2006 : Kubica és Schumacher az élen, a Renault lemaradt - Pénteki 2. szabadedzés - Német GP |
Kubica és Schumacher az élen, a Renault lemaradt - Pénteki 2. szabadedzés - Német GP
2007.07.09. 12:56
A BMW-Sauber tesztpilótája, Robert Kubica a ferraris Michael Schumachert utasította maga mögé a Német Nagydíj pénteki második szabadedzésén. A Renault a legjobb tíz közé sem került be. A pálya kezdetben nedves volt, de később felszáradt.
A BMW-Sauber tesztpilótája, Robert Kubica vette át a vezetést a Német Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén, megelőzve a helyi kedvenc Michael Schumachert, aki korábban szédületes tempót diktálva állt az élre.
Az edzés elején még nedves volt a pálya az előzőleg szemerkélő eső miatt, de miközben az aszfalt fokozatosan felszáradt, a köridők is javultak.
Az első 26 percben csak a délelőtti leggyorsabb Alex Wurz és a Midland tesztpilótája, Markus Winkelhock rótták a köröket, s Wurz a 19. percben még 1:27-es, majd öt perccel később már 1:24-es eredményeket produkált a Bridgestone esőgumijával.
A Red Bull-os Robert Doornbos szorította először 1:20 alá a szintet a 31. percben, és ahogy a csapatok elkezdtek száraz pályára való gumikat feltenni az autóikra, az edzés mozgalmasabbá vált.
Schumacher, aki délelőtt végig a boxban maradt, most a 37. percben teljesített első mért körével azonnal 2. lett, majd a következőben az élre állt, s végül 1:16.502-nél állította meg a stoppert. Ez csaknem ahhoz is elég volt számára, hogy megtartsa az 1. helyet, amit azonban Kubica elhalászott előle a 49. percben.
A 3. helyre meglepetésre Doornbos tornázta fel magát, az utolsó pillanatban megelőzve Kimi Räikkönen McLarenjét. Räikkönen hátránya Kubicához képest már 0.815 másodperc volt, Felipe Massa azonban nála is lassabbnak bizonyult a másik Ferrarival.
A pálya az eső miatt továbbra is trükkös maradt, a síkos aszfalt sok versenyzőn kifogott. A williams-es Mark Webber már a 4. percben bemutatott egy pályaelhagyást, Räikkönen pedig a 38. percben vétette el a fékezést a hajtűnél, fehérre festve a McLaren jobb első kerekét az egyik reklámfeliraton.
20 perccel később Tonio Liuzzi is megismételte ezt a produkciót, míg 2 perccel a leintés előtt Pedro de la Rosa és Massa szánkázott ki a kavicságyba. Massához hasonlóan aztán Rubens Barrichello is a Mobil 1 kanyarban rontott, így annak ellenére nem tudott javítani a köridején, hogy a pálya első két szektorában gyorsabb volt, mint korábban.
A Renault nem remekelt. Fernando Alonso röviddel Schumacher után hajtott ki a pályára, és hozzá hasonlóan három mért kört tett meg egyhuzamban, az időeredményei azonban sokkal rosszabbak voltak. A spanyol egyelőre csak a 15. helyen zárt, míg csapattársa, Giancarlo Fisichella a 11-ediken.
A Super Agurinak új autójával sem sikerült legyőznie a Midlandeket, bár Takuma Sato alig 0.133 másodperccel maradt le Scott Speed Toro Rossójától.
Nico Rosberg egyáltalán nem ment ki a pályára, mert délelőtti balesete óta nem tudták rendbehozni az autóját.
|
|
Pénteki 2. edzés |
12. - Német GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Hockenheim, Németország |
|
|
|
Időpont: |
2006. július 28., péntek, 14:00-15:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4574 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 26-28 fok, aszfalt: 36-42 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
A. Wurz (McLaren) |
1:13.973 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004. |
1:13.306 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
M |
1:16.225 |
216.024 |
|
|
18 |
|
2. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:16.502 |
215.241 |
0.277 |
0.277 |
14 |
|
3. |
|
Robert Doornbos |
NED |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:16.549 |
215.109 |
0.324 |
0.047 |
18 |
|
4. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:17.040 |
213.738 |
0.815 |
0.491 |
9 |
|
5. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:17.205 |
213.282 |
0.980 |
0.165 |
11 |
|
6. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Honda |
M |
1:17.294 |
213.036 |
1.069 |
0.089 |
26 |
|
7. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
1:17.344 |
212.898 |
1.119 |
0.050 |
6 |
|
8. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
M |
1:17.516 |
212.426 |
1.291 |
0.172 |
10 |
|
9. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
1:17.519 |
212.418 |
1.294 |
0.003 |
13 |
|
10. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
1:17.542 |
212.355 |
1.317 |
0.023 |
13 |
|
11. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:17.672 |
211.999 |
1.447 |
0.130 |
10 |
|
12. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:17.844 |
211.531 |
1.619 |
0.172 |
13 |
|
13. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:17.895 |
211.392 |
1.670 |
0.051 |
14 |
|
14. |
|
Markus Winkelhock |
GER |
MF1-Toyota |
B |
1:17.962 |
211.211 |
1.737 |
0.067 |
20 |
|
15. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:18.082 |
210.886 |
1.857 |
0.120 |
8 |
|
16. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Cosworth |
B |
1:18.164 |
210.665 |
1.939 |
0.082 |
36 |
|
17. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:18.223 |
210.506 |
1.998 |
0.059 |
13 |
|
18. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:18.366 |
210.122 |
2.141 |
0.143 |
13 |
|
19. |
|
Neel Jani |
SWZ |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:18.460 |
209.870 |
2.235 |
0.094 |
19 |
|
20. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:18.616 |
209.454 |
2.391 |
0.156 |
10 |
|
21. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
1:18.636 |
209.400 |
2.411 |
0.020 |
10 |
|
22. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
1:18.643 |
209.382 |
2.418 |
0.007 |
11 |
|
23. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
1:18.991 |
208.459 |
2.766 |
0.348 |
11 |
|
24. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
BMW-Sauber |
M |
1:19.113 |
208.138 |
2.888 |
0.122 |
9 |
|
25. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:19.232 |
207.825 |
3.007 |
0.119 |
12 |
|
26. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:19.365 |
207.477 |
3.140 |
0.133 |
8 |
|
27. |
|
Sakon Yamamoto |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
|
- |
|
|
2 |
|
28. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
|
- |
|
|
0 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0115 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:16.225 |
- (3.140) - |
1:19.365 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | |
|