2006 : Schumacher és Massa a leggyorsabb az időmérő előtt - Szombati szabadedzés - Magyar GP |
Schumacher és Massa a leggyorsabb az időmérő előtt - Szombati szabadedzés - Magyar GP
2007.07.09. 13:52
A két Ferrari a hétvége két legjobb köridejével melegített a Magyar Nagydíj szombat délutáni időmérője az utolsó hungaroringi szabadedzésen. Michael Schumacher a hajrában ugrott az élre, a harmadik leggyorsabb az újonc Robert Kubica lett.
A Magyar Nagydíj utolsó, szombat délelőtti edzésére is kitartott a Ferrari lendülete, Michael Schumacher és Felipe Massa magabiztosan szerezte meg a tabella első két pozícióját.
A hétszeres világbajnok a leintés előtti másodpercekben repítette élre a tréning elején pocsék köridőket produkáló Ferrariját, amikor saját csapattársát is hét tizeddel leiskolázva megfutotta a hétvége magasan legjobb, 1:20.795-ös köridejét.
A szabadedzést a 23. percben piros zászlóval kellett félbeszakítani, miután Jenson Button Hondájában meggyulladt a motor, és a Mansell-kanyarban meglehetősen hosszú szakaszon olajat folyatott az aszfaltra. A pálya takarítása mintegy negyedórát vett igénybe.
Az időjárás valamelyest javult a hűvös pénteki tréningekhez képest, a nap ugyan továbbra sem sütött ki a Hungaroring fölött, a pálya hőmérséklete viszont néhány fokkal emelkedett, és már a harminc fokot is meghaladta.
A pénteki megmozdulásai miatt a kvalifikáción tetemes időbüntetéssel induló Fernando Alonso az első perctől kezdve a pályán volt, három hosszú etapot is teljesített, így az edzés messze legszorgalmasabb pilótájának bizonyult. A tréning első harmadában felállított 1:22.119-es köre a Ferrari hajrábeli rohamáig etalonnak számított.
Végül Schumacheren és Massán kívül meglepetésre a BMW lengyel újonca, Robert Kubica, valamint a hondás Rubens Barrichello is megelőzte, a másik Renault-t vezető Giancarlo Fisichella viszont két tizeddel lassabb volt nála.
A Renault párosát Christian Klien követi a tabellán a Red Bullal, a Toro Rossós Tonio Liuzzi pedig kilencedik helyével keltett feltűnést. Az első tízbe rajtuk kívül a két McLaren került, Pedro de la Rosa nyolcadik, Kimi Räikkönen tizedik lett. A hátsóbb régiókból Tiago Monteiro és Takuma Sato került a szokásosnál előkelőbb pozícióba.
A tréningen Liuzzi, Kubica és Christijan Albers csúszott ki a pályáról, de mindannyian folytatni tudták a gyakorlást. Nico Rosberg a hajrában pördült meg a hármas kanyarban, de sikerült pályán tartania a Williamst.
|
|
Szombati edzés |
13. - Magyar GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Hungaroring, Mogyoród |
|
|
|
Időpont: |
2006. augusztus 5., szombat |
|
|
|
Pályahossz: |
4381 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 21 fok, aszfalt: 28-31 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
K. Raikkönen (McLaren) |
1:20.203 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
R. Barrichello (Ferrari), 2004. |
1:18.436 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:20.795 |
195.205 |
|
|
11 |
|
2. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:21.472 |
193.583 |
0.677 |
0.677 |
11 |
|
3. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
M |
1:21.806 |
192.793 |
1.011 |
0.334 |
18 |
|
4. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
1:21.833 |
192.729 |
1.038 |
0.027 |
18 |
|
5. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:22.119 |
192.058 |
1.324 |
0.286 |
25 |
|
6. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:22.340 |
191.542 |
1.545 |
0.221 |
13 |
|
7. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:22.362 |
191.491 |
1.567 |
0.022 |
15 |
|
8. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
M |
1:22.424 |
191.347 |
1.629 |
0.062 |
14 |
|
9. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:22.560 |
191.032 |
1.765 |
0.136 |
13 |
|
10. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:22.599 |
190.942 |
1.804 |
0.039 |
8 |
|
11. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:22.643 |
190.840 |
1.848 |
0.044 |
14 |
|
12. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
1:22.839 |
190.389 |
2.044 |
0.196 |
17 |
|
13. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
1:23.819 |
188.163 |
3.024 |
0.980 |
12 |
|
14. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:23.858 |
188.075 |
3.063 |
0.039 |
16 |
|
15. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:23.963 |
187.840 |
3.168 |
0.105 |
13 |
|
16. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
1:24.381 |
186.909 |
3.586 |
0.418 |
15 |
|
17. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
1:24.731 |
186.137 |
3.936 |
0.350 |
4 |
|
18. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:24.847 |
185.883 |
4.052 |
0.116 |
15 |
|
19. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:25.373 |
184.738 |
4.578 |
0.526 |
16 |
|
20. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
1:25.597 |
184.254 |
4.802 |
0.224 |
14 |
|
21. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
1:26.047 |
183.291 |
5.252 |
0.450 |
12 |
|
22. |
|
Sakon Yamamoto |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:26.260 |
182.838 |
5.465 |
0.213 |
19 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0201 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:20.795 |
- (5.465) - |
1:26.260 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
| |
|