2006 : A Renault és a BMW tarolt az utolsó edzésen - Szombati szabadedzés - Kanadai GP |
A Renault és a BMW tarolt az utolsó edzésen - Szombati szabadedzés - Kanadai GP
2007.07.09. 12:34
A két Renault és a két BMW sajátította ki a tabella első négy pozícióját a Kanadai Nagydíj utolsó szabadedzésén, a leggyorsabbnak a világbajnoki címvédő Fernando Alonso bizonyult az időmérő előtt.
A Renault készülhet a legoptimistábban a Kanadai Nagydíj időmérőjére, miután pilótái, ha szorosan is, de megnyerték az utolsó montreali szabadedzést.
Fernando Alonso és Giancarlo Fisichella egyaránt a tréning hajrájában teljesített sprint segítségével repültek a tabella élére, csakúgy, mint a mögéjük felzárkózó BMW pilótapárosa, amelynek hazai pályán versenyző tagja, Jacques Villeneuve harmadik lett.
A feltörekvő istálló pozitív előjelekkel érkezett Kanadába, és önbizalmát Robert Kubica pénteki dominanciája mellett immár a versenyzők eredményei is növelhetik a szabadedzéseknél azért keményebbnek ígérkező kvalifikációra.
A legjobb időeredményt sokáig Kimi Räikkönen tartotta, aki nem sokkal a tréning felét követően vette át a vezetést 1:15.902-es idővel, ezen azonban a hajrában már nem javított, mint ahogy a finn pilótát szorosan követő, akkor még második helyen álló csapattársa, Juan-Pablo Montoya sem.
Közéjük később Michael Schumacher Ferrarija férkőzött be, míg Felipe Massa a kilencedeik legjobb időt autózta. A legnagyobb végsebességet ezúttal újra a két Ferrari érte el, Villeneuve és Alonso mellett ők voltak azok, aki a 320 km/órás tempót is meghaladták a mérési ponton.
Jó hír az időmérő előtt, hogy az utolsó próba rendkívül szoros küzdelmet hozott, az első kilenc pilóta között alig kilenc tizedmásodperc van, de a 16. helyet megszerző Vitantonio Liuzzi lemaradása is mindössze 1.4 másodperc Alonsóhoz képest.
A legtöbb gondot ismét a célegyenesre ráfordító sikán okozta, de a Bajnokok Falával senki sem találkozott, inkább a kanyarkombinációt rövidítették le a pilóták. Köztük volt Alonso is, aki egyik gyors körén épp Jarno Trulli lassú Toyotáját próbálta megelőzni.
A forgalommal egyébként Schumachernek és Räikkönennek is meggyűlt a baja. Az egyetlen komolyabb kicsúszást Christijan Alberst mutatta be két perccel a leintés előtt, de nem az utolsó sikánban. Az időmérőt magyar idő szerint hét órakor élőben a német RTL közvetíti.
|
|
Szombati edzés |
9. - Kanadai GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Circuit Gilles Villeneuve, Montreal, Kanada |
|
|
|
Időpont: |
2006. június 24., szombat |
|
|
|
Pályahossz: |
4361 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 23-25 fok, aszfalt: 34-39 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
K. Räikkönen (McLaren) |
1:14.232 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
R. Schumacher (Williams), 2004. |
1:12.275 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:15.455 |
208.066 |
|
|
20 |
|
2. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:15.521 |
207.884 |
0.066 |
0.066 |
19 |
|
3. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
BMW-Sauber |
M |
1:15.554 |
207.793 |
0.099 |
0.033 |
13 |
|
4. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
1:15.616 |
207.623 |
0.161 |
0.062 |
12 |
|
5. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:15.902 |
206.840 |
0.447 |
0.286 |
12 |
|
6. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:15.959 |
206.685 |
0.504 |
0.057 |
13 |
|
7. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
1:15.975 |
206.642 |
0.520 |
0.016 |
12 |
|
8. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
1:16.334 |
205.670 |
0.879 |
0.359 |
17 |
|
9. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:16.348 |
205.632 |
0.893 |
0.014 |
18 |
|
10. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:16.493 |
205.242 |
1.038 |
0.145 |
18 |
|
11. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:16.660 |
204.795 |
1.205 |
0.167 |
17 |
|
12. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
1:16.673 |
204.760 |
1.218 |
0.013 |
15 |
|
13. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
1:16.710 |
204.662 |
1.255 |
0.037 |
13 |
|
14. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:16.765 |
204.515 |
1.310 |
0.055 |
11 |
|
15. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
1:16.829 |
204.345 |
1.374 |
0.064 |
19 |
|
16. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:16.928 |
204.082 |
1.473 |
0.099 |
19 |
|
17. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:17.503 |
202.568 |
2.048 |
0.575 |
24 |
|
18. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
1:17.747 |
201.932 |
2.292 |
0.244 |
18 |
|
19. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:18.212 |
200.731 |
2.757 |
0.465 |
18 |
|
20. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:18.926 |
198.915 |
3.471 |
0.714 |
18 |
|
21. |
|
Franck Montagny |
FRA |
Super Aguri F1 |
B |
1:19.160 |
198.327 |
3.705 |
0.234 |
19 |
|
22. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
1:19.531 |
197.402 |
4.076 |
0.371 |
16 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.015 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:15.455 |
- (4.076) - |
1:19.531 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | |
|