2006 : Alonso zsinórban ötödször indulhat az élről - A Renault kisajátította az első sort Montrealban |
Alonso zsinórban ötödször indulhat az élről - A Renault kisajátította az első sort Montrealban
2007.07.09. 12:35
A Kanadai Nagydíj időmérőjén sem talált legyőzőre a lehengerlő formában lévő Fernando Alonso, aki mellől a másik Renault-t vezető Giancarlo Fisichella rajtolhat a versenyen. A második sort Kimi Räikkönen és Jarno Trulli alkotja, Michael Schumacher ötödik.
Megismétlődhet a két Renault-csapattárs tavalyi, emlékezetes montreali csatája, a vasárnapi Kanadai Nagydíj kvalifikációján ugyanis nem talált legyőzőre a világbajnoki címvédő Fernando Alonso és Giancarlo Fisichella.
Bár Monacóban csak Michael Schumacher büntetése révén szerezte meg a pole pozíciót, Alonso vasárnap sorozatban az ötödik alkalommal várhatja az élről a piros lámpák kialvását.
A második sort a McLaren finn pilótája, Kimi Räikkönen mellett az a Jarno Trulli alkotja, akit bár az időmérők koronázatlan királyának tartanak, az idén még adós volt a kimagasló teljesítménnyel. Az összetettben Alonsóra legveszélyesebb Michael Schumacher az ötödik rajtkockát vívta ki, a másik Ferrarit vezető Felipe Massa pedig csak a tizedik helyről indulhat.
Az edzés pozitív meglepetése Nico Rosberg szereplése volt, a Williams ifjú titánja a hatodik helyet szerezte meg, miközben csapattársa, Mark Webber már az első etapban kiesett (mint később kiderült: azért, mert Rosberg feltartotta).
A BMW-Sauber biztató edzéseredményeinek viszont nagyobb volt a füstje, mint a lángja, sem Nick Heidfeld, sem a hazai pályán szereplő Jacques Villeneuve nem került a top tízbe.
1. etap
Az időmérőn elsőként Ralf Schumacher hajtott a pályára, és meglehetősen gyenge, 1:22.019-es körrel állította fel az etalont, amit a többiek rövid úton át is adtak a múltnak. Az események az ötödik perctől, a két McLaren párharcával pörögtek fel: Kimi Räikkönen 1:16.778-as körére Juan-Pablo Montoya 1:16.251-gyel válaszolt.
Tíz perc elteltével már minden nagy név a pályán volt, köztük Alonso, aki először négy ezreddel megelőzte a kolumbiait, második, sistergős gyors körében pedig 1:15.350-nel megfutotta a hétvége addigi legjobb idejét. Rövidesen Räikkönen, Schumacher és Heidfeld és Fisichella is 1:16 alá ment.
A kiesés elleni csata is izgalmasan alakult, percekkel a leintés előtt Mark Webber, Nico Rosberg és David Coulthard is a veszélyes zónában járt.. A fiatal német és a rutinos skót végül bebiztosította a továbbjutást, Rosberg nagy igyekezetében még a falat is érintette gyors körében.
Fájdalom, ezzel csapattársát, Webbert ítélte kárhozatra, az ausztrál Silverstone után sorozatban másodszor nem érte meg az időmérő második etapját. A szokásos kiesők (Midland, Super Aguri) mellett búcsúzott Scott Speed, Tonio Liuzzi viszont kiválóan teljesít a kvalifikációkon, ezúttal is bejutott a második körbe a Toro Rossóval.
2. etap
A második szakasz élénken kezdődött, a Ferrari, a McLaren és a Honda pilótáit leszámítva mindenki azonnal hozzálátott a körözéshez. Az első mért idők Liuzzi és Rosberg nevéhez kötődtek, de ismét Alonso robbantott, 1:14.726-tal tovább faragott a hétvége legjobb körén. A spanyol mögé Fisichella és a két McLaren zárkózott fel.
A Ferrarik csak félidőben hajtottak a pályára, első gyors körükkel negyedik-ötödik pozícióba kerültek, Schumacher azonban a következő próbálkozásra 1:15.139-cel feljött a második helyre. Montoya végül harmadik lett, Rosberg pedig negyedik. Két perccel az etap vége előtt mindhárom Red Bull-autó kiesésre állt, és mivel a hajrában sem tudtak javítani, Coulthard, Klien és Liuzzi ezúttal sem került az első tízbe.
Még nagyobbat bukott a nagy reményekkel érkező, és a szabadedzéseken is villogó BMW-Sauber, hiszen Heidfeld és Villeneuve sem tudott javítani. A toyotás Ralf Schumacher meg sem próbálta, az utolsó perceket a boxban töltve esélye sem volt, hogy reagáljon a kieső zónából menekülők végső erőfeszítéseire.
3. etap
A döntő szakasz forgatókönyve mit sem változott, az edzés eleje megint unalmas benzinégetéssel telt. Tizenegy perc elteltével elsőként a két Ferrari érkezett meg a boxba új gumikért, Michael Schumacher 1:16.284-gyel abszolválta az első valódi gyors kört.
Rövidesen a többiek is hozzáláttak a küzdelemhez, miután friss gumikat vételeztek. Räikkönen 1:15.564-gyel vette át a vezetést, Alonso azonban 1:14.942-es idővel nem hagyott kétséget a Renault fölénye felől, ráadásul nemsokára 1.15.868-cal Giancarlo Fisichella is megérkezett a harmadik helyre.
Három perccel a leintés előtt a Ferrarik, a Renault-k és a McLaren másodszor, a többiek először hajtottak a boxba új abroncsokért, és bár a hajrá ezúttal is izgalmasan alakult, Alonso elsősége egy pillanatig sem forgott veszélyben.
Fisichellának ugyanakkor sikerült előrelépnie, hiszen bár Räikkönen is emelte a tétet (1:15.386), az olasz válaszolni tudott, és 1:15.168-as körével elfoglalta a megérdemelt második rajkockát csapattársa mellett. A két Ferrari viszont képtelen volt az előrelépésre, Schumacher és Massa az 5. és 10. helyen ragadt.
Kanadai GP |
Az időmérő edzések összesített eredménye |
|
|
|
Végső sorrend |
|
1. etap |
|
2. etap |
|
3. etap |
P |
Név |
Csap |
G |
Ö |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
1. |
F. Alonso |
REN |
M |
23 |
1. |
1:15.350 |
4 |
 |
1. |
1:14.726 |
3 |
 |
1. |
1:14.942 |
16 |
2. |
G. Fisichella |
REN |
M |
22 |
5. |
1:15.917 |
3 |
 |
6. |
1:15.295 |
3 |
 |
2. |
1:15.178 |
16 |
3. |
K. Räikkönen |
MCL |
M |
28 |
2. |
1:15.376 |
7 |
 |
5. |
1:15.273 |
6 |
 |
3. |
1:15.386 |
15 |
4. |
J. Trulli |
TOY |
B |
29 |
9. |
1:16.455 |
6 |
 |
7. |
1:15.506 |
7 |
 |
4. |
1:15.968 |
16 |
5. |
M. Schumacher |
FER |
B |
24 |
3. |
1:15.716 |
4 |
 |
2. |
1:15.139 |
4 |
 |
5. |
1:15.986 |
16 |
6. |
N. Rosberg |
WIL |
B |
28 |
8. |
1:16.404 |
7 |
 |
4. |
1:15.269 |
6 |
 |
6. |
1:16.012 |
15 |
7. |
J. Montoya |
MCL |
M |
26 |
6. |
1:16.251 |
4 |
 |
3. |
1:15.253 |
6 |
 |
7. |
1:16.228 |
16 |
8. |
J. Button |
HON |
M |
30 |
14. |
1:16.594 |
8 |
 |
10. |
1:15.814 |
6 |
 |
8. |
1:16.608 |
16 |
9. |
R. Barrichello |
HON |
M |
31 |
16. |
1:16.735 |
9 |
 |
9. |
1:15.601 |
6 |
 |
9. |
1:16.912 |
16 |
10. |
F. Massa |
FER |
B |
24 |
7. |
1:16.259 |
4 |
 |
8. |
1:15.555 |
4 |
 |
10. |
1:17.209 |
16 |
11. |
J. Villeneuve |
BMW |
M |
12 |
10. |
1:16.493 |
4 |
 |
11. |
1:15.832 |
8 |
|
|
|
|
12. |
C. Klien |
RED |
M |
14 |
13. |
1:16.585 |
8 |
 |
12. |
1:15.833 |
6 |
|
|
|
|
13. |
N. Heidfeld |
BMW |
M |
11 |
4. |
1:15.906 |
5 |
 |
13. |
1:15.885 |
6 |
|
|
|
|
14. |
R. Schumacher |
TOY |
B |
12 |
15. |
1:16.702 |
6 |
 |
14. |
1:15.888 |
6 |
|
|
|
|
15. |
V. Liuzzi |
STR |
M |
14 |
12. |
1:16.581 |
8 |
 |
15. |
1:16.116 |
6 |
|
|
|
|
16. |
D. Coulthard |
RED |
M |
11 |
11. |
1:16.514 |
5 |
 |
16. |
1:16.301 |
6 |
|
|
|
|
17. |
M. Webber |
WIL |
B |
7 |
17. |
1:16.985 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
18. |
S. Speed |
STR |
M |
7 |
18. |
1:17.016 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
19. |
T. Monteiro |
MF1 |
B |
8 |
19. |
1:17.121 |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
20. |
C. Albers |
MF1 |
B |
7 |
20. |
1:17.140 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
21. |
T. Sato |
AGU |
B |
6 |
21. |
1:19.088 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
22. |
F. Montagny |
AGU |
B |
7 |
22. |
1:19.152 |
7 |
|
|
|
| | |
|