2006 : Alonsóé a pole, Räikkönen rajtol a 2. helyről -Schumacher csak 3. lett |
Alonsóé a pole, Räikkönen rajtol a 2. helyről -Schumacher csak 3. lett
2007.07.09. 12:31
Fernando Alonso szerezte meg a pole pozíciót a Brit Nagydíj szombati időmérő edzésén, amelyen a korábban pesszimista Kimi Räikkönennek is sikerült megelőznie a ferraris Michael Schumachert.
Fernando Alonso pályafutásának 13. pole pozícióját szerezte meg a Brit Nagydíj időmérő edzésén, amelyen viszonylagos könnyedséggel utasította maga mögé Kimi Räikkönent és Michael Schumachert.
Délelőtt még a Ferrari tűnt a leggyorsabbnak, az aszfalt hőmérsékletének emelkedésével azonban szokás szerint teret nyert a Michelin, és Schumacher nem tudta tartani a lépést Alonsóval, aki 1:20.253-as eredménnyel hódította el az első rajtkockát.
A három éllovas, valamint a 4. helyen végző Felipe Massa a harmadik etapban futotta a legjobb körét, azt sejtetve, hogy egyikük sem vág majd neki igazán nehéz autóval a holnapi versenynek. Giancarlo Fisichella és Juan-Pablo Montoya ugyanakkor jelentősen lassabb volt csapattársánál, aminek esetleg az eltérő boxstratégia lehet a magyarázata.
Rubens Barrichello megszerezte a 6. rajtkockát, a másik Hondát vezető Jenson Button azonban már az első etapban kiesett, mert a számítógép balszerencsés időpontban sorsolta ki az autóját mérlegelésre.
Az első etap
Az időmérő elején is napsütés és 43 fokos aszfalt fogadta a versenyzőket, akik közül a délelőttöt mért kör nélkül befejező Christijan Albers hajtott ki először a pályára. Albers 1:24.372-vel állította fel a mércét, amit Nick Heidfeld meglepetésre nem tudott lejjebb szorítani.
A pálya középső szektorában ekkor még Fernando Alonso is lassabb volt a Midland versenyzőjénél, de 1:23.511-gyel simán átvette a vezetést, mielőtt az 5. percben David Coulthard feljött a 2. helyre.
A peches Jarno Trulli számára máris véget ért az időmérő, amikor füstölő autóval visszatért a Toyota garázsába, és szemlátomást dühösen elhagyta a helyszínt, miközben Scott Speed 1:23.202-vel elragadta az 1. helyet Alonsótól.
Kimi Räikkönen az első mért körében a 4. helyre, Christian Klien mögé hozta be a McLarent, a következőben pedig, 7 perccel az etap vége előtt kisodródott a fűre. Ekkor Rubens Barrichello állt a tabella élére a Hondával.
Felipe Massa azonban 1.318 másodpercet vert rá a Ferrari volánjánál, mögé pedig felzárkózott csapattársa, Michael Schumacher - jóllehet, kilenc tizedmásodperces hátránnyal. Juan-Pablo Montoya feljött a 2. helyre, Schumacher azonban a következő körében visszaelőzte, mielőtt Fernando Alonso mindhárom szektorban megdöntve az addigi legjobb részidőt, 1:21.018-ra szorította le a lécet.
Jacques Villeneuve besorolt Alonso mögé a BMW-Sauberral, az újra próbálkozó Räikkönen pedig az 5. helyre szorította Schumachert, akit közben Heidfeld is megelőzött.
Hazai pályáján Jenson Button még az időmérő második etapjába sem tudott bejutni, mert a rossz pillanatban hívták be mérlegelésre. Mark Webber is kiesett, akit saját csapattársa, Nico Rosberg szorított ki az első 16 közül, és rajtuk kívül Albers, Trulli, Franck Montagny volt kénytelen befejezni az edzést, valamint Takuma Sato, akinek a Super Agurijában a délelőtti edzés után kicserélték a motort.
Tiago Monteiro és a két Toro Rosso viszont továbbjutott.
A második etap
A következő negyedórában Ralf Schumacher volt az első, aki mért kört teljesített, de az 5. percben Villeneuve adta fel a leckét a többieknek, 1:20.672-vel a hétvége addigi legjobb eredményét produkálva a BMW-Sauberral. Hamarosan csapattársa, Heidfeld is felzárkózott mögé.
A Renault azonban hamarosan kijátszotta a lapjait, Alonso ugyanis 1:20.271-re javított, és Fisichella is jobb kört futott a BMW-Saubereknél, mielőtt Räikkönen beférkőzött a két csapattárs közé. Még hat perc volt hátra az edzésből, amikor Schumacher megszerezte a 4., Massa pedig a 7. helyet a Ferrarival.
Az utolsó két percben a 10. helyen álló Coulthard volt fenyegetett helyzetben, akit Ralf Schumachernek sikerült is kiszorítania a továbbjutók közül, és a Red Bull skót versenyzője már hiába próbálta visszavenni a helyét.
Így a legjobb tízbe egyetlen brit versenyző sem jutott be, s Coulthardon kívül kiesett Nico Rosberg, Liuzzi, Klien, Speed és Monteiro is. A tabella olyan szoros volt, hogy a 9. helyen végző Barrichellóig bezárólag mindenki 1:21 alatti kört futott.
A harmadik etap
Az ötperces szünet után a versenyzők azonnal megkezdték a kitartó körözést, egyelőre 1:23-1:24 körüli szintidővel.
Eleinte Schumacher volt a leggyorsabb 1:23.107-es eredménye révén, de ennek nem volt jelentősége. Elsőként Villeneuve ment ki a boxba új gumikért a 14. percben, majd Schumacher, Massa, Alonso, Fisichella és Montoya is meglátogatta a szerelőit.
Villeneuve 1:22.353-mal tette meg az első komoly mért kört, Schumacher azonban kapásból 1:20.815-re szorította le a lécet, míg Alonso 0.043 másodperccel lassabb volt a Ferrarinál. Räikkönen 1:21.296-tal a 3. helyre tornázta fel a McLarent, hátrébb szorítva Fisichellát.
Két és fél perccel az időmérő vége előtt még mindenki kiment a boxba egy újabb garnitúra gumiért.
Következő körét Schumacher 1:20.574 alatt teljesítette, de Alonso mindhárom szektorban gyorsabb volt, és 1:20.253-mal megszerezte a pole pozíciót, Räikkönen pedig az utolsó pillanatban villantott, és annak ellenére elragadta a 2. helyet, hogy a pálya elején elmaradt vetélytársaitól.
Brit GP |
Az időmérő edzések összesített eredménye |
|
|
|
Végső sorrend |
|
1. etap |
|
2. etap |
|
3. etap |
P |
Név |
Csap |
G |
Ö |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
1. |
F. Alonso |
REN |
M |
24 |
1. |
1:21.018 |
6 |
 |
1. |
1:20.271 |
3 |
 |
1. |
1:20.253 |
15 |
2. |
K. Räikkönen |
MCL |
M |
24 |
4. |
1:21.648 |
6 |
 |
2. |
1:20.497 |
3 |
 |
2. |
1:20.397 |
15 |
3. |
M. Schumacher |
FER |
B |
22 |
6. |
1:22.096 |
4 |
 |
5. |
1:20.659 |
3 |
 |
3. |
1:20.574 |
15 |
4. |
F. Massa |
FER |
B |
21 |
3. |
1:21.647 |
3 |
 |
8. |
1:20.846 |
3 |
 |
4. |
1:20.764 |
15 |
5. |
G. Fisichella |
REN |
M |
21 |
8. |
1:22.411 |
3 |
 |
3. |
1:20.594 |
3 |
 |
5. |
1:20.919 |
15 |
6. |
R. Barrichello |
HON |
M |
24 |
15. |
1:22.965 |
3 |
 |
9. |
1:20.929 |
6 |
 |
6. |
1:20.943 |
15 |
7. |
R. Schumacher |
TOY |
B |
28 |
14. |
1:22.886 |
7 |
 |
10. |
1:21.043 |
6 |
 |
7. |
1:21.073 |
15 |
8. |
J. Montoya |
MCL |
M |
23 |
7. |
1:22.169 |
3 |
 |
7. |
1:20.816 |
5 |
 |
8. |
1:21.107 |
15 |
9. |
N. Heidfeld |
BMW |
M |
28 |
5. |
1:21.670 |
7 |
 |
4. |
1:20.629 |
6 |
 |
9. |
1:21.329 |
15 |
10. |
J. Villeneuve |
BMW |
M |
21 |
2. |
1:21.637 |
3 |
 |
6. |
1:20.672 |
3 |
 |
10. |
1:21.599 |
15 |
11. |
D. Coulthard |
RED |
M |
12 |
9. |
1:22.424 |
6 |
 |
11. |
1:21.442 |
6 |
|
|
|
|
12. |
N. Rosberg |
WIL |
B |
9 |
16. |
1:23.083 |
3 |
 |
12. |
1:21.567 |
6 |
|
|
|
|
13. |
V. Liuzzi |
STR |
M |
13 |
11. |
1:22.685 |
7 |
 |
13. |
1:21.699 |
6 |
|
|
|
|
14. |
C. Klien |
RED |
M |
12 |
12. |
1:22.773 |
6 |
 |
14. |
1:21.990 |
6 |
|
|
|
|
15. |
S. Speed |
STR |
M |
11 |
10. |
1:22.541 |
7 |
 |
15. |
1:22.076 |
4 |
|
|
|
|
16. |
T. Monteiro |
MF1 |
B |
10 |
13. |
1:22.860 |
7 |
 |
16. |
1:22.207 |
3 |
|
|
|
|
17. |
M. Webber |
WIL |
B |
3 |
17. |
1:23.129 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
18. |
C. Albers |
MF1 |
B |
7 |
18. |
1:23.210 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
19. |
J. Button |
HON |
M |
3 |
19. |
1:23.247 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
20. |
T. Sato |
AGU |
B |
6 |
20. |
1:26.158 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
21. |
F. Montagny |
AGU |
B |
6 |
21. |
1:26.316 |
6 |
|
|
| | |
|