2006 : Kubica nyerte az álmos első edzést Montrealban - Pénteki 1. szabadedzés - Kanadai GP |
Kubica nyerte az álmos első edzést Montrealban - Pénteki 1. szabadedzés - Kanadai GP
2007.07.09. 12:33
A BMW tesztpilótája, Robert Kubica volt a leggyorsabb a Kanadai Nagydíj menetrendszerűen unalmas első szabadedzésén. A lengyel folyamatosan faragott idején, míg a versenyzőknek csak a fele tett meg mért kör.
Fölényesen nyerte Robert Kubica a Kanadai Nagydíj első tréningjét Montrealban, és bár a pénteki szabadedzések megszokott forgatókönyvének megfelelően csak lézengtek a pályán, eredményével tovább növelte a BMW önbizalmát.
A lengyel tesztpilóta negyedóra elteltével vette át a vezetést hondás kollégájától, Anthony Davidsontól, és az edzés hátralevő részében folyamatosan farigcsálta köridejét.
A leintésre már két másodperccel járt Davidson előtt, és 1:16.390-es köre még Pedro de la Rosa tavalyi, még V10-es motorral elért idejénél is jobbnak bizonyult. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára a Williams pénteki tesztelője, Alex Wurz állhatott volna fel.
A versenyzők ezúttal sem szállták meg a Circuit Gilles Villeneuve aszfaltcsíkját, mindössze a mezőny fele tett meg mért kört, hosszabb időt pedig csak a sereghajtó Super Aguri pilótái töltöttek a volán mögött.
A leggyorsabb versenyző Michael Schumacher lett, körének intenzitásáról mindent elárul, hogy 2.6 másodperccel volt lassabb Kubicánál, mögötte a két Honda, Rubens Barrichello és Jenson Button végzett.
A lelátókat már péntek délelőtt is megtöltő lelkes kanadaiak számára izgalmat mindössze a kicsúszások jelentettek. Takuma Satót már az első percekben megtréfálta a versenyzésre évente csak kétszer használt, ezért rendkívül csúszós aszfalt az első kanyarban.
Nem sokkal később a Midland számára beütött a krach, mert tesztpilótájuk, Giorgio Mondini alatt a Coin de Senna kijáratánál műszaki hiba miatt megállt az autó. Fokozta az istálló gondjait, hogy utolsó gyors körében, már a leintés után, Tiago Monteiro is hasonlóan járt a célvonaltól néhány száz méterre.
A szintén Midlandet vezető Christijan Albers a 3-as kanyarban, a Super Agurit tesztelő Sakon Yamamoto Alex Wurzzal egyetemben az utolsó sikánban vesztette el uralmát versenyautója fölött, és bár utóbbi két pilóta közel került a Bajnokok Falához, mindannyian gond nélkül folytatták.
|
|
Pénteki 1. edzés |
9. - Kanadai GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Circuit Gilles Villeneuve, Montreal, Kanada |
|
|
|
Időpont: |
2006. június 23., péntek |
|
|
|
Pályahossz: |
4361 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 20 fok, aszfalt: 24-27 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
P. de la Rosa (McLaren) |
1:16.415 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
R. Schumacher (Williams), 2004. |
1:12.275 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
M |
1:16.390 |
205.519 |
|
|
30 |
|
2. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Honda |
M |
1:18.306 |
200.490 |
1.916 |
1.916 |
26 |
|
3. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Cosworth |
B |
1:18.941 |
198.878 |
2.551 |
0.635 |
23 |
|
4. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:18.994 |
198.744 |
2.604 |
0.053 |
5 |
|
5. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
1:19.070 |
198.553 |
2.680 |
0.076 |
6 |
|
6. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
1:19.165 |
198.315 |
2.775 |
0.095 |
6 |
|
7. |
|
Neel Jani |
SWZ |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:19.258 |
198.082 |
2.868 |
0.093 |
24 |
|
8. |
|
Robert Doornbos |
NED |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:19.681 |
197.031 |
3.291 |
0.423 |
20 |
|
9. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:20.154 |
195.868 |
3.764 |
0.473 |
7 |
|
10. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
1:20.646 |
194.673 |
4.256 |
0.492 |
9 |
|
11. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
1:20.799 |
194.304 |
4.409 |
0.153 |
8 |
|
12. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:20.861 |
194.155 |
4.471 |
0.062 |
6 |
|
13. |
|
Franck Montagny |
FRA |
Super Aguri F1 |
B |
1:21.783 |
191.967 |
5.393 |
0.922 |
17 |
|
14. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:21.891 |
191.713 |
5.501 |
0.108 |
20 |
|
15. |
|
Sakon Yamamoto |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:23.159 |
188.790 |
6.769 |
1.268 |
29 |
|
16. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:23.179 |
188.745 |
6.789 |
0.020 |
5 |
|
17. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:24.029 |
186.835 |
7.639 |
0.850 |
7 |
|
18. |
|
Giorgio Mondini |
SWZ |
MF1-Toyota |
B |
|
- |
|
|
2 |
|
19. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
|
- |
|
|
2 |
|
20. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
|
- |
|
|
1 |
|
21. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Ferrari |
M |
|
- |
|
|
1 |
|
22. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
|
- |
|
|
1 |
|
23. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
BMW-Sauber |
M |
|
- |
|
|
1 |
|
24. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
|
- |
|
|
1 |
|
25. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
|
- |
|
|
1 |
|
26. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
|
- |
|
|
|
|
27. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
|
- |
|
|
|
|
28. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
|
- |
|
|
|
|
29. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
|
- |
|
|
|
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0281 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:16.390 |
- (7.639) - |
1:24.029 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | |
|