| 2006 : Schumi és Alonso lemásolta a tavalyi futamot! |
Schumi és Alonso lemásolta a tavalyi futamot!
2007.07.08. 19:06
Michael Schumacher győzelmével zárult a hatalmas izgalmakat hozó San Marinoi Nagydíj, ahol a Ferrari sztárja, és a Renault 25 éves világbajnoka, lemásolva a tavalyi évben megrendezett futamot, vérre menő csatát vívott az élen.
Ideális körülmények között vette kezdetét a San Marinoi Nagydíjon, ahol minden gond nélkül elrajtolt a mezőny. Schumacher megtartotta első helyét, míg a második pozícióból rajtoló Jenson Button beállt mögé. A másik Hondával versenyző Rubens Barrichello a harmadikról visszaesett az ötödik helyre, miután Felipe Massa és Fernando Alonso is elment mellette.
Annak ellenére, hogy az élmezőny probléma nélkül vette az első kanyarokat, a hátsó régióban igen nagy volt a tülekedés, melynek meg is lett az eredménye. Az utolsó helyen autózó Yuji Ide hátulról megtolta Christijan Albers autóját, melynek következtében a Midland elvesztette a tapadását, és pár szaltót bemutatva a kavicságyban landolt.
A verseny szervezői nem is vártak sokáig, és azonnal beküldték a biztonsági autót, így az élen autózó Schumacher elvesztette kezdeti előnyét. Albers szerencsére saját lábán hagyta el a pályát, ám nagyon ideges volt a Super Aguri versenyzőjére, aki időközben a boxba hajtva feladta a futamot – bár később visszatért. A biztonsági autó mindössze másfél körig volt a pályán, így a második körben ismét elrajtolhatott a mezőny. Ahogy arra számítani is lehetett Schumacher azonnal megkezdte az elszakadást a többiektől.
Az első technikai problémára sem kellett sokat várni. Az ötödik körben a Toyota hazai színekben versenyző pilótája, Jarno Trulli állt be a boxba, és adta fel a küzdelmet.
Schumacher eközben szinte minden egyes körben megdöntötte saját idejét, azonban mégsem sikerült komolyabban elszakadnia a mögötte autózóktól. Érdekes volt látni, hogy az első tíz körben csak az első két helyen autózó Schumacher és Button tudott 1:26 alatti időket teljesíteni.
Az első tíz kört követően a sorrend Michael Schumacher, Jenson Button, Felipe Massa, Fernando Alonso, Rubens Barrichello, Ralf Schumacher, Juan Pablo Montoya, és Mark Webber volt az első nyolc (pontszerző) helyen. Az viszont érdekes volt, hogy a másik Renault-ban versenyző Fisichella nem tudott előrébb kerülni és továbbra is a tizenegyedik helyen autózott – bár autójában jóval több üzemanyag volt, mint a többiekében.
A 14. körben megkezdődtek a kiállások. Elsőkét a Honda brazil versenyzője, Rubens Barrichello látogatta meg a szerelőket és vételezett üzemanyagot, illetve új abroncsokat. Rubens 15 másodpercig várakozott a boxban, így vélhetően a mérnökök menet közben változtattak stratégiáján. Egy körrel később a második helyen autózó Jenson Button szánta el magát a kiállásra, aki a tankolás után a hetedik helyen csatlakozott a mezőnyhöz.
Schumacher időközben több mint 10 másodperces előnyt halmozott fel a mögötte autózó Felipe Massával szemben, aki továbbra is maga mögött tartotta a világbajnoki pontversenyben vezető Fernando Alonsot.
Massa a 19. körben állt ki Fernando elől, aki előtt ezzel tiszta lett a pálya, így megkezdhette gyorsköreit. Az élen autózó Schumacher egy körrel később szintén meglátogatta a Ferrari szerelőket, akik megtankolták autóját. A német versenyző a második helyre jött vissza Fernando Alonso mögé, aki ekkor több mint hét másodperccel vezetett a Ferrari pilótája előtt, ám még nem volt kint a boxban.
A 22-23. körben a két McLaren is elszánta magát a kiállásra. Először Raikkönen, majd pedig Montoya látogatott ki a boxba. Eközben az első helyet birtokló Fernando Alonso egyre jobb köröket futott a szinte üres Renault-val. A spanyol végül a 25. körben állt ki, ám nem kapott annyi üzemanyagot, hogy azzal kibírja a futam végéig. Fernando hosszabb első etapjával azonban komoly előnybe került, ugyanis első kiállását követően felugrott a második helyre, és tizenegy másodperccel lemaradva követte az élen autózó Schumachert.
Az első kiállások után a pontszerzők sora 26 kört követően a következőképp nézett ki: Michael Schumacher állt az élen, akit a Renault-val Fernando Alosot követett. A harmadik helyen a Honda britje, Jenson Button autózott a Ferrari brazilja, Felipe Massa előtt, aki mögött Juan Pablo Montoya tanyázott. A hetedik, illetve a nyolcadik helyen Mark Webber, és Giancarlo Fisichella következett.
Az olasz versenyző a 29. körben szánta el magát első kiállására, ám a várakozásokkal ellentétben nem kapott annyi üzemanyagot amennyivel befejezhette volna a futamot. A Renault vélhetően stratégiát váltott nála, hiszen a futam első felében nem tudta kihozni a maximumot egy kiállásos taktikájából.
Jenson Button ismét a boxba hajtott. A brit versenyző azonban óriási bonyodalmat okozott a boxutcában, hiszen a nyalókás ember már akkor zöld jelzést adott neki, mikor még rajta volt autóján a töltőcső. A Honda pilótája kilőtt a szerelők közül, mely miatt kiszakadt a töltőcső feje. Szerencsére azonban az elektronika beavatkozott, és megakadályozta, hogy kifolyjon az üzemanyag. Button végül „gond” nélkül folytatni tudta a körözést.
A nagy kavarodás közben Fernando Alonso körönként másfél másodpercet hozott az élen autózó Michael Schumacheren. A Renault-nak szemmel láthatóan jobb volt a tapadása, miközben Ferrari versenyzője szenvedett az autó pályán tartásával. A spanyol pilóta a 34. körben teljesen megérkezett Schumacher mögé, mely kísértetiesen hasonlított a tavalyi futamra, ám éppen fordított sorrendben.
Schumachernek nyilvánvalóan komoly problémája volt – talán az abroncsokkal – ugyanis a köridők 1:25-ről visszaestek 1:28-ra. Ez azonban a mögöttük autózóknak kedvezett, akik körönként másfél, két másodperccel futottak jobb időket náluk.
A Renault a 40. körben végül úgy döntött, hogy kiveszi Alonsot Schumacher mögül, hiszen a spanyol versenyző egyszerűen nem tudott támadási pozícióba kerülni az amúgy is előzésre alkalmatlan Imolában.
Egy körrel később Michael Schumacher is kihajtott a boxba. Hatalmas meglepetésre a német versenyző vissza tudott tréni Alonso elé, ami az utolsó húsz körre fantasztikus harcot vetített előre. A két versenyzőt mindössze fél másodperc választotta el egymástól.
Montoya 44. körben állt ki az élről, és a Ferrari brazil pilótája, Felipe Massa előtt, az ötödik helyen csatlakozott a mezőnyhöz. Button ismét a boxba hajtott, hiszen az előző tankolása nem volt túlzottan sikeres. A brit versenyző stratégiáját igencsak megpecsételte a nyalókás ember bénázása, így a Honda sztárjának már ott le kellett mondania a dobogós helyezésekről. Button a kilencedik helyre esett vissza.
A verseny utolsó szakaszában nem változott jelentősen a sorrend. Az élen továbbra is hatalmas volt a csata Schumacher és Alonso között, azonban a spanyol egyszerűen nem tudott támadási pozícióba kerülni a Ferrari versenyzőjével szemben.
Az utolsó öt körben a Renault versenyzője vissza is vett, így Michael Schumacher a tavalyi Amerikai Nagydíj után megszerezte első futamgyőzelmét. A Ferrari roppant boldog volt, hiszen hazai versenyén két év után ismét felállhatott a dobogó legmagasabb fokára.
A harmadik helyen a McLaren tartalékautójával versenyző Juan Pablo Montoya futott be, akit a Ferrari másik pilótája, Felipe Massa követett. Kimi Raikkönen az ötödik lett, míg a pontszerzők sorát a Williams ausztrálja Mark Webber, a Honda britje Jenson Button, és az új Renault motorral versenyző Giancarlo Fisichella zárt.
|
|
Verseny |
4. - San Marinó-i GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Autodromo Enzo e Dino Ferrari, Imola |
|
|
|
Időpont: |
2006. április 23., vasárnap, 14:00-16:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4933 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 27-29 fok, aszfalt: 31-44 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
F. Alonso (Renault) |
1ó27:41.921 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Idő |
|
Kiesés oka |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
|
1ó31:06.486 |
|
|
62 |
|
2. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
+ |
2.096 |
|
|
62 |
|
3. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
15.868 |
|
|
62 |
|
4. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
+ |
17.096 |
|
|
62 |
|
5. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
17.524 |
|
|
62 |
|
6. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
+ |
37.739 |
|
|
62 |
|
7. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
+ |
39.635 |
|
|
62 |
|
8. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
+ |
40.200 |
|
|
62 |
|
9. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
+ |
45.511 |
|
|
62 |
|
10. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
+ |
1:17.851 |
|
|
62 |
|
11. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
+ |
1:19.675 |
|
|
62 |
|
12. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
BMW-Sauber |
M |
+ |
1:22.370 |
|
|
62 |
|
13. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
+ |
1 kör |
|
|
61 |
|
14. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
+ |
1 kör |
|
|
61 |
|
15. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
+ |
1 kör |
|
|
61 |
|
16. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
+ |
2 kör |
|
|
60 |
|
|
|
|
17. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
+ |
15 kör |
|
műszaki |
47 |
|
18. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
+ |
18 kör |
|
műszaki |
44 |
|
19. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Ferrari |
M |
+ |
22 kör |
|
műszaki |
40 |
|
20. |
|
Yuji Ide |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
+ |
39 kör |
|
műszaki |
23 |
|
21. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
+ |
56 kör |
|
kormányoszlop |
6 |
|
22. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
+ |
62 kör |
|
baleset |
0 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Leggyorsabb kör: |
F. Alonso (Renault) |
1:24.569 |
|
|
23 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | |
| |