| 2006 : Davidson és Doornbos folytatta az élen Barcelonában - Pénteki 2. szabadedzés - Spanyol GP |
Davidson és Doornbos folytatta az élen Barcelonában - Pénteki 2. szabadedzés - Spanyol GP
2007.07.09. 12:16
A Spanyol Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén nem vitézkedtek a versenyzők, így szokás szerint a pénteki tesztpilóták aratták le helyettük a babérokat - konkrétan Anthony Davidson és Robert Doornbos, akik megelőzték Fernando Alonsót.
A Spanyol Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén már lényegesen aktívabbak voltak a csapatok, mint a délelőttin, a babérokat azonban régi szokás szerint a tesztpilóták aratták le.
A hondás Anthony Davidson a finisben állt az élre 1:16.533-as körével, a 2. helyre szorítva az addig vezető Robert Doornbost, akiről elterjedt a hír, hogy hamarosan leváltja Christian Klient a Red Bull versenyzőülésében, habár az istálló már cáfolta ezt.
Miután az aszfalt hőmérséklete kb. 15 fokot emelkedett a reggeli tréning óta, Felipe Massa akkor beállított 1:15.796-os körideje maradt a nap legjobbja. A 6. percben Davidson még 1:19.672-es eredményével állt a tabella élén, de folyamatosan javított, majd nyolc perccel később Ralf Schumacher vette át a vezetést a Toyotával.
Davidson hamar egy még jobb körrel válaszolt, mielőtt a 20. percben Michael Schumacher repítette az élre a Ferrarit egy 1:18.381-es, aztán egy 1:18.037-es körrel. A lécet előbb Jacques Villeneuve, majd Rubens Barrichello szorította lejjebb, de a helyi kedvenc Fernando Alonso, aki a 31. percben merészkedett ki először a pályára, már a második mért körében 1:17 alatti eredményt ért el.
Alonso végül a 3. helyen, a leggyorsabb versenyzőként zárta az edzést, s az utolsó negyedórában feltűnés nélküli próbaversenyt futott Michael Schumacherrel, aki hozzá hasonlóan egy hosszú etapot teljesített a Ferrari volánjánál.
Schumacher nem jutott előrébb a 6. helynél, a Bridgestone számára azonban biztató, hogy még a legutolsó körében is javított a köridején. A világbajnoki címért harcoló két versenyző között a Williams tesztpilótája, Alex Wurz, valamint a Red Bull-os Klien végzett.
A 7. leggyorsabb Giancarlo Fisichella után a Honda és a Toyota párosa következett libasorban, és bár az időeredmények a barcelonai szokásoknak megfelelően szorosak voltak - még Takuma Sato Super Agurija is csupán 3.083 másodperccel bizonyult lassabbnak Davidsonnál -, a csapatok egy része meglepően sok kört teljesített.
Jarno Trulli például 30, Ralf Schumacher pedig 25 kört tett meg, de a péntekenként általában inaktív Williams versenyzői is összesen 32 kört töltöttek a pályán. A legkevesebbet, 4 illetve 5 kört, a McLaren párosa, Kimi Räikkönen és Juan-Pablo Montoya teljesítette.
Az edzésen nem történt jelentős incidens, hacsak az nem, hogy Montoya autójáról az egyenesben leszakadt a bal oldali visszapillantó-tükör. Doornbos pedig az egyik kanyart elvétve a kavicságyba csúszott, de mivel járt a motorja, a sportbírók visszatolták a pályára atz auóját.
|
|
Pénteki 2. edzés |
6. - Spanyol GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Circuit de Catalunya, Barcelona |
|
|
|
Időpont: |
2006. május 12., péntek, 14:00-15:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4627 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 23-24 fok, aszfalt: 41-44 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
P. de la Rosa (McLaren) |
1:15.062 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
J. Button (BAR), 2005. IV. 7. |
1:13.552 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Honda |
M |
1:16.533 |
217.647 |
|
|
38 |
|
2. |
|
Robert Doornbos |
NED |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:16.824 |
216.823 |
0.291 |
0.291 |
29 |
|
3. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:16.860 |
216.721 |
0.327 |
0.036 |
16 |
|
4. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Cosworth |
B |
1:17.075 |
216.117 |
0.542 |
0.215 |
30 |
|
5. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:17.086 |
216.086 |
0.553 |
0.011 |
10 |
|
6. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:17.100 |
216.047 |
0.567 |
0.014 |
21 |
|
7. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:17.291 |
215.513 |
0.758 |
0.191 |
17 |
|
8. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
1:17.414 |
215.170 |
0.881 |
0.123 |
12 |
|
9. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
1:17.417 |
215.162 |
0.884 |
0.003 |
16 |
|
10. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:17.506 |
214.915 |
0.973 |
0.089 |
25 |
|
11. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:17.610 |
214.627 |
1.077 |
0.104 |
30 |
|
12. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
1:17.622 |
214.594 |
1.089 |
0.012 |
18 |
|
13. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
M |
1:17.844 |
213.982 |
1.311 |
0.222 |
34 |
|
14. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
1:17.908 |
213.806 |
1.375 |
0.064 |
14 |
|
15. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:17.933 |
213.737 |
1.400 |
0.025 |
4 |
|
16. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
BMW-Sauber |
M |
1:18.007 |
213.535 |
1.474 |
0.074 |
13 |
|
17. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:18.223 |
212.945 |
1.690 |
0.216 |
19 |
|
18. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
1:18.261 |
212.842 |
1.728 |
0.038 |
5 |
|
19. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
1:18.283 |
212.782 |
1.750 |
0.022 |
18 |
|
20. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:18.410 |
212.437 |
1.877 |
0.127 |
6 |
|
21. |
|
Neel Jani |
SWZ |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:18.774 |
211.456 |
2.241 |
0.364 |
32 |
|
22. |
|
Giorgio Mondini |
SWZ |
MF1-Toyota |
B |
1:18.910 |
211.091 |
2.377 |
0.136 |
22 |
|
23. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:19.257 |
210.167 |
2.724 |
0.347 |
22 |
|
24. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:19.334 |
209.963 |
2.801 |
0.077 |
18 |
|
25. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
1:19.358 |
209.899 |
2.825 |
0.024 |
15 |
|
26. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:19.616 |
209.219 |
3.083 |
0.258 |
30 |
|
27. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
1:20.311 |
207.409 |
3.778 |
0.695 |
19 |
|
28. |
|
Franck Montagny |
FRA |
Super Aguri F1 |
B |
1:22.222 |
202.588 |
5.689 |
1.911 |
21 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0209 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:16.533 |
- (5.689) - |
1:22.222 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | |
| |