| 2006 : Wurz átvette a vezetést, Montoya megelőzte Alonsót - Csütörtöki 1. szabadedzés - Monacói GP |
Wurz átvette a vezetést, Montoya megelőzte Alonsót - Csütörtöki 1. szabadedzés - Monacói GP
2007.07.09. 12:22
Alex Wurz állt az élre a Monacói Nagydíj csütörtöki második szabadedzésén, amit egy letörő bólya és két baleset miatt háromszor is meg kellett szakítani. A versenytők közül ezúttal a McLaren-es Juan-Pablo Montoya volt a leggyorsabb.
Alex Wurz vette át a vezetést a Monacói Nagydíj csütörtök délutáni szabadedzésén, amit többek között három megszakítás tett eseménydússá.
Először a 17. percben került elő a piros zászló, amikor egy pályára kerülő bója akadályozta a versenyzőket. Bő hat perccel később azért kellett újra megszakítani a tréninget, mert Anthony Davidson a Ste. Devote gumifalának csapta a Hondáját közvetlenül azután, hogy megfutotta az addigi legjobb kört.
Davidson már néhány másodperccel korábban, a célegyenesre vezető Anthony Noghes kanyarban is csak hajszállal kerülte el a védőkorlátot, a következőt pedig túl nagy lendülettel kezdte meg, és az autója alulkormányzottá válva a gumifal felé sodródott.
Ekkor még 37 perc és 3 másodperc volt hátra az edzésből, újabb öt perc elteltével azonban ismét pirosra váltott a lámpa a boxutca végén, mivel Robert Kubica elrontotta a kigyorsítást a Rascasse-ban, BMW Sauberjének jobb hátsó kerekével lekoccolva a falat.
Már a tréning elején is Davidson diktálta a tempót, aki ekkor 1:17.791-es köridővel foglalta el a vezető helyet. A 24. percben Fernando Alonso 1:17.736-ra javította a szintidőt, Davidson azonban hamarosan 1:16.075-tel válaszolt a kihívásra, de másodpercekkel ezután a korlátnak ütközött.
A brit tesztpilóta eredményét egészen az 59. percig senki nem tudta felülmúlni, amikor Alex Wurz egy 1:15.907-es körrel rukkolt elő. A hétvégén eddig ő volt az egyetlen, aki 1:16 alá szorította a lécet.
A hajrában sokan javítottak, köztük Alonso is, aki 0.314 másodperces lemaradással feljött a 3. helyre, Juan-Pablo Montoya azonban gyorsabb volt nála. A McLaren egyébként is ígéretes edzést zárt, hiszen Kimi Räikkönen a délelőtti, motorcsere-gyanús malőr után most a 6. helyet szerezte meg, megelőzve Giancarlo Fisichellát.
Az 5. Robert Doornbos lett a Red Bull-lal, a Ferrarik viszont meglepően gyengén szerepeltek: Felipe Massa a 10. helyen végzett, és a kicsúszó Kubicát leszámítva Michael Schumacher volt az egyetlen a mezőnyben, aki nem javított délelőtti legjobbján - azt sugallva, hogy esetleg nem használt új gumikat.
A Midland két pilótája, Tiago Monteiro és Giorgio Mondini a biztató 12. és 14. helyen zárt, Franck Montagny pedig, akit az 51. percben a sportbírók toltak ki az egyik bukótérből, 1:18.731-es körével egy teljes másodpercet vert Super Aguri-s csapattársára, Takuma Satóra.
|
|
Csütörtöki 2. edzés |
7. - Monacó-i GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Monte Carlo, Monaco |
|
|
|
Időpont: |
2006. május 25., csütörtök, 14:00-15:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
3340 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 22-25 fok, aszfalt: 41-48 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
F. Alonso (Renault) |
1:15.835 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
J. Trulli (Renault), 2004. |
1:13.985 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Cosworth |
B |
1:15.907 |
158.404 |
|
|
27 |
|
2. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Honda |
M |
1:16.075 |
158.055 |
0.168 |
0.168 |
15 |
|
3. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
1:16.138 |
157.924 |
0.231 |
0.063 |
24 |
|
4. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:16.221 |
157.752 |
0.314 |
0.083 |
18 |
|
5. |
|
Robert Doornbos |
NED |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:16.292 |
157.605 |
0.385 |
0.071 |
36 |
|
6. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:16.707 |
156.752 |
0.800 |
0.415 |
18 |
|
7. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:16.721 |
156.724 |
0.814 |
0.014 |
23 |
|
8. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:16.870 |
156.420 |
0.963 |
0.149 |
19 |
|
9. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
1:16.903 |
156.353 |
0.996 |
0.033 |
20 |
|
10. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:17.251 |
155.648 |
1.344 |
0.348 |
25 |
|
11. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:17.325 |
155.500 |
1.418 |
0.074 |
25 |
|
12. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
1:17.439 |
155.271 |
1.532 |
0.114 |
30 |
|
13. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
1:17.456 |
155.237 |
1.549 |
0.017 |
24 |
|
14. |
|
Giorgio Mondini |
SWZ |
MF1-Toyota |
B |
1:17.497 |
155.154 |
1.590 |
0.041 |
30 |
|
15. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:17.603 |
154.942 |
1.696 |
0.106 |
25 |
|
16. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:17.638 |
154.873 |
1.731 |
0.035 |
31 |
|
17. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
1:17.744 |
154.661 |
1.837 |
0.106 |
19 |
|
18. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:17.793 |
154.564 |
1.886 |
0.049 |
26 |
|
19. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
1:17.845 |
154.461 |
1.938 |
0.052 |
15 |
|
20. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
BMW-Sauber |
M |
1:17.874 |
154.403 |
1.967 |
0.029 |
13 |
|
21. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:18.123 |
153.911 |
2.216 |
0.249 |
22 |
|
22. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
1:18.257 |
153.648 |
2.350 |
0.134 |
10 |
|
23. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:18.420 |
153.328 |
2.513 |
0.163 |
29 |
|
24. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
1:18.430 |
153.309 |
2.523 |
0.010 |
24 |
|
25. |
|
Franck Montagny |
FRA |
Super Aguri F1 |
B |
1:18.731 |
152.723 |
2.824 |
0.301 |
19 |
|
26. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
M |
1:19.273 |
151.678 |
3.366 |
0.542 |
12 |
|
27. |
|
Neel Jani |
SWZ |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:19.445 |
151.350 |
3.538 |
0.172 |
27 |
|
28. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:19.803 |
150.671 |
3.896 |
0.358 |
31 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0143 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:15.907 |
- (3.896) - |
1:19.803 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | |
| |