2006 : A Ferrari leiskolázta a mezőnyt Indyben - Szombati szabadedzés - USA GP |
A Ferrari leiskolázta a mezőnyt Indyben - Szombati szabadedzés - USA GP
2007.07.09. 12:40
A Ferrari robbantott az USA Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésén, amikor Michael Schumacher és Felipe Massa egy teljes másodpercet vert az ellenfeleire. A Ferrarit egy pillanatra sem szorongatták meg, a 3. Giancarlo Fisichella lett.
A Ferrari magabiztosan uralta az USA Nagydíj szombat délelőtti szabadedzését, azt sugallva, hogy igazuk volt azoknak, akik a Bridgestone fölényét jósolták Indianapolis-ra.
A maranellói istállót egy pillanatra sem tudták megszorongatni az ellenfelek. Amikor a 27. percben először ment ki a pályára, Michael Schumacher azonnal 1:12.484-es körrel szerezte meg a vezetést, aztán egy hat körös etap során fokozatosan egyre lejjebb és lejjebb szorította a lécet.
Nyolc perccel később a másik Ferrariban ülő Felipe Massa csapattársára is 1.061 másodpercet vert a legelső mért körében, 1:11.039-nél állítva meg a stoppert. Ezt a köridőt egészen a hajráig nem sikerült megközelítenie senkinek, amikor is Schumacher 1:10.760-ra javított - vagyis mindössze 0.117 másodperccel autózott lassabban, mint tavaly ilyenkor Kimi Räikkönen.
A 3. helyre Giancarlo Fisichella jött fel, aki a tegnapihoz hasonlóan végig gyorsabbnak tűnt csapattársánál, Fernando Alonsónál. Fisichella hátránya Schumacherhez képest azonban már 1.180 másodperc volt, míg a 4. helyen végző Nick Heidfeld további 0.109 másodperccel lassabbnak bizonyult.
Alonsót Rubens Barrichello is megelőzte a Hondával, míg a 7. helyet Jenson Button szerezte meg, maga mögé utasítva Heidfeld csapattársát, Jacques Villeneuve-öt, aki a finisben, 3 perccel az edzés leintése előtt állóra fékezte az egyik kerekét.
A legjobb nyolc közé tehát a két Ferrari, a két Renault, a két Honda és a két BMW-Sauber került be. Utánuk a McLaren párosa következett.
Mivel az aszfalt hőmérséklete az edzés elején még csak 37 fok volt, de folyamatosan emelkedett, nem kizárt, hogy a délutáni időmérőre megváltoznak a pályaviszonyok, s akkor átalakul az erősorrend is.
Most többen csúszkáltak. Fisichella már a 19. percben tett egy kirándulást a gyepre, később pedig ő mutatta be a tréning legszebb produkcióját is, amikor egy kényszerű ellenkormányzással látványosan oldalra csúsztatta Renault-ját.
A 46. percben Schumacher is megpördült, akárcsak 25 perccel korábban a williams-es Mark Webber, Christian Klien pedig átmenetileg fűnyíróvá változtatta Red Bullját, amit azonban sikerült a pályán tartania.
|
|
Szombati edzés |
10. - USA GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Indianapolis Motor Speedway, Indianapolis |
|
|
|
Időpont: |
2006. július 1., szombat, 16:00-17:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4192 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 29-31 fok, aszfalt: 37-41 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
K. Räikkönen (McLaren) |
1:10.643 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
R. Barrichello (Ferrari), 2004. |
1:09.454 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:10.760 |
213.273 |
|
|
15 |
|
2. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:11.039 |
212.435 |
0.279 |
0.279 |
8 |
|
3. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:11.940 |
209.775 |
1.180 |
0.901 |
15 |
|
4. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
1:12.049 |
209.457 |
1.289 |
0.109 |
18 |
|
5. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
1:12.149 |
209.167 |
1.389 |
0.100 |
13 |
|
6. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:12.202 |
209.014 |
1.442 |
0.053 |
15 |
|
7. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
1:12.269 |
208.820 |
1.509 |
0.067 |
18 |
|
8. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
BMW-Sauber |
M |
1:12.327 |
208.652 |
1.567 |
0.058 |
13 |
|
9. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:12.569 |
207.957 |
1.809 |
0.242 |
13 |
|
10. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
1:12.592 |
207.891 |
1.832 |
0.023 |
10 |
|
11. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:12.675 |
207.653 |
1.915 |
0.083 |
18 |
|
12. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
1:12.904 |
207.001 |
2.144 |
0.229 |
15 |
|
13. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
1:12.913 |
206.975 |
2.153 |
0.009 |
18 |
|
14. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:13.091 |
206.471 |
2.331 |
0.178 |
21 |
|
15. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:13.101 |
206.443 |
2.341 |
0.010 |
19 |
|
16. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:13.103 |
206.437 |
2.343 |
0.002 |
17 |
|
17. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:13.113 |
206.409 |
2.353 |
0.010 |
15 |
|
18. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
1:13.172 |
206.243 |
2.412 |
0.059 |
19 |
|
19. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
1:13.230 |
206.079 |
2.470 |
0.058 |
12 |
|
20. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:13.364 |
205.703 |
2.604 |
0.134 |
17 |
|
21. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:13.806 |
204.471 |
3.046 |
0.442 |
16 |
|
22. |
|
Franck Montagny |
FRA |
Super Aguri F1 |
B |
1:14.454 |
202.692 |
3.694 |
0.648 |
10 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0136 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:10.760 |
- (3.694) - |
1:14.454 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | |
|