
15 |
|
3. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:24.377 |
210.470 |
0.590 |
0.309 |
21 |
|
4. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:24.383 |
210.455 |
0.596 |
0.006 |
17 |
|
5. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:24.626 |
209.850 |
0.839 |
0.243 |
12 |
|
6. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:24.667 |
209.749 |
0.880 |
0.041 |
21 |
|
7. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
1:24.850 |
209.296 |
1.063 |
0.183 |
23 |
|
8. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
BMW-Sauber |
M |
1:24.916 |
209.134 |
1.129 |
0.066 |
13 |
|
9. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:24.984 |
208.966 |
1.197 |
0.068 |
13 |
|
10. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:24.994 |
208.942 |
1.207 |
0.010 |
15 |
|
11. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
1:25.041 |
208.826 |
1.254 |
0.047 |
20 |
|
12. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
1:25.205 |
208.424 |
1.418 |
0.164 |
14 |
|
13. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:25.575 |
207.523 |
1.788 |
0.370 |
15 |
|
14. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:25.662 |
207.312 |
1.875 |
0.087 |
19 |
|
15. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
1:25.701 |
207.218 |
1.914 |
0.039 |
9 |
|
16. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
1:25.803 |
206.972 |
2.016 |
0.102 |
22 |
|
17. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:25.806 |
206.965 |
2.019 |
0.003 |
15 |
|
18. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
1:26.476 |
205.361 |
2.689 |
0.670 |
18 |
|
19. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
1:27.019 |
204.080 |
3.232 |
0.543 |
11 |
|
20. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:28.267 |
201.194 |
4.480 |
1.248 |
18 |
|
21. |
|
Yuji Ide |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:29.330 |
198.800 |
5.543 |
1.063 |
20 |
|
22. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
|
- |
|
|
1 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0204 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:23.787 |
- (5.543) - |
1:29.330 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | |
|