| 2006 : Davidson és Schumacher kezdett az élen Indyben - Pénteki 1. szabadedzés - USA GP |
Davidson és Schumacher kezdett az élen Indyben - Pénteki 1. szabadedzés - USA GP
2007.07.09. 12:39
Anthony Davidson volt a leggyorsabb az USA Nagydíj pénteki első szabadedzésén, s bár Michael Schumacher egyetlen mért körével feljött mögé a második helyre, kicsúszott, és a kavicságyban rekedt a Ferrarival.
A hondás Anthony Davidson volt a leggyorsabb az USA Nagydíj péntek délelőtti szabadedzésén, amelyen szokás szerint kevesen tettek meg mért kört.
Indianapolis-ban 28-29 fokos meleg fogadta a csapatokat, no meg nyers pálya, így aztán eleinte csak a tesztpilóták merészkedtek ki a boxból. Davidson szinte az első pillanattól kezdve vezette a tabellát: a 6. percben még 1:14.659-es körrel állt az élre, majd átmenetileg BMW-s Robert Kubica vette át a vezetést 1:13.721-es körével, mielőtt Davidson a 25. percben 1:13.154-re javított.
A végeredményt az 53. percben állította be, s 1:12.083-as köre alig 0.056 másodperccel maradt el Juan-Pablo Montoya tavaly ilyenkor elért eredményétől.
A versenyzők többsége eközben a boxban vagy a paddockban tengett-lengett, és a gyér aktivitást híven példázta, hogy Ralf Schumacher a szabadedzéstől nem zavartatva magát az egyik focimeccset nézte a Toyota garázsában elhelyezett TV-ben.
A Honda párosa 5 perccel a tréning leintése előtt mégis kimerészkedett a pályára, s Jenson Button hamarosan elfoglalta a 3. helyet, amit aztán csapattársa, Rubens Barrichello ragadott el tőle.
Michael Schumacher az 56. percben gurult ki először a boxból a Ferrarival, s mindjárt az első mért körében könnyedén feljött a 2. helyre, 0.375 másodperccel Davidson mögé. A következőben viszont a bal hátsó kerekével a fűre sodródott, amitől az autója megpördült, majd kicsúszva a kavicságyban ragadt. A garázsból figyelő Jean Todt szemlátomást nem volt elragadtatva.
Az edzésen egyébként is sok pilótán kifogott a poros aszfalt. Christijan Albers a 39-40. percben, gyors egymásutánban kétszer is kicsúszott, ezért inkább visszatért a boxba, és negyedórával később csapattársa, Tiago Monteiro is bemutatott egy pályaelhagyást.
Az 52. percben Robert Doornbos pördült meg a 11-es számú kanyarnál, a helyi kedvenc, Scott Speed autója pedig még a tréning elején megállt a boxutcában, de később ő is folytatni tudta a munkát.
|
|
Pénteki 1. edzés |
10. - USA GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Indianapolis Motor Speedway, Indianapolis |
|
|
|
Időpont: |
2006. június 30., péntek, 17:00-18:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4192 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 28-29 fok, aszfalt: 42-45 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
J-P. Montoya (McLaren) |
1:12.027 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
R. Barrichello (Ferrari), 2004. |
1:09.454 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Honda |
M |
1:12.083 |
209.359 |
|
|
27 |
|
2. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:12.458 |
208.275 |
0.375 |
0.375 |
3 |
|
3. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
M |
1:13.008 |
206.706 |
0.925 |
0.550 |
31 |
|
4. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
1:13.090 |
206.474 |
1.007 |
0.082 |
5 |
|
5. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
1:13.189 |
206.195 |
1.106 |
0.099 |
6 |
|
6. |
|
Neel Jani |
SWZ |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:13.710 |
204.737 |
1.627 |
0.521 |
24 |
|
7. |
|
Giorgio Mondini |
SWZ |
MF1-Toyota |
B |
1:14.654 |
202.149 |
2.571 |
0.944 |
33 |
|
8. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Cosworth |
B |
1:14.745 |
201.902 |
2.662 |
0.091 |
38 |
|
9. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:14.791 |
201.778 |
2.708 |
0.046 |
8 |
|
10. |
|
Robert Doornbos |
NED |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:15.018 |
201.168 |
2.935 |
0.227 |
22 |
|
11. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
1:15.091 |
200.972 |
3.008 |
0.073 |
8 |
|
12. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:15.532 |
199.799 |
3.449 |
0.441 |
8 |
|
13. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
1:15.647 |
199.495 |
3.564 |
0.115 |
10 |
|
14. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:15.971 |
198.644 |
3.888 |
0.324 |
17 |
|
15. |
|
Sakon Yamamoto |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:16.116 |
198.266 |
4.033 |
0.145 |
31 |
|
16. |
|
Franck Montagny |
FRA |
Super Aguri F1 |
B |
1:16.489 |
197.299 |
4.406 |
0.373 |
17 |
|
17. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
|
- |
|
|
2 |
|
18. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
|
- |
|
|
2 |
|
19. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
|
- |
|
|
3 |
|
20. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
|
- |
|
|
1 |
|
21. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Ferrari |
M |
|
- |
|
|
1 |
|
22. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
|
- |
|
|
1 |
|
23. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
|
- |
|
|
1 |
|
24. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
|
- |
|
|
1 |
|
25. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
|
- |
|
|
1 |
|
26. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
BMW-Sauber |
M |
|
- |
|
|
2 |
|
27. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
|
- |
|
|
0 |
|
28. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
|
- |
|
|
0 |
|
29. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
|
- |
|
|
0 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0162 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:12.083 |
- (4.406) - |
1:16.489 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | |
| |