2006 : Schumacher várja az élen a nürburgringi időmérőt - Szombati szabadedzés - Európa GP |
Schumacher várja az élen a nürburgringi időmérőt - Szombati szabadedzés - Európa GP
2007.07.09. 08:09
A Ferrari diktálta a tempót az Európa Nagydíj utolsó szabadedzésén, a nürburgringi időmérőre így az imolai lendületét megtartó Michael Schumacher készülhet a legjobb előjelekkel. A második leggyorsabb Felipe Massa mögött Ralf Schumacher Toyotája végzett.
A Ferrari dominanciáját hozta az Európa Nagydíj utolsó szabadedzése, amelyen a hazai pályán versenyző Michael Schumacher csapattársa, Felipe Massa előtt érte el a legjobb köridőt.
A hétszeres világbajnok öt perccel a tréning leintése előtt hajtott a pályára egy utolsó sprint erejéig, és a hétvége legjobb körével (1:30.788) mintegy 1.3 másodpercet vert rá az akkor élen álló Jenson Button Hondájára.
Magabiztosan várhatja a kvalifikációt a másik Ferrarit vezető Felipe Massa is, aki három tizeddel maradt el a német klasszistól. A tabella harmadik és negyedik sorába kisebb meglepetésre Ralf Schumacher (Toyota) és Jacques Villeneuve (BMW) iratkozott fel.
Mögöttük a Renault párosa végzett Giancarlo Fisichella - Fernando Alonso sorrendben, a McLaren pedig a bajnokcsapatnál is visszafogottabb tempóban készült az időmérőre: a bajnoki összetett bronzérmese, Kimi Räikkönen épphogy bekerült az első tízbe, Juan-Pablo Montoyának azonban ez nem sikerült.
A címvédő Alonso már több, mint egy másodperces hátrányba került Schumacherrel szemben, csakúgy, mint az eddigi futamok mindegyikén az első három rajthely egyikét kiharcoló Button, aki hetedik lett. Az első tíz listáját a Christian Klien (Red Bull) és Vitantonio Liuzzi (Toro Rosso) egészítette ki.
A hétvége újonca, a Super Agurinál szereplő Franck Montagny folytatta tegnapi jó szereplését, a francia ma már majdnem négy tizeddel gyorsabb volt, mint csapattársa, Takuma Sato. Jarno Trulli azonban továbbra sem talált magára, ezúttal csak a Midlandeket és Super Agurikat tudta megelőzni.
Az edzésen csak kisebb incidensek történtek: Kimi Räikkönen a 20. percben megpördült a Mercedes Arenában, Giancarlo Fisichella pedig öt perc múlva a Dunlop-kanyart vette szélesen, és látogatta meg a kavicságyat.
Felipe Massa kétszer is átvágni kényszerült a rázóköveken, miután elvétette a boxutca bejáratát, Schumacher Ferrarijába pedig majdnem belerohant Mark Webber, amikor a német a hajrában futott gyors köre után túl hirtelen lassult le a boxbejáratnál.
|
|
Szombati edzés |
5. - Európa GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Nürburgring, Németország |
|
|
|
Időpont: |
2006. május 6., szombat |
|
|
|
Pályahossz: |
5148 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 17-19 fok, aszfalt: 27-32 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
K. Räikkönen (McLaren) |
1:29.680 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
T. Sato (BAR), 2004. |
1:27.691 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:30.788 |
204.133 |
|
|
12 |
|
2. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:31.093 |
203.449 |
0.305 |
0.305 |
10 |
|
3. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:31.395 |
202.777 |
0.607 |
0.302 |
21 |
|
4. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
BMW-Sauber |
M |
1:31.531 |
202.476 |
0.743 |
0.136 |
13 |
|
5. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:31.584 |
202.358 |
0.796 |
0.053 |
12 |
|
6. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:31.807 |
201.867 |
1.019 |
0.223 |
14 |
|
7. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
1:32.104 |
201.216 |
1.316 |
0.297 |
16 |
|
8. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:32.197 |
201.013 |
1.409 |
0.093 |
13 |
|
9. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:32.290 |
200.810 |
1.502 |
0.093 |
17 |
|
10. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:32.320 |
200.745 |
1.532 |
0.030 |
11 |
|
11. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
1:32.459 |
200.443 |
1.671 |
0.139 |
15 |
|
12. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:32.505 |
200.344 |
1.717 |
0.046 |
18 |
|
13. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
1:32.534 |
200.281 |
1.746 |
0.029 |
18 |
|
14. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
1:32.711 |
199.899 |
1.923 |
0.177 |
16 |
|
15. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
1:32.773 |
199.765 |
1.985 |
0.062 |
16 |
|
16. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:32.779 |
199.752 |
1.991 |
0.006 |
15 |
|
17. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
1:32.989 |
199.301 |
2.201 |
0.210 |
12 |
|
18. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:33.120 |
199.021 |
2.332 |
0.131 |
24 |
|
19. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
1:33.744 |
197.696 |
2.956 |
0.624 |
19 |
|
20. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
1:34.469 |
196.179 |
3.681 |
0.725 |
21 |
|
21. |
|
Franck Montagny |
FRA |
Super Aguri F1 |
B |
1:36.082 |
192.885 |
5.294 |
1.613 |
15 |
|
22. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:35.706 |
193.643 |
4.918 |
0.376 |
20 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0195 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:30.788 |
- (5.294) - |
1:36.082 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | |
|