2006 : Alonso könnyedén nyert Silverstone-ban - Michael Schumacher megelőzte Kimi Räikkönent |
Alonso könnyedén nyert Silverstone-ban - Michael Schumacher megelőzte Kimi Räikkönent
2007.07.09. 12:31
Fernando Alonso győzelme egy pillanatra sem forgott komoly veszélyben a vasárnapi Brit Nagydíjon, Michael Schumachernek viszont sikerült megelőznie Kimi Räikkönent, aki így a harmadik helyre szorult.
Simán nyert, így barcelonai és monacói sikerei után mesterhármast ért el Fernando Alonso a silverstone-i Brit Nagydíjon.
A Renault spanyol klasszisa az idei nyolc futamból immár ötödik diadalát aratta, miután megerőltetés nélkül győzte le összetettbeli riválisát, Michael Schumachert.
A német Kimi Räikkönent megelőzve a második helyet szerezte meg, így 23 pontra nőtt hátránya a címvédő Alonsóval szemben. Bár a verseny hajrájában Giancarlo Fisichella is megközelítette, Räikkönen végül megtartotta a harmadik pozíciót.
Az élcsapatok sorrendje az első három mellett a dobogósokat követő trióban is kirajzolódott, Fisichella mögött ugyanis Felipe Massa (Ferrari) és Juan-Pablo Montoya (McLaren) ért célba. Az utolsó két pontszerző helyet boxutcai problémái ellenére a BWM kaparintotta meg, míg a hazai pályán versenyző Jenson Button versenyének motorhiba vetett véget.
Alonso, pontosabban a Michelin malmára hajtotta a vizet, hogy futam a hétvégét jellemző hőségben vette kezdetét, a levegő hőmérséklete 28-30 fok körül, az aszfalté 40 fok felett alakult. A spanyol szokás szerint remek rajtot vett, és gond nélkül rugaszkodott el a második rajtkockából startoló Räikkönen, a második sort kisajátító két Ferrari, valamint Fisichella is.
A rajtnál elsősorban a BMW-s Nick Heidfeld tűnt ki agresszivitásával, Montoyát kapásból megelőzte, majd a Copse belső ívén Rubens Barrichello Hondája mellett is elment.
Az első kanyart incidens nélkül megúszta a mezőny, a Beckettsben viszont megtörtént a baj: Scott Speed megpörgette Ralf Schumacher Toyotáját, a pálya belseje felé csúszó németet pedig eltrafálta a hátulról érkező Mark Webber. Mindketten azonnal kiestek, Speed a boxig még elevickélt, ám a versenybe már nem tudott visszatérni.
A baleset miatt pályára küldték a Safety Cart, amely a harmadik kör végéig vezette a mezőnyt. Az újraindítás után a repülőrajtok mestere, Juan-Pablo Montoya megtámadta Barrichellót, aki ekkor még megvédte pozícióját, a kör végén viszont Montoya már nem kegyelmezett, és átvette a hetedik helyet.
Az élmezőnyben Schumacher és Räikkönen csatája okozott izgalmas pillanatokat - talán az egész verseny legérdekesebb momentumait. A német a hátsó egyenesben támadási pozíciót épített fel magának, majd az Abbey előtt kívülről próbálta lehagyni a finnt (bal első kerekre milliméterekre volt a McLaren oldaldobozától), ám végül Räikkönen visszaverte a támadást.
A mezőny végéről induló Button a tizedik körben már a 12. helyen haladt, és honfitársát, David Coulthardot üldözte, amikor Hondája megadta magát. Az erőforrás kigyulladt, és amikor megszakadt a hajtás, a brit pilóta még ki is pördült a kavicságyba.
Alonso eközben szép lassan, körönként néhány tizeddel növelte előnyét Räikkönennel szemben, ami a 15. körre három másodpercre nőtt, míg a finnt másféllel követte Schumacher. A 17. körben Jarno Trulli megkezdte a kerékcserék első hullámát, amit egy körrel később az a Schumacher folytatott, akit egy körrel a tervezett előtt hívott a boxba a Ferrari.
Alonsóval bezárólag a 22. körig a teljes élmezőny abszolválta a tankolást, ami két jelentős fejleményt hozott: Fisichella megelőzte a negyedik helyen autózó Massát, Alonso pedig több, mint hat másodpercre növelte előnyét az élen.
Nick Heidfeld az első etap során szépen tartotta maga mögött Montoyát, a 25. körben lebonyolított kerékcseréje után azonban csak mintegy öt másodperces késlekedés után tudott elindulni, így a kolumbiaié lett a hatodik pozíció. A másik BMW-t vezető Jacques Villeneuve hasonló probléma miatt szintén vesztett némi időt, de így is Barrichello elé tért vissza.
A Honda brazilját Nico Rosberg is megelőzte, így a második etapban Alonso, Räikkönen, Schumacher, Fisichella, Massa, Montoya, Heidfeld, Rosberg, Villeneuve, Barrichello sorrendben körözött a legjobb tíz.
A futam középső harmadában szinte semmilyen említése méltó esemény nem történt a pályán, Alonso 11 másodpercre növelte előnyét, pedig az első szektorban nem is kényszerült a maximumot kiadni magából. Schumacher épp itt volt a leggyorsabb, de mivel a Ferrari középen kevésbé volt versenyképes, képtelen volt megelőzni Räikkönent.
A kerékcserék második sorozatát Trulli nyitotta meg a 37. körben. A 41-ikben Schumacher is meglátogatta szerelőit, akik az erre az alkalomra tartogatott friss Bridgestone-okat tették a Ferrarira. A német ekkor sebességet váltott, és egy forgalommentes kivezető kör során a pálya második és harmadik szektorában megfutotta a verseny abszolút legjobb részidőit.
Räikkönen egy körrel később állt ki, ráadásul egy-két másodperccel tovább is tartott a tankolása, így nem tudott mit kezdeni Schumacher hihetetlen tempójával, a harmadik helyre csúszott vissza.
Jacques Villeneuve néhány körrel később viszont épp késleltetett kiállásának köszönhetően tért vissza a pályára Nico Rosberg elé, megszerezve az utolsó pontszerző pozíciót. Tonio Liuzzi a mezőnyből egyedüliként egyetlen kerékcserével abszolválta a távot, és így az erősebbik Red Bull-csapatnál versenyző Christian Klien előtt végzett.
A záró körök szokás szerint kevés izgalmat tartogattak, Alonso kényelmes, mintegy tíz másodperces előnnyel Schumacher előtt ért célba.
Giancarlo Fisichella ugyan viszonylag gyorsan beérte Räikkönen McLarenjét, támadási pozícióba nem került, így csapata is hiába ösztökélte, hogy álljon bosszút a finn tavalyi suzukai előzéséért, amivel az utolsó kanyarban fosztotta meg a győzelemtől őt.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Silverstone, Nagy-Britannia |
|
|
|
Időpont: |
2006. június 11., vasárnap, 13:00-15:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5140 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 26-28 fok, aszfalt: 40-47 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
J-P. Montoya (McLaren) |
1ó24:29.588 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Idő |
|
Kiesés oka |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
|
1ó25:51.927 |
|
|
60 |
|
2. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
+ |
13.951 |
|
|
60 |
|
3. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
18.672 |
|
|
60 |
|
4. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
+ |
19.976 |
|
|
60 |
|
5. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
+ |
31.559 |
|
|
60 |
|
6. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
1:04.769 |
|
|
60 |
|
7. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
+ |
1:11.594 |
|
|
60 |
|
8. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
BMW-Sauber |
M |
+ |
1:18.299 |
|
|
60 |
|
9. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
+ |
1:19.008 |
|
|
60 |
|
10. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
+ |
1 kör |
|
|
59 |
|
11. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
+ |
1 kör |
|
|
59 |
|
12. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
+ |
1 kör |
|
|
59 |
|
13. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
+ |
1 kör |
|
|
59 |
|
14. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Ferrari |
M |
+ |
1 kör |
|
|
59 |
|
15. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
+ |
1 kör |
|
|
59 |
|
16. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
+ |
2 kör |
|
|
58 |
|
17. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
+ |
3 kör |
|
|
57 |
|
18. |
|
Franck Montagny |
FRA |
Super Aguri F1 |
B |
+ |
3 kör |
|
|
57 |
|
|
|
|
19. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
+ |
52 kör |
|
motor |
8 |
|
20. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
+ |
59 kör |
|
ütközés |
1 |
|
21. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
+ |
60 kör |
|
ütközés |
0 |
|
22. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
+ |
60 kör |
|
ütközés |
0 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Leggyorsabb kör: |
F. Alonso (Renault) |
1:21.599 |
|
|
21 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | |
|