| 2006 : Wurz nyerte a tesztpilóták csatáját - Pénteki 1. szabadedzés - Európa GP |
Wurz nyerte a tesztpilóták csatáját - Pénteki 1. szabadedzés - Európa GP
2007.07.09. 08:08
A pénteki tesztpilóták fordulatos küzdelmét hozta az Európa Nagydíj első szabadedzése, amely egyébként olyan eseménytelen volt, hogy még tíz perccel a leintése előtt is csak nyolc autónak volt regisztrált körideje. A versenyzők közül Michael Schumacher volt a leggyorsabb.
|
Akárcsak tavaly, az osztrák Alex Wurz volt a leggyorsabb az Európa Nagydíj pénteki első szabadedzésén.
A tréning olyan eseménytelenül telt, hogy az első 50 percben mindössze nyolcan tettek meg mért kört. Addig a pénteki tesztpilóták szórakoztatták a közönséget, fordulatos küzdelmükben ezúttal nem csak a williams-es Wurz és a hondás Davidson, hanem Robert Kubica és Robert Doornbos is részt vett.
Ők négyen szinte percenként váltogatták egymást a tabella élén. Az 5. percben Davidson volt az első, aki 1:40.697-es körével megszerezte a vezetést, de 11 perccel később Kubica, majd közvetlenül ezután Doornbos állt az élre. Wurz több helycserét követően végül a 49. percben állította fel 1:32.079-es eredményét, amely mindössze 0.4 másodperccel rosszabb tavalyi, még a V10-s McLarennel elért legjobbjánál.
A versenyzők csak a hajrára gurultak ki a boxutcából. Először a Honda párosa, Jenson Button és Rubens Barrichello tett meg mért kört, de a ferraris Michael Schumacher volt az, akinek kapásból sikerült ütőképesnek számító időt futnia, s végül a 4. helyen zárta az edzést.
Mivel azonban a mezőny nagy része nem villantotta ki a foga fehérjét, egyelőre a valós erőviszonyok is rejtve maradtak.
Schumacher mögött Doornbos végzett, majd a már hozzá képest is 0.777 másodperces hátrányban lévő Button következett, aki Barrichellót és Kimi Räikkönent előzte meg.
Räikkönen 2 perccel a tréning vége előtt elfékezte magát, egy pillanatra felidézve a tavalyi emléket, amikor hasonló okok vezettek a versenyről történő kieséséhez.
A Super Agurinál jól sikerült a Yuji Idét váltó Franck Montagny bemutatkozása, aki öt hónapos távollét után ült újra F-1-es autóba, s alig egy tizedmásodperccel volt lassabb csapattársánál, Takuma Satónál - sőt, egy ideig még előtte is állt a tabellán.
Montagny a 13. percben kicsúszott a kavicságyba, s rajta kívül még a Toro Rosso tesztpilótája, Neel Jani volt részese egy hasonló incidensnek.
|
|
Pénteki 1. edzés |
5. - Európa GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Nürburgring, Németország |
|
|
|
Időpont: |
2006. május 5., péntek, 11:00-12:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5148 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 18-19 fok, aszfalt: 28-33 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
A. Wurz (McLaren) |
1:31.670 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
T. Sato (BAR), 2004. |
1:27.691 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Cosworth |
B |
1:32.079 |
201.271 |
|
|
20 |
|
2. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Honda |
M |
1:32.399 |
200.574 |
0.320 |
0.320 |
29 |
|
3. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
M |
1:32.852 |
199.595 |
0.773 |
0.453 |
22 |
|
4. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:32.858 |
199.582 |
0.779 |
0.006 |
4 |
|
5. |
|
Robert Doornbos |
NED |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:32.944 |
199.397 |
0.865 |
0.086 |
19 |
|
6. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
1:33.635 |
197.926 |
1.556 |
0.691 |
7 |
|
7. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
1:34.213 |
196.712 |
2.134 |
0.578 |
6 |
|
8. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:34.402 |
196.318 |
2.323 |
0.189 |
5 |
|
9. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:34.995 |
195.092 |
2.916 |
0.593 |
6 |
|
10. |
|
Adrian Sutil |
GER |
MF1-Toyota |
B |
1:35.332 |
194.403 |
3.253 |
0.337 |
21 |
|
11. |
|
Neel Jani |
SWZ |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:35.365 |
194.335 |
3.286 |
0.033 |
19 |
|
12. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:35.612 |
193.833 |
3.533 |
0.247 |
8 |
|
13. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
1:35.985 |
193.080 |
3.906 |
0.373 |
8 |
|
14. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
1:36.062 |
192.925 |
3.983 |
0.077 |
10 |
|
15. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:37.817 |
189.464 |
5.738 |
1.755 |
20 |
|
16. |
|
Franck Montagny |
FRA |
Super Aguri F1 |
B |
1:37.933 |
189.240 |
5.854 |
0.116 |
16 |
|
17. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
|
- |
|
|
2 |
|
18. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
|
- |
|
|
2 |
|
19. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
|
- |
|
|
1 |
|
20. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
|
- |
|
|
1 |
|
21. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Ferrari |
M |
|
- |
|
|
1 |
|
22. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
|
- |
|
|
1 |
|
23. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
|
- |
|
|
2 |
|
24. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
|
- |
|
|
|
|
25. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
|
- |
|
|
|
|
26. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
|
- |
|
|
|
|
27. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
|
- |
|
|
|
|
28. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
BMW-Sauber |
M |
|
- |
|
|
|
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0215 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:32.079 |
- (5.854) - |
1:37.933 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
 |
 |
 |
|
| |
| |