2006 : Alonso idei első pole-ját szerezte a Nürburgringen - Időmérő edzés - Európa GP |
Alonso idei első pole-ját szerezte a Nürburgringen - Időmérő edzés - Európa GP
2007.07.09. 08:10
Idei első, pályafutása tizedik pole pozícióját szerezte az Európa Nagydíj időmérő edzésén a világbajnoki címvédő Fernando Alonso, aki mellől a ferraris Michael Schumacher vághat neki hazai versenyének. A harmadik helyről Felipe Massa rajtolhat.
Fernando Alonso és Michael Schumacher a vasárnapi Európa Nagydíjon is folytathatja idei küzdelmeit, miután a két világbajnok a nürburgringi kvalifikáción megszerezte az első két rajtkockát.
A Renault spanyol versenyzője az idén először harcolta ki a pole pozíciót, pályafutása során pedig összesen tizedszer nyerte meg az időmérő edzést. Schumacher ferraris csapattársa, Felipe Massa a harmadik helyről rajtolhat.
Az idei kvalifikációkon eddig remeklő Jenson Button ezúttal csak a hatodik leggyorsabbnak bizonyult, a másik Hondát vezető Rubens Barrichello azonban honfitársa, Massa mellett a második sorban foglalhat helyet a rajtrácson.
A McLaren a Nürburgringen sem tudott beleszólni az elsőségért vívott küzdelembe, Kimi Räikkönen legjobb körideje csak az ötödik, Juan-Pablo Montoyáé a kilencedik pozícióba volt elegendő. Bekerült az első tízbe a williams-es Mark Webber is, ő azonban motorcsere miatti büntetése miatt a 19. helyről indul majd, csapattársa, Nico Rosberg pedig ugyanezen okból csak a sereghajtó pozícióból.
1. etap
Az időmérőt Ralf Schumacher, Mark Webber, Nico Rosberg, Takuma Sato és David Coulthard kezdte meg, az első mért kör a Toyota német pilótájának nevéhez fűződött (1:32.674), ám a Toro Rossós Vitantonio Liuzzi hamarosan fél tizedmásodperccel átvette tőle a vezetést.
Az élversenyzők közül először Kimi Räikkönen hajtott a pályára az edzés hetedik percében, és 1:31.263-as köridejével rögtön élre is állt. Öt perccel a leintés előtt azonban először Michael Schumacher (1:31.235), majd Fernando Alonso (1:31.138) is megelőzte, miközben a Super Aguri francia újonca, Franck Montagny megpördült az első kanyarban.
Három perccel az etap vége előtt az FIA időmérő rendszerének szofterhibája miatt piros zászlós figyelmeztetés lépett életbe, ám mindössze néhány másodperc erejéig. Ezt követően azonban az időmérés kijelzése nem működött, s a kvalifikáció második szakasza csak bő tíz perces késéssel vehette kezdetét.
Az etap hajrájában futott időeredmények szintén csak a rendszer helyreállítása után váltak ismertté, így ekkor derült ki, melyik hat autó búcsúzott az első etap után: a két Super Aguri, a két Midland, Christian Klien (Red Bull) és Scott Speed (Toro Rosso); Vitantonio Liuzzi viszont ismét bekerült a legjobb 16 közé.
2. etap
A második szakasz első mért köridejét éppen a Toro Rosso olasz pilótája futotta (1:31.728), ám másodpercekkel később Jacques Villeneuve BMW-je 1:31.275-re javította a mércét. A negyedik percben Ralf Schumacher a 4-es kanyarban elvesztette uralmát Toyotája fölött, és megpördült.
Az etap félidejénél néhány pillanatra a két McLaren állt a tabella élén, a nyolcadik percben azonban Michael Schumacher 1:30.013-as körével végleg átvette a vezetést Kimi Räikkönentől, a harmadik helyre pedig Alonso jött fel.
A spanyol csapattársa, Giancarlo Fisichella viszont Imola után ismét nem tudott bekerülni a legjobb tízbe, mivel a hajrában futott mért körében beragadt Villeneuve mögé. Az olasz pilóta ezt a pályán ökle rázásával nehezményezte, a leintés után pedig személyesen is felkereste boxában a kanadait, ahol nyomdafestéket nem tűrő módon szidalmazta riválisát.
A BMW egykori világbajnoka egyébként éppen utolsó gyors körével menekült el a kieső zónából, ami tavaly pole pozícióból induló csapattársának, Nick Heidfeldnek, valamint Ralf Schumachernek, David Coulthardnak, Nico Rosbergnek és Tonio Liuzzinak nem sikerült.
3. etap
A döntő szakasz a szokásos forgatókönyvnek megfelelően vette kezdetét, a tíz idáig jutott pilóta kivétel nélkül azonnal hozzálátott üzemanyagának égetéséhez. A körözgetés az etap feléig tartott, ekkor kezdtek el a boxba szállingózni friss gumikért.
A két Ferrari, a két Honda, Alonso, valamint Villeneuve bő tíz perc elteltével látogatta meg szerelőit, s teljesítette első gyors körét. Ez a legjobban Alonsónak sikerült (1:30.454), ám nem sokkal maradt el tőle Schumacher 1:30.476-os ideje sem. Mögöttük Massa, Button, Barrichello sorrend alakult ki.
A minden bizonnyal nehezebb autóval köröző Räikkönen, Montoya, Webber és Trulli öt perccel a leintés előtt vett fel új gumikat, ők a hajrában egyetlen sprinttel kívánták kiharcolni a lehető legelőkelőbb rajtpozíciót.
Velük egy időben másodszor is a boxba látogatott az előbb már gyors kört teljesítő hatos is, így két perccel az etap vége előtt kezdetét vette a kvalifikáció hajrája. Alonso legjobb idejét azonban ekkor is csak Schumacher és Massa tudta felülmúlni, ám erőfeszítésük hiábavalónak bizonyulta, mivel a spanyol a hétvége legjobb körével még lejjebb, 1:29.819-re tornázta az etalont.
Európa GP |
Az időmérő edzések összesített eredménye |
|
|
|
Végső sorrend |
|
1. etap |
|
2. etap |
|
3. etap |
P |
Név |
Csap |
G |
Ö |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
1. |
F. Alonso |
REN |
M |
20 |
1. |
1:31.138 |
3 |
 |
3. |
1:30.336 |
3 |
 |
1. |
1:29.819 |
14 |
2. |
M. Schumacher |
FER |
B |
19 |
2. |
1:31.235 |
3 |
 |
1. |
1:30.013 |
3 |
 |
2. |
1:30.028 |
13 |
3. |
F. Massa |
FER |
B |
21 |
14. |
1:31.921 |
4 |
 |
6. |
1:30.732 |
4 |
 |
3. |
1:30.407 |
13 |
4. |
R. Barrichello |
HON |
M |
20 |
9. |
1:31.671 |
4 |
 |
4. |
1:30.469 |
3 |
 |
4. |
1:30.754 |
13 |
5. |
K. Räikkönen |
MCL |
M |
20 |
3. |
1:31.263 |
3 |
 |
2. |
1:30.203 |
3 |
 |
5. |
1:30.933 |
14 |
6. |
J. Button |
HON |
M |
23 |
4. |
1:31.420 |
4 |
 |
8. |
1:30.755 |
6 |
 |
6. |
1:30.940 |
13 |
7. |
J. Trulli |
TOY |
B |
26 |
13. |
1:31.809 |
6 |
 |
7. |
1:30.733 |
6 |
 |
7. |
1:31.419 |
14 |
8. |
J. Villeneuve |
BMW |
M |
22 |
7. |
1:31.545 |
3 |
 |
9. |
1:30.865 |
6 |
 |
8. |
1:31.542 |
13 |
9. |
J. Montoya |
MCL |
M |
22 |
12. |
1:31.774 |
3 |
 |
5. |
1:30.671 |
6 |
 |
9. |
1:31.880 |
13 |
10. |
M. Webber |
WIL |
B |
20 |
10. |
1:31.712 |
4 |
 |
10. |
1:30.892 |
3 |
 |
10. |
1:33.405 |
13 |
11. |
R. Schumacher |
TOY |
B |
13 |
6. |
1:31.470 |
6 |
 |
11. |
1:30.944 |
7 |
|
|
|
|
12. |
N. Rosberg |
WIL |
B |
7 |
15. |
1:32.053 |
4 |
 |
12. |
1:31.194 |
3 |
|
|
|
|
13. |
G. Fisichella |
REN |
M |
9 |
8. |
1:31.574 |
3 |
 |
13. |
1:31.197 |
6 |
|
|
|
|
14. |
D. Coulthard |
RED |
M |
13 |
11. |
1:31.742 |
7 |
 |
14. |
1:31.227 |
6 |
|
|
|
|
15. |
N. Heidfeld |
BMW |
M |
9 |
5. |
1:31.457 |
3 |
 |
15. |
1:31.422 |
6 |
|
|
|
|
16. |
V. Liuzzi |
STR |
M |
12 |
16. |
1:32.621 |
6 |
 |
16. |
1:31.728 |
6 |
|
|
|
|
17. |
C. Klien |
RED |
M |
7 |
17. |
1:32.901 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
18. |
C. Albers |
MF1 |
B |
5 |
18. |
1:32.936 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
19. |
S. Speed |
STR |
M |
7 |
19. |
1:32.992 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
20. |
T. Monteiro |
MF1 |
B |
6 |
20. |
1:33.658 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
21. |
T. Sato |
AGU |
B |
4 |
21. |
1:35.239 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
22. |
F. Montagny |
AGU |
B |
4 |
22. |
1:46.505 |
4 |
|
|
|
| | |
|