| 2006 : Davidson az élen maradt, Mondini a meglepetés - Pénteki 2. szabadedzés - USA GP |
Davidson az élen maradt, Mondini a meglepetés - Pénteki 2. szabadedzés - USA GP
2007.07.09. 12:40
Anthony Davidson délután egy hajszállal tovább javított délelőtti eredményén, de a nap meglepetését a Midland tesztpilótája, Giorgio Mondini szolgáltatta, aki feljött az 5. helyre, Michael Schumacher elé. Fernando Alonso nem került a legjobb nyolcba.
Anthony Davidson megtartotta a vezetést az USA Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén is, a nap meglepetését azonban nem ő, hanem a Midland istálló produkálta, amely két autójával is a legjobb nyolc közé került.
A tesztpilóta Giorgio Mondini az 52. percben jött fel az 5. helyre 1:13.327-es körével, amelynek középső szektorában ráadásul addig mindenkinél jobb, 29.2-es részidőt ért el.
A finisben aztán a nézők mulattató jelenetnek lehettek tanúi, Mondininak ugyanis az egyik kanyarban keményen fékeznie kellett, hogy ne gázolja le hátulról Michael Schumacher levezető körben járó Ferrariját, és mérgében dühösen integetett a hétszeres világbajnoknak. Csapattársa, Tiago Monteiro a 7. helyen zárta az edzést.
Davidson ugyanakkor ismét nem talált legyőzőre. A Honda tesztpilótája már a tréning elején is az élen állt, s bár Giancarlo Fisichella a 27. percben átvette tőle a vezetést, ő három perccel a leintés előtt 1:12.013-ra szorította le a lécet, a nap legjobb köridejét produkálva.
A 2. helyezett Robert Kubica már 0.796 másodperccel lassabb volt nála, míg Fisichella hátránya csaknem fél másodpercre rúgott.
A délelőttihez képest szemlátomást javultak a pályaviszonyok, mert kevesebb kicsúszás történt, és a legtöbben javítottak korábbi időeredményükön. Csak Michael Schumacher, Rubens Barrichello, Jenson Button és Neel Jani nem ért el jobb köridőt, mint az első szabadedzésen.
Fernando Alonso a 29. percben merészkedett ki először a pályára, s első mért körében a 7. helyre került, de nem tudott jelentősen gyorsulni, ezért Button mögött, a 9. helyen zárta az edzést.
Mögötte Kimi Räikkönen végzett. A McLarenek egészen a 31. percig a boxban vesztegeltek, mígnem először Juan-Pablo Montoya, majd röviddel azután Räikkönen is kihajtott a pályára, aki egyetlen perccel az edzés vége előtt kapaszkodott fel a 8. helyre.
A Super Aguri versenyzője, Franck Montagny számára hamar befejeződött a nap, mert mindössze 8 perc után kipördült, s az autója a kavicságyban ragadt.
|
|
Pénteki 2. edzés |
10. - USA GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Indianapolis Motor Speedway, Indianapolis |
|
|
|
Időpont: |
2006. június 30., péntek, 20:00-21:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4192 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 29-31 fok, aszfalt: 42-47 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
J-P. Montoya (McLaren) |
1:11.118 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
R. Barrichello (Ferrari), 2004. |
1:09.454 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Honda |
M |
1:12.013 |
209.562 |
|
|
38 |
|
2. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
M |
1:12.809 |
207.271 |
0.796 |
0.796 |
39 |
|
3. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:12.933 |
206.919 |
0.920 |
0.124 |
14 |
|
4. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:13.264 |
205.984 |
1.251 |
0.331 |
26 |
|
5. |
|
Giorgio Mondini |
SWZ |
MF1-Toyota |
B |
1:13.327 |
205.807 |
1.314 |
0.063 |
33 |
|
6. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:13.346 |
205.754 |
1.333 |
0.019 |
18 |
|
7. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
1:13.387 |
205.639 |
1.374 |
0.041 |
21 |
|
8. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
1:13.397 |
205.611 |
1.384 |
0.010 |
16 |
|
9. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:13.474 |
205.395 |
1.461 |
0.077 |
14 |
|
10. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:13.554 |
205.172 |
1.541 |
0.080 |
9 |
|
11. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:13.688 |
204.799 |
1.675 |
0.134 |
26 |
|
12. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
1:13.691 |
204.790 |
1.678 |
0.003 |
15 |
|
13. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
1:13.725 |
204.696 |
1.712 |
0.034 |
14 |
|
14. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:13.735 |
204.668 |
1.722 |
0.010 |
24 |
|
15. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
1:13.825 |
204.419 |
1.812 |
0.090 |
10 |
|
16. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
BMW-Sauber |
M |
1:13.857 |
204.330 |
1.844 |
0.032 |
17 |
|
17. |
|
Neel Jani |
SWZ |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:13.946 |
204.084 |
1.933 |
0.089 |
31 |
|
18. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
1:14.011 |
203.905 |
1.998 |
0.065 |
20 |
|
19. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Cosworth |
B |
1:14.050 |
203.797 |
2.037 |
0.039 |
39 |
|
20. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:14.084 |
203.704 |
2.071 |
0.034 |
15 |
|
21. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
1:14.169 |
203.470 |
2.156 |
0.085 |
19 |
|
22. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:14.391 |
202.863 |
2.378 |
0.222 |
24 |
|
23. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:14.449 |
202.705 |
2.436 |
0.058 |
16 |
|
24. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
1:14.562 |
202.398 |
2.549 |
0.113 |
17 |
|
25. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:14.676 |
202.089 |
2.663 |
0.114 |
18 |
|
26. |
|
Robert Doornbos |
NED |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:14.839 |
201.649 |
2.826 |
0.163 |
13 |
|
27. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:15.063 |
201.047 |
3.050 |
0.224 |
10 |
|
28. |
|
Sakon Yamamoto |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:15.120 |
200.895 |
3.107 |
0.057 |
33 |
|
29. |
|
Franck Montagny |
FRA |
Super Aguri F1 |
B |
|
- |
|
|
2 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0114 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:12.013 |
- (3.107) - |
1:15.120 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | |
| |