Kimi-rajongók Klubja
Kimi-rajongók Klubja
A klub mottója:
Megcsillan a nap a Ferrarikon, Átszáguld Kimivel a célvonalon. Együtt mozog gép és lélek, Kimi-s leszek, amíg csak élek!
     
Fórum
     
Menü
     
Kimi blogja
     
Infók Kimiről
     
A hét képe
     
Extrák
     
Videók
     
Galéria
     
Kitalált történetek
     
Versek és más egyebek
     
Finn himnusz
     
A pilóták hivatalos oldalai
     
A letöltés menete
     
Kimi blogja 2
Friss bejegyzések
2009.11.06. 08:56
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:54
2009.09.18. 11:40
Friss hozzászólások
     
2006
2006 : A Ferrari visszatért az élre

A Ferrari visszatért az élre

  2007.07.09. 08:11

Két héttel idei első diadala után a Ferrari könnyedén győzött az Európa Nagydíjon is. Schumacher fergeteges tempót diktált a versenyen, és hazai pályán elsőként szakította át a célvonalat. Mögötte Alonso, és márkatársa Felipe Massa végzett a dobogón.

20 fokos levegő, és 38 fokos aszfalthőmérséklet fogadta a versenyzőket a Nürburgringen, ahol ideális körülmények között vette kezdetét az Európa Nagydíj.

A mezőny eleje minden gond nélkül rajtolt el, Alonso sikeresen megtartotta vezető helyét, aki mögé a második helyről induló Schumacher sorakozott fel. A másik Ferrarival Felipe Massa is jól kapta el a rajtot, bejött Schumacher mellé az első kanyarban, ám végül visszavett, és beállt a harmadik helyre.

A mezőny hátsó régiója azonban nem úszta meg a rajtot. A Toro Rosso olasz versenyzője, Vitantonio Liuzzi az első kanyarban megcsúszott, keresztbeállt Ralf Schumacher előtt, aki telibe kapta Tonio autójának hátulját. Az eset egyik nagy vesztese David Coulthard volt, aki szintén ütközött a Toro Rosso versenyzőjével.

A kalamajka következtében Liuzzi jobb hátsó defektet kapott, majd autója megállt a pályán. A versenybírák nem vártak sokat, és azonnal beküldték a biztonsági autót.

A mezőny a harmadik körben ismét elrajtolhatott. Alonso jól kapta el a fonalat, és sikeresen maga mögött tartotta Schumachert. A sorrend nem változott.

Liuzzi kiesését követően David Coulthard is feladta a küzdelmet, vélhetően a skót versenyző autója komolyabban megsérült az első kanyarban történt balesetben. Egy körrel később Juan Pablo Montoya megelőzte Fisichellát a célegyenesben, így a McLaren kolumbiai pilótája feljött a 10. helyre, miután a rajtnál igencsak visszacsúszott. A dél-amerikai versenyző rettenetesen keményen hajtott, és szinte minden egyes körben elfékezte magát, miközben megpróbált átlépni Nick Heidfeld BMW-jén.

A tizedik körnél járva továbbra is Alonso vezetett, ám Schumacher egyre jobb köröket autózott, és már csak fél másodpercre volt a Renault spanyoljától. Tíz kör eltelte után az első nyolc (pontszerző) helyen a következő pilóták autóztak: Alonso, Schumacher, Massa, Raikkönen, Button, Trulli, Barrichello, Villeneuve.

Az első technikai probléma áldozata a Williams istálló ausztrál versenyzője, Mark Webber lett, aki a 14. körben volt kénytelen feladni a küzdelmet. Webber versenye már szombaton megpecsételődött, mikor autójában motort kellett cserélni.

Az első kiállásra az élen autózó Fernando Alonso szánta el magát, aki a 17. körben vételezett üzemanyagot. A spanyol versenyzővel egy időben hajtott ki a boxba a Ferrari brazilja, Felipe Massa is, aki egy kisebb malőr miatt elég sok időt vesztett a szerelők társaságában.

Schumacher ideiglenesen átvette a vezetés, azonban egy körrel később ő is kilátogatott a boxba. A német versenyző elég sok üzemanyagot kapott, így végül nem tudta megelőzni a Renault világbajnokát, aki Raikkönen és Button mögött a harmadik helyen autózott.

A 21. körben a második helyen futó Button állt ki a boxba, míg az élen autózó Raikkönen továbbra sem vételezett üzemanyagot. A finn versenyző két körrel később látogatta meg szerelőit, és Felipe Massa mögé a negyedik helyre jött vissza.

Az első kiállások után nem változott drasztikusan az élmezőny sorrendje. Alonso továbbra is az élen autózott, és kezdett elszakadni a második helyen futó Michael Schumachertől, akit a harmadik pozícióban a Ferrari másik versenyzője, Felipe Massa követett. A negyedik helyen Raikkönen tanyázott, aki mögött csapattársa Montoya tűnt fel, aki azonban ekkor még nem volt kint a boxban. A pontszerzők sorát Ralf Schumacher, Jenson Button és Nico Rosberg zárták. Az első kiállások legnagyobb vesztese kétségkívül a Honda brit pilótája, Jenson Button volt.Montoya a 27. körben látogatott ki a boxba. A kolumbiai versenyző Jacques Villeneuve és Giancarlo Fisichella mögé, a 11. helyre tért vissza. A kanadai és az olasz között hatalmas csata bontakozott ki, azonban Fisichella nem tudott támadási pozícióba kerülni Villeneuve-vel szemben, akit később a boxban sikerült megelőznie. Időközben Jenson Button Honda motorja a célegyenesben megadta magát, így a brit versenyző a futam feladására kényszerült.

A 30. körnél járva az élen továbbra is Alonso vezetett, ám Schumacher körről körre zárkózott fel a Renault spanyolja mögé. Érdekes megjegyezni, hogy a Williams istálló német pilótája, Nico Rosberg ekkor még egyszer sem volt a boxban. Az újonc versenyző a 33. körben hajtott ki a szerelői közé, ám nem kapott annyi üzemanyagot, hogy egy kiállással teljesíthesse a futamot. Rosberg Montoya mögé, a tizedik helyre jött vissza – pedig a mezőny végéről rajtolt.

Alonso a 38. körben ismét kiállt a boxba. Schumacher előtt megnyílt az út, és azonnal megfutotta a verseny leggyorsabb körét. A Renault spanyol pilótája a negyedik helyre tért vissza, Kimi Raikkönen mögé. Schumacher továbbra sem szánta el magát a kiállásra, és egymás után futotta a verseny leggyorsabb köreit. A német versenyző a kiállása előtti utolsó két körben közel másfél másodperccel futott gyorsabb köröket Alonsónál.

Scuhamcher a 40. körben állt ki. A német versenyző nem kapott sok üzemanyagot, gyorsan kilőtt a szerelők közül, és kényelmesen visszatért Alonso elé. A két világbajnok között 5.5 másodperc volt a különbség, mely folyamatosan nőtt. Raikkönen két körrel később szánta el magát a kiállásra, így az élről visszacsúszott Massa mögé, a negyedik helyre, aki egyre közelebb került az előtte autózó Fernando Alonsóhoz.Már csak 10. kör volt hátra. Michael Schumacher kényelmesen vezetett, ám a második helyen autózó Fernando Alonso egyre nagyobb bajban volt, ugyanis Felipe Massa és az őt követő Kimi Raikkönen egyre közelebb kerültek hozzá. A középmezőnyben Nico Rosberg felugrott a nyolcadik helyre, Juan Pablo Montoya elé. Előttük Barrichello, Ralf Schumacher, és Fisichella vívott hatalmas csatát. Az említett öt versenyző között mindössze csak két másodperc volt a különbség. Hat körrel a vége előtt Ralf Schumacher Toyotája megadta magát, míg Juan Pablo Montoya is kiállásra kényszerült, vélhetően egy mechanikai meghibásodás miatt.

A végére is maradt némi izgalom. Kimi Raikkönen hihetetlen lendülettel érkezett meg Felipe Massa mögé, akit szintén nem volt sokkal elmaradva a második helyen autózó Fernando Alonsótól. Schumacher magabiztosan vezetett.

A német versenyző már nem is engedte ki a kezéből az első helyet és két héttel idei első futamgyőzelmét követően hazai pályán megnyerte az Európa Nagydíjat. A második pozícióban Fernando Alonso futott be, akit Felipe Massa és a McLaren finn titánja, Kimi Raikkönen követett. A pontszerzők sorát Rubens Barrichello, Giancarlo Fisichella, az utolsó helyről rajtoló Nico Rosberg, és Jacques Villeneuve zárták.

Schumacher újabb két ponttal került közelebb a pontversenyben vezető Alonsohoz, míg a Ferrari átvette a második helyet a McLarentől a konstruktőrök bajnokságában.

Verseny 5. - Európa GP  
    Helyszín: Nürburgring, Németország  
    Időpont: 2006. május 7., vasárnap, 14:00-16:00 (CET)  
    Pályahossz: 5148 m  
    Időjárás: Száraz (levegő: 20-21 fok, aszfalt: 38-40 fok)  
    Tavalyi első: F. Alonso (Renault) 1ó31:46.648      
    Név   Csapat G   Idő   Kiesés oka Kör  
1.   Michael Schumacher GER Ferrari B 1ó35:58.765   60  
2.   Fernando Alonso SPA Renault M + 3.751   60  
3.   Felipe Massa BRA Ferrari B + 4.447   60  
4.   Kimi Räikkönen FIN McLaren-Mercedes M + 4.879   60  
5.   Rubens Barrichello BRA Honda M + 1:12.586   60  
6.   Giancarlo Fisichella ITA Renault M + 1:14.116   60  
7.   Nico Rosberg GER Williams-Cosworth B + 1:15.565   60  
8.   Jacques Villeneuve CAN BMW-Sauber M + 1:29.364   60  
9.   Jarno Trulli ITA Toyota B + 1 kör   59  
10.   Nick Heidfeld GER BMW-Sauber M + 1 kör   59  
11.   Scott Speed USA Toro Rosso-Cosw. M + 1 kör   59  
12.   Tiago Monteiro POR MF1-Toyota B + 1 kör   59  
13.   Christijan Albers NED MF1-Toyota B + 1 kör   59  
   
14.   Ralf Schumacher GER Toyota B + 8 kör   motor 52  
15.   Juan-Pablo Montoya COL McLaren-Mercedes M + 8 kör   műszaki 52  
16.   Takuma Sato JAP Super Aguri F1 B + 14 kör   műszaki 46  
17.   Franck Montagny FRA Super Aguri F1 B + 31 kör   műszaki 29  
18.   Jenson Button GBR Honda M + 32 kör   műszaki 28  
19.   Christian Klien AUT Red Bull-Ferrari M + 32 kör   műszaki 28  
20.   Mark Webber AUS Williams-Cosworth B + 48 kör   műszaki 12  
21.   David Coulthard GBR Red Bull-Ferrari M + 58 kör   ütközés 2  
22.   Vitantonio Liuzzi ITA Toro Rosso-Cosw. M + 60 kör   ütközés 0  
    Leggyorsabb kör: M. Schumacher (Ferrari) 1:32.099     39  
   
B = Bridgestone,  M = Michelin

 

     
Élő közvetítés

Amennyiben élőben szeretnétek nyomon követni az eseményeket, akkor katt   IDE  (angol kommenttel)

     
Irány a Hungaroring!!!
     

Futamok, tesztek
     
Rólunk :)
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Rally
     
Forma 1
     
A sport megértése
     
2006 autói
     
Csapatok hivatalos oldalai
     
Forrásaink:
     
Linkek

www.zdstudio.gportal.hutársoldalunk

www.christianklien.gportal.hu(társoldalunk)

http://jennidalhman.play.hu/http://christianklien.play.hu/

 

     
Linkek
     
Számláló
Indulás: 2005-08-03
     
Forma 1-es autók
     

* Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.