Kimi-rajongók Klubja
Kimi-rajongók Klubja
A klub mottója:
Megcsillan a nap a Ferrarikon, Átszáguld Kimivel a célvonalon. Együtt mozog gép és lélek, Kimi-s leszek, amíg csak élek!
     
Fórum
     
Menü
     
Kimi blogja
     
Infók Kimiről
     
A hét képe
     
Extrák
     
Videók
     
Galéria
     
Kitalált történetek
     
Versek és más egyebek
     
Finn himnusz
     
A pilóták hivatalos oldalai
     
A letöltés menete
     
Kimi blogja 2
Friss bejegyzések
2009.11.06. 08:56
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:54
2009.09.18. 11:40
Friss hozzászólások
     
2006
2006 : A Ferrari nyert, Schumacher felzárkózott Alonsóhoz - A Renault küszködött

A Ferrari nyert, Schumacher felzárkózott Alonsóhoz - A Renault küszködött

  2007.07.09. 13:03

A Ferrari három futamból már a második kettős győzelmét aratta, amikor Michael Schumacher és Felipe Massa kényelmesen megnyerte a Német Nagydíjat. Az 5. helyen célba érő Fernando Alonso előnye 11 pontra csökkent, így a világbajnokság egyre nyitottabb.

A tavalyi Német Nagydíjon, amely akkor szintén a világbajnokság 12. futama volt, Fernando Alonso 36 pontra növelte az előnyét Kimi Räikkönennel szemben. A Ferrari és a Bridgestone gondoskodott róla, hogy a Renault számára idén ne alakuljon ilyen kedvezően a forgatókönyv, amikor Michael Schumacher fölényesen megnyerte a hockenheimi versenyt, s hat fordulóval az idény vége előtt 11 pontra megközelítette Alonsót.

Ezzel sikerült átlépnie egy fontos lélektani határt, hiszen Alonso többé elvileg sem engedheti meg magának, hogy minden fennmaradó futamon csak a 2. helyen végezzen. A Renault-nak össze kell szednie magát, hogy megállítsa a Ferrari-Bridgestone tengely előrenyomulását, amely az USA Nagydíj óta tart: az elmúlt három fordulóból a maranellói istálló már második kettős győzelmét aratta.

Ez azonban legalább annyira a Bridgestone sikere volt, mint a Ferrarié, hiszen a 67 körös versenynek több szakaszában nem csak Schumacher és a 2. helyen befutó Felipe Massa, hanem Mark Webber Williams-e és a két Toyota is gyorsabb volt az összes michelines autónál.

Eközben a Renault a Michelin hierarchiáján belül is visszacsúszott - legalábbis Alonso kezében, mert Giancarlo Fisichella továbbra is hasonló eredményeket szállít a csapatnak, mint korábban. Hockenheimben azonban sem neki, sem Alonsónak nem volt esélye, hogy szembeszálljon Jenson Button Hondájával és a brillírozó Kimi Räikkönen McLarenjével, s még azt is részben a szerencsének köszönhették, hogy az 5-6. helyen sikerült célba érniük.

Mint később kiderült, Räikkönen szombaton azért tudta megszerezni a pole pozíciót a két Ferrari orra elől, mert egy technikai baki miatt csak 10 körre elég benzint tankoltak az autójába. A malőr azonban annak ellenére nem bosszulta meg magát, hogy Räikkönen elsőre a többieknél korábban volt kénytelen kiállni a boxba, ahol ráadásul 15.2 másodpercet töltött el egy megszoruló kerékanya miatt.

Miután a rajtnál könnyedén sikerült megtartania a vezetést, Räikkönen a 11. körben a 8. helyen folytatta a küzdelmet, s innen felkapaszkodott az 5-ödikre, amikor a többiek is kiálltak előle kereket cserélni. Míg ellenfelei csak kétszer tankoltak a verseny során, Räikkönen összesen háromszor járt a boxban, de a kényszerből választott taktika meglepően jól működött, s a McLaren a Mercedes hazai pályáján megérdemelten került fel a dobogóra. Räikkönen az 57. körben, egy gyönyörűen eltalált és sportszerűen rámenős előzéssel kaparintotta meg a 3. helyet Buttontól, csapattársa, Pedro de la Rosa viszont nem tudta megismételni franciaországi teljesítményét, mert az autója a 3. körben hirtelen lelassult.

A Ferrarira azonban a hibátlanul vezető Räikkönen sem jelentett fenyegetést, hiszen Schumacher és Massa már a McLaren első kiállásánál az élre került, s többé ki sem engedte a kezéből a vezetést. Massa mindvégig csapattársa autójára tapadt, s amikor Schumacher a 21. körben, első kerékcseréje után kiszáguldott a boxutcából, kis híján meg is tudta előzni őt. De a végső sorrend egy pillanatra sem volt kétséges, és még olyan időszak is akadt, amikor a Ferrarik előnye Button Hondájával szemben bő fél percre rúgott.

A két Renault rajtnál körülautózta Buttont, akinek a hajtűben kisodródó Alonsót hamar sikerült visszaelőznie, és a következő körben Fisichellától is vissza tudta venni a helyét. A Honda másik versenyzője, Rubens Barrichello nem használhatta ki az autójában rejlő képességeket, mert a 19. körben, motorhiba miatt fel kellett adnia a versenyt. Előzőleg, közvetlenül első boxkiállása előtt, az 5. helyen haladt.

A két Renault a rajt utáni körökben fokozatosan hátraesett Buttonhoz képest, sőt, a 13. körre Alonso már Fisichellától is 6.8 másodperccel lemaradt. A francia istálló szemlátomást a Michelin gumik hólyagosodásával küszködött, s a tapadási problémáikat híven jelezte, hogy Alonso - aki a 43. körben lebonyolított második kiállása során került Fisichella elé - a 61. körben, egy rá nem jellemző hibával lesodródott az egyik kanyarban, s ha nem csapattársa autózik mögötte, valószínűleg veszít is egy helyet.

Fisichellát ekkor Jarno Trulli követte a Toyotával. Trullinak tegnapi motorcseréje miatt az utolsó előtti helyről, Christijan Albers Midlandje elől kellett rajtolnia, de a többiekéhez hasonló két kiállásos taktikája dacára, tehát erőből feljött a 7. helyre. A másik Toyotát vezető Ralf Schumacher viszont esett-kelt, és miután a rajtot követően összeütközött David Coulthard Red Bulljával, majd kapott egy büntetést is boxutcai gyorshajtásért, összesen négyszer járt a szerelőinél. A páros az 54. körben újra találkozott, Ralf ugyanis ekkor megelőzte Coulthardot, immár egy tiszta manőverrel.

A 8. helyért járó pontot Coulthard csapattársa, Christian Klien zsebelte be, aki sokáig Trullival vívott párharcot. Egészen a 60. körig úgy tűnt, megtörik a Williams Nürburgring óta tartó pont nélküli sorozata is, az 5. helyen haladó Webber autója ekkor azonban motorhiba miatt megállt. Nico Rosberg pedig még a legelső körben esett ki, amikor a fiatal német versenyző túl meredeken vágott be az egyik Midland elé, amely meglökte az autóját, s ő a gumifalban végezte.

A Midland mindkét autója célba ért, s bár későre időzített első kerékcseréjét megelőzően Albers még a 11. helyen is állt, Tiago Monteiro egészen addig Takuma Sato új Super Agurija mögött haladt, amíg az a 39. körben, egy műszaki hiba következtében fel nem adta a küzdelmet.

A kiesők listájára került még a két BMW-Sauber is. A fékproblémákkal küszködő Nick Heidfeld egy korábbi, éppen csapattársával történő ütközés eredményeként fékproblémákkal küszködött, s a 10. körben hajtott be végleg a garázsba, míg a túlkormányzottságra panaszkodó Jacques Villeneuve a 31. körig jutott, amikor a célegyenesre vezető kanyarban kirepült a kavicságyba.

Pályafutásának 89 futamgyőzelmével, amely a Ferrarinál kereken 70. sikere volt, Schumacher tehát újra nyitottá tette az egyéni világbajnokságot, miközben a csapatok küzdelmében a Renault előnye az elvileg már a Hungaroringen is behozható 10 pontra csökkent. Még semmi sem dőlt el.

    Verseny 12. - Német GP  
    Helyszín: Hockenheim, Németország  
    Időpont: 2006. július 30., vasárnap, 14:00-16:00 (CET)  
    Pályahossz: 4574 m  
    Időjárás: Száraz (levegő: 33-34 fok, aszfalt: 47-51 fok)  
    Tavalyi első: F. Alonso (Renault) 1ó26:28.599      
    Név   Csapat G   Idő   Kiesés oka Kör  
1.   Michael Schumacher GER Ferrari B 1ó27:51.693   67  
2.   Felipe Massa BRA Ferrari B + 0.720   67  
3.   Kimi Räikkönen FIN McLaren-Mercedes M + 13.206   67  
4.   Jenson Button GBR Honda M + 18.898   67  
5.   Fernando Alonso SPA Renault M + 23.707   67  
6.   Giancarlo Fisichella ITA Renault M + 24.814   67  
7.   Jarno Trulli ITA Toyota B + 26.544   67  
8.   Christian Klien AUT Red Bull-Ferrari M + 48.131   67  
9.   Ralf Schumacher GER Toyota B + 1:00.358   67  
10.   Vitantonio Liuzzi ITA Toro Rosso-Cosw. M + 1 kör   66  
11.   David Coulthard GBR Red Bull-Ferrari M + 1 kör   66  
12.   Scott Speed USA Toro Rosso-Cosw. M + 1 kör   66  
13.   Christijan Albers NED MF1-Toyota B + 1 kör   66  
14.   Tiago Monteiro POR MF1-Toyota B + 2 kör   65  
   
15.   Mark Webber AUS Williams-Cosworth B + 8 kör   motor 59  
16.   Takuma Sato JAP Super Aguri F1 B + 29 kör   műszaki 38  
17.   Jacques Villeneuve CAN BMW-Sauber M + 37 kör   kicsúszás 30  
18.   Rubens Barrichello BRA Honda M + 49 kör   motor 18  
19.   Nick Heidfeld GER BMW-Sauber M + 58 kör   fék 9  
20.   Pedro de la Rosa SPA McLaren-Mercedes M + 65 kör   elektromos 2  
21.   Sakon Yamamoto JAP Super Aguri F1 B + 66 kör   műszaki 1  
22.   Nico Rosberg GER Williams-Cosworth B + 67 kör   ütközés 0  
    Leggyorsabb kör: M. Schumacher (Ferrari) 1:16.357     17  
   
B = Bridgestone,  M = Michelin

     
Élő közvetítés

Amennyiben élőben szeretnétek nyomon követni az eseményeket, akkor katt   IDE  (angol kommenttel)

     
Irány a Hungaroring!!!
     

Futamok, tesztek
     
Rólunk :)
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Rally
     
Forma 1
     
A sport megértése
     
2006 autói
     
Csapatok hivatalos oldalai
     
Forrásaink:
     
Linkek

www.zdstudio.gportal.hutársoldalunk

www.christianklien.gportal.hu(társoldalunk)

http://jennidalhman.play.hu/http://christianklien.play.hu/

 

     
Linkek
     
Számláló
Indulás: 2005-08-03
     
Forma 1-es autók
     

Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros