2006 : Massa az élre repítette a Ferrarit a Hungaroringen - Pénteki 2. szabadedzés - Magyar GP |
Massa az élre repítette a Ferrarit a Hungaroringen - Pénteki 2. szabadedzés - Magyar GP
2007.07.09. 13:49
Felipe Massa érte el a legjobb időt a borongós Hungaroringen a Magyar Nagydíj második szabadedzésén, meggyőző fölénnyel maga mögé utasítva a renault-s Fernando Alonsót és Giancarlo Fisichellát.
A Magyar Nagydíj második tréningjére sem sütött ki a nap a Hungaroring fölött, de az eső ismét megkönyörült a Forma-1-es mezőnyön, melynek ezúttal Felipe Massa volt a leggyorsabb tagja.
A Ferrari brazil versenyzője egy mindössze egyetlen mért körből álló sprint során, még az edzés 20. percében érte el a legjobb időt (1:21.778), amely bő egy tizedmásodperccel maradt el Kimi Räikkönen délelőtti etalonjától.
A tréninget a szokásos forgatókönyvnek megfelelően a pénteki tesztpilóták és a Super Aguri versenyzői kezdték, az élmezőny negyedóra elteltével tette tiszteletét először a pályán. Köztük volta a két Ferrari is, míg azonban Massa a tabella elejét célozta meg, Michael Schumacher egy kilenckörös etap során a gumik következetességére összpontosított.
A német nem is autózott kiemelkedő időt (nyolcadik lett), így Massát a két Renault közelítette meg a legjobban. Fernando Alonso és Giancarlo Fisichella az edzés derekán zárkózott fel az élmezőnybe, de a Ferrari fiatal versenyzője nem jelentettek veszélyt, lemaradásuk az egy másodpercet is meghaladta.
A duó két érdekes incidenssel is felhívta magára a figyelmet. Fisichella a 25. percben megpördült a 7-es kanyarban, és egy határozott mozdulattal irányba állította Renault-ját, majdnem eltrafálta az egyik arra járó Toro Rossót.
Néhány perccel később a Red Bull tesztpilótája, Robert Doornbos akadályozta a gyors körön levő Fernando Alonsót, aki ezt a célegyebesben integetéssel nehezményezte, ráadásul miután megelőzte, az első kanyarban ő is feltartotta a hollandot.
Fisichellán kívül Sakon Yamamoto, Markus Winkelhock, Christian Klien és Christijan Albers is elhagyta egyszer a Hungaroring aszfaltját, de mindannyian folytatni tudták a körözést.
A tabellán a Renault-kat két tesztpilóta - Doornbos és Anthony Davidson - követte, és bíztató időt ért el a két Toyota is: Ralf Schumacher és Jarno Trulli nevéhez na 6-7. legjobb eredmény fűződik. A legjobb tíz listáját Michael Schumacher mellett a két BMW tette teljessé.
A mezőny második részéből Takuma Sato szereplése érdemel említést: a piciny Super Aguri japán pilótája tíz autót is megelőzött az SA06-tal.
|
|
Pénteki 2. edzés |
13. - Magyar GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Hungaroring, Mogyoród |
|
|
|
Időpont: |
2006. augusztus 4., péntek |
|
|
|
Pályahossz: |
4381 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 19-20 fok, aszfalt: 27-29 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
R. Zonta (Toyota) |
1:20.409 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
R. Barrichello (Ferrari), 2004. |
1:18.436 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:21.778 |
192.859 |
|
|
12 |
|
2. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:23.097 |
189.797 |
1.319 |
1.319 |
15 |
|
3. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:23.189 |
189.588 |
1.411 |
0.092 |
14 |
|
4. |
|
Robert Doornbos |
NED |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:23.195 |
189.574 |
1.417 |
0.006 |
30 |
|
5. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Honda |
M |
1:23.498 |
188.886 |
1.720 |
0.303 |
31 |
|
6. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:23.747 |
188.324 |
1.969 |
0.249 |
19 |
|
7. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:23.771 |
188.270 |
1.993 |
0.024 |
18 |
|
8. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:23.931 |
187.911 |
2.153 |
0.160 |
19 |
|
9. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
1:23.934 |
187.905 |
2.156 |
0.003 |
11 |
|
10. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
M |
1:24.106 |
187.521 |
2.328 |
0.172 |
11 |
|
11. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
M |
1:24.252 |
187.196 |
2.474 |
0.146 |
11 |
|
12. |
|
Markus Winkelhock |
GER |
MF1-Toyota |
B |
1:24.381 |
186.909 |
2.603 |
0.129 |
28 |
|
13. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
1:24.445 |
186.768 |
2.667 |
0.064 |
17 |
|
14. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
1:24.465 |
186.723 |
2.687 |
0.020 |
15 |
|
15. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
1:24.508 |
186.628 |
2.730 |
0.043 |
8 |
|
16. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Cosworth |
B |
1:24.609 |
186.406 |
2.831 |
0.101 |
31 |
|
17. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:24.623 |
186.375 |
2.845 |
0.014 |
23 |
|
18. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
1:24.793 |
186.001 |
3.015 |
0.170 |
12 |
|
19. |
|
Neel Jani |
SWZ |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:24.854 |
185.867 |
3.076 |
0.061 |
33 |
|
20. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
1:25.038 |
185.465 |
3.260 |
0.184 |
7 |
|
21. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:25.152 |
185.217 |
3.374 |
0.114 |
16 |
|
22. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
1:25.393 |
184.694 |
3.615 |
0.241 |
8 |
|
23. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:25.647 |
184.147 |
3.869 |
0.254 |
14 |
|
24. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:25.843 |
183.726 |
4.065 |
0.196 |
12 |
|
25. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:25.968 |
183.459 |
4.190 |
0.125 |
11 |
|
26. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:26.198 |
182.969 |
4.420 |
0.230 |
16 |
|
27. |
|
Sakon Yamamoto |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:26.877 |
181.539 |
5.099 |
0.679 |
20 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0187 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:21.778 |
- (5.099) - |
1:26.877 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | |
|