Kimi-rajongók Klubja
Kimi-rajongók Klubja
A klub mottója:
Megcsillan a nap a Ferrarikon, Átszáguld Kimivel a célvonalon. Együtt mozog gép és lélek, Kimi-s leszek, amíg csak élek!
     
Fórum
     
Menü
     
Kimi blogja
     
Infók Kimiről
     
A hét képe
     
Extrák
     
Videók
     
Galéria
     
Kitalált történetek
     
Versek és más egyebek
     
Finn himnusz
     
A pilóták hivatalos oldalai
     
A letöltés menete
     
Kimi blogja 2
Friss bejegyzések
2009.11.06. 08:56
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:54
2009.09.18. 11:40
Friss hozzászólások
     
2006
2006 : Button nyerte az év versenyét a Hungaroringen - Alonso és Schumacher is kiesett

Button nyerte az év versenyét a Hungaroringen - Alonso és Schumacher is kiesett

  2007.07.09. 13:53

Jenson Button pályafutása 113. versenyén végre megszerezte élete első futamgyőzelmét a drámaian izgalmas Magyar Nagydíjon. A Honda mögött Pedro de la Rosát és Nick Heidfeldet intették le, Fernando Alonso, Michael Schumacher és Kimi Räikkönen egyaránt kiesett.

A szezon legizgalmasabb versenyét és Jenson Button jól megérdemelt első futamgyőzelmét hozta a 2005-os Magyar Nagydíj, amely az első esős verseny volt a Hungaroring 21 éves történetében. A Honda brit pilótája pályafutása 113. versenyén ért fel a dobogó legmagasabb fokára azok után, hogy szombati motorcseréje miatt csak a 14. rajtkockából indulhatott.

A második helyen a McLaren-es Pedro de la Rosát intették le, az utolsó dobogós pozíciót pedig a BMW német versenyzője, Nick Heidfeld szerezte meg a folyamatosan változó pályaviszonyoknak köszönhetően mindvégig fordulatos és látványos versenyen, amely számtalan kerék kerék elleni csatával és drámai pillanattal szórakoztatta a nézőket.

A futam 51. köréig úgy tűnt, Fernando Alonso annak ellenére képes lesz győzelemmel növelni előnyét az összetettben, hogy büntetése miatt csak a 15. helyről rajtolhat, második kiállása után azonban a Renault-tól szokatlan módon műszaki hiba miatt kiállni kényszerült. A pole pozícióból induló Kimi Räikkönen a lekörözött Tonio Liuzzival történő karambol után kiesett, Robert Kubica viszont pontszerzéssel debütált.

A futam elején küszködő Michael Schumacher a hajrában már dobogós helyen autózott, amikor heves csatába bonyolódott de la Rosával és Heidfelddel, ám honfitársával való ütközése után, három körrel a leintés előtt kénytelen volt a garázsba parkolni Ferrariját. Mindez azt jelenti, hogy a világbajnoki tabella élén a Magyar Nagydíj nem hozott változást: Alonso öt versennyel a vége előtt továbbra is tizenegy ponttal előzi meg Schumachert.

A délelőtt végig szakadó eső a verseny előtti órában elállt, a pálya azonban nem száradt fel, így a tavalyi Belga Nagydíj után először nedves pályán rajtolt el a zömmel intermediate gumikkal felszerelt mezőny. Már a start pillanatában egyértelművé vált: ilyen körülmények mellett a Michelin óriási fölényben van a Bridgestone abroncsaival szemben.

Míg ugyanis Räikkönen gond nélkül megtartotta vezető helyét, Felipe Massa rajtja borzasztóan sikerült a japán gumikkal ellátott Ferrarival, és egy kör alatt öt a másodikból a hetedik pozícióba csúszott. A két bajnoki éllovas ezzel szemben két fantasztikus rajttal semlegesítette az időmérőre kapott két másodperces büntetését, és rakétaként lőtt ki a középmezőnyből.

Schumacher a Bridgestone-ok jelentette hátrány ellenére is a 4. pozícióba küzdötte fel magát, Alonso pedig előbb feljött nyolcadiknak, majd Felipe Massát és csapattársát, Giancarlo Fisichellát megelőzve Schumacher nyomába eredt. A német klasszis hárította a címvédő első támadását a célegyenesre ráfordító jobbosban, az 5-ös számú visszafordítóban viszont Alonso egyszerűen körbeautózta a körönként több másodperccel lassabb Bridgestone-ok miatt senyvedő Schumachert.

A Honda felemásan kezdett: Rubens Barrichello megelőzte de la Rosa McLarenjét, rövidesen azonban lelassult, mivel esőgumijaihoz a pálya már túlságosan száraz volt. A brazil így kiszállt a győzelemért folytatott küzdelemből, Jenson Button viszont bekapcsolódott abba, hiszen sorra előzte vetélytársait. A visszaeső Toyoták után Heidfeld, David Coulthard, Fisichella és Schumacher közvetkezett, így az élmezőny Räikkönen, de la Rosa, Alonso, Button sorrendben zárta az eseménydús első tíz kört. A vezetést rövidesen Alonso örökölte meg, a két McLaren ugyanis már a 16-17. körben beiktatta első tankolását. A spanyol fantasztikusan használta ki a Michelinek potenciáláját, a 24. körben Schumachert is lekörözte.

Az ötödik pozícióért Fisichella és Schumacher vívott látványos csatát. Az olasz a 16. körben megelőzte a Ferrari klasszisát, aki ráadásul első szárnyát is elvesztette, miután belecsúszott a Renault hátsó kerekébe. Két körrel később Fisichella is pórul járt, miután a 8-as kanyarban elvesztette uralmát autója fölött, aminek hátsó szárnya megsérült a gumifalban. Ezt azonban Fisichella nem vette észre, így a következő kör elején a légterelő leszakadt, ő pedig kiesett a versenyből.

Az időközben újra eleredő eső miatt még csúszósabbá váló pálya egyébként is szorgalmasan szedte áldozatait, kicsúszás okozta a vesztét Sakon Yamamotónak, Mark Webbernek és Christian Kliennek is. Az újonc Kubica kétszer is megpördült: először gond nélkül visszatért a forgalomba, másodszor viszont Schumacherhez hasonlóan letörte első légterelőjét. A két pilóta szerencséjére azonban amit az orrkúpcserével elvesztettek, a 26. körben pályára hajtó Safety Carral visszanyerték.

A biztonsági autót Räikkönen és Liuzzi félreértésből adódó ütközése miatt küldték pályára: az olasz az 5-ös kanyarban elvette a lábát a gázról, hogy elengedje a McLarent, Räikkönen viszont éppen az őt üldöző csapattársát, de la Rosát figyelte a tükrében, így túl későn vette észre Liuzzit, és belerohant a Toro Rosso hátuljába. A Safety Car-periódust szinte az egész mezőny kihasználta arra, hogy beiktasson egy tankolást, ami megkeverte kissé a sorrendet: amikor a 31. körben újra elengedték a mezőnyt, a vezető helyét megőrző Alonsót Button, de la Rosa, Barrichello, Heidfeld, Coulthard és Schumacher követte, a többiek már körhátrányban autóztak.

Az újraindításkor az eső már elállt, ami nagyjából féltávnál fordulatot hozott a verseny menetében: a Michelin helyett a Bridgestone intermediate abroncsai kerültek fölénybe. Ezekben a körökben Michael Schumacher volt a leggyorsabb ember a pályán, így a 44. körre Coulthardot és Schumachert is megelőzte. Időközben mind szorosabbá vált a győzelemért folytatott harc is: Button egy másodpercen belülre közelítette Alonso Renault-ját.

A boxkiállások mindent eldöntő, utolsó hulláma előtt Alonso, Button, de la Rosa, Barrichello, Schumacher, Heidfeld volt a sorrend. Először a Button és Schumacher látogatta meg a szerelőit a 46. körben, de mindketten csak üzemanyagot vételeztek, intermediate abroncsaikat autóikon hagyták. A négy körrel később kiálló Barrichello, de la Rosa és Alonso már száraz gumikat kapott, és a pályaviszonyok alapján ez volt az ideális választás.

Alonso azonban nem élvezhette ki ennek előnyeit, mert közvetlenül azután, hogy visszatért a pályára, valami eltört Renault-jának hátsó részén, és a spanyol kezéből szempillantás alatt kicsúszott a tíz pont. A vezetést megöröklő Buttonnak ismét ki kellett állni száraz gumikért, de előnye már behozhatatlan volt, így végre megszerezet önmaga első, a Honda harmadik futamgyőzelmét konstruktőrként - az első kettőt még Richie Ginther és John Surtees aratta a hatvanas években.

A harmadik helyen autózó Schumacher kockáztatott: slickre kopó intermediate gumikon akarta befejezni a versenyt a szinte teljesen felszáradó pályán, így másodpercekkel lassabb tempót autózott, mint üldözői, de la Rosa, Heidfeld és Barrichello a normál abroncsokon. Ám ahelyett, hogy megelégedett volna a biztos négy ponttal, ami hasznos lett volna Alonso ellen a pontversenyben, Schumacher kakaskodásba kezdett, ráadásul kétszer a sikánt is levágta, hogy maga mögött tartsa de la Rosát. Erőfeszítéseit azonban nem koronázta siker, hiszen mind a spanyol, mind Heidfeld megelőzte, honfitársával ráadásul össze is ütközött, eltörve a Ferrari egyik trapézkarját.

    Verseny 13. - Magyar GP  
    Helyszín: Hungaroring, Mogyoród  
    Időpont: 2006. augusztus 6., vasárnap, 14:00-16:00 (CET)  
    Pályahossz: 4381 m  
    Időjárás: Száraz (levegő: 18-21 fok, aszfalt: 18-25 fok)  
    Tavalyi első: K. Raikkönen (McLaren) 1ó37:25.552      
    Név   Csapat G   Idő   Kiesés oka Kör  
1.   Jenson Button GBR Honda M 1ó52:20.941   70  
2.   Pedro de la Rosa SPA McLaren-Mercedes M + 30.837   70  
3.   Nick Heidfeld GER BMW-Sauber M + 43.822   70  
4.   Rubens Barrichello BRA Honda M + 45.205   70  
5.   David Coulthard GBR Red Bull-Ferrari M + 1 kör   69  
6.   Ralf Schumacher GER Toyota B + 1 kör   69  
7.   Robert Kubica POL BMW-Sauber M + 1 kör   69  
8.   Felipe Massa BRA Ferrari B + 1 kör   69  
9.   Michael Schumacher GER Ferrari B + 3 kör   műszaki 67  
10.   Tiago Monteiro POR MF1-Toyota B + 3 kör   67  
11.   Christijan Albers NED MF1-Toyota B + 3 kör   67  
12.   Scott Speed USA Toro Rosso-Cosw. M + 4 kör   66  
13.   Jarno Trulli ITA Toyota B + 5 kör   motorhiba 65  
14.   Takuma Sato JAP Super Aguri F1 B + 5 kör   65  
   
15.   Fernando Alonso SPA Renault M + 19 kör   kerék 51  
16.   Kimi Räikkönen FIN McLaren-Mercedes M + 45 kör   ütközés 25  
17.   Vitantonio Liuzzi ITA Toro Rosso-Cosw. M + 45 kör   ütközés 25  
18.   Nico Rosberg GER Williams-Cosworth B + 51 kör   kicsúszás 19  
19.   Giancarlo Fisichella ITA Renault M + 52 kör   kicsúszás 18  
20.   Christian Klien AUT Red Bull-Ferrari M + 64 kör   6  
21.   Mark Webber AUS Williams-Cosworth B + 69 kör   1  
22.   Sakon Yamamoto JAP Super Aguri F1 B + 70 kör   0  
    Leggyorsabb kör: F. Massa (Ferrari), 2004. 1:23.516     66  
   
B = Bridgestone,  M = Michelin

     
Élő közvetítés

Amennyiben élőben szeretnétek nyomon követni az eseményeket, akkor katt   IDE  (angol kommenttel)

     
Irány a Hungaroring!!!
     

Futamok, tesztek
     
Rólunk :)
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Rally
     
Forma 1
     
A sport megértése
     
2006 autói
     
Csapatok hivatalos oldalai
     
Forrásaink:
     
Linkek

www.zdstudio.gportal.hutársoldalunk

www.christianklien.gportal.hu(társoldalunk)

http://jennidalhman.play.hu/http://christianklien.play.hu/

 

     
Linkek
     
Számláló
Indulás: 2005-08-03
     
Forma 1-es autók
     

Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros