| 2006 : Räikkönen nyitotta az élen a Magyar Nagydíjat - Pénteki 1. szabadedzsés - Magyar GP |
Räikkönen nyitotta az élen a Magyar Nagydíjat - Pénteki 1. szabadedzsés - Magyar GP
2007.07.09. 13:47
Az utolsó pillanatban futott mért körével Kimi Räikkönen McLarenje kezdte az élen a Magyar Nagydíjat, amelynek első napján szokatlanul hűvös fogadtatásban részesültek a csapatok.
Szokatlanul hűvös fogadtatásban részesültek a csapatok a Magyar Nagydíj első edzésnapján, amelyen a levegő hőmérséklete mindössze 18-20 fok körül alakult, az aszfalté pedig alig 28-ig emelkedett.
Bár a pénteki első szabadedzésen mindvégig lógott az eső lába is, a felhők végül megkönyörültek a mezőnyön, s Kimi Räikkönen az utolsó pillanatban egy első hellyel örvendeztethette meg a McLarent.
Räikkönen az 59. percben állt az élre 1:21.624-es körével, tekintélyes, 0.772 másodperces előnnyel maga mögé utasítva a Honda tesztpilótáját, Anthony Davidsont, valamint a ferraris Michael Schumachert, aki szintén a hajrában hajtott ki először a pályára. A McLaren jól kezdett, hiszen másodpercekkel a leintés előtt Pedro de la Rosa is felzárkózott a 4. helyre.
Az edzés szokás szerint vontatottan indult, s bár néhányan azonnal kimentek a pályára, az első háromnegyed órában csupán hatan tettek meg mért kört. Alex Wurz, aki jövőre már versenyző lesz a Williams-nél, a 3. percben 1:28.928-cal nyitotta meg a sort.
Miután fokozatosan javított az eredményén, a 18. percben Davidson vette át a vezetést 1:26.195-ös körideje révén. Wurz négy perccel később 1:24.547-re szépített, mielőtt hondás vetélytársa a 26. percben ismét magához ragadta a kezdeményezést. Eközben Bernie Ecclestone szigorú arccal sétálgatott a boxutcában, Schumacher pedig a Ferrari irányítóközpontjából figyelte, ahogy a többiek a pályán köröznek.
A címvédő Fernando Alonso viszonylag korán, már a 31. percben megtett egy ellenőrző kört a Renault-val, de többé vissza sem tért a pályára, és hasonlóan tett a Ferrari versenyzője, Felipe Massa is.
Schumacher az 56. percben teljesített első mért körével a 3. helyre került, miután a 13-as kanyar féktávján megcsúszott, s bár ezután javított az időeredményén, végül ugyanezen a helyen zárt.
Az edzésen négy kisebb incidens történt. A 45. percben Neel Jani sodródott ki a Toro Rossóval az 1-es kanyarban, majd röviddel ezután az ellenőrző körében járó Giancarlo Fisichella vétette el a Mansellt.
Christijan Albers ugyanitt csúszott ki az 57. percben, pillanatokkal azután, hogy a Midland tesztpilótája, Markus Winkelhock nem tudta bevenni a 12-es kanyart.
|
|
Pénteki 1. edzés |
13. - Magyar GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Hungaroring, Mogyoród |
|
|
|
Időpont: |
2006. augusztus 4., péntek, 11:00-12:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4381 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 18-20 fok, aszfalt: 24-28 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
A. Wurz (McLaren) |
1:21.411 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
R. Barrichello (Ferrari), 2004. |
1:18.436 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:21.624 |
193.223 |
|
|
5 |
|
2. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Honda |
M |
1:22.396 |
191.412 |
0.772 |
0.772 |
28 |
|
3. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:22.499 |
191.173 |
0.875 |
0.103 |
5 |
|
4. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
M |
1:22.730 |
190.639 |
1.106 |
0.231 |
6 |
|
5. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Cosworth |
B |
1:22.941 |
190.154 |
1.317 |
0.211 |
25 |
|
6. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
1:23.553 |
188.762 |
1.929 |
0.612 |
6 |
|
7. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
1:23.659 |
188.522 |
2.035 |
0.106 |
5 |
|
8. |
|
Robert Doornbos |
NED |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:23.999 |
187.759 |
2.375 |
0.340 |
27 |
|
9. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:24.620 |
186.381 |
2.996 |
0.621 |
9 |
|
10. |
|
Markus Winkelhock |
GER |
MF1-Toyota |
B |
1:25.194 |
185.126 |
3.570 |
0.574 |
26 |
|
11. |
|
Neel Jani |
SWZ |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:25.424 |
184.627 |
3.800 |
0.230 |
17 |
|
12. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:25.477 |
184.513 |
3.853 |
0.053 |
6 |
|
13. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:26.678 |
181.956 |
5.054 |
1.201 |
7 |
|
14. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
1:26.680 |
181.952 |
5.056 |
0.002 |
5 |
|
15. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
1:27.321 |
180.616 |
5.697 |
0.641 |
8 |
|
16. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:29.765 |
175.699 |
8.141 |
2.444 |
4 |
|
17. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:30.110 |
175.026 |
8.486 |
0.345 |
5 |
|
18. |
|
Sakon Yamamoto |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:30.353 |
174.555 |
8.729 |
0.243 |
12 |
|
19. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
|
- |
|
|
1 |
|
20. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Ferrari |
M |
|
- |
|
|
1 |
|
21. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
|
- |
|
|
1 |
|
22. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
|
- |
|
|
1 |
|
23. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
|
- |
|
|
0 |
|
24. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
|
- |
|
|
0 |
|
25. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
|
- |
|
|
0 |
|
26. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
|
- |
|
|
0 |
|
27. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
M |
|
- |
|
|
0 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0321 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:21.624 |
- (8.729) - |
1:30.353 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | |
| |