2006 : Az újonc Vettel volt a leggyorsabb Isztambulban - Pénteki 2. szabadedzés - Török GP |
Az újonc Vettel volt a leggyorsabb Isztambulban - Pénteki 2. szabadedzés - Török GP
2007.07.09. 13:58
A BMW debütáns tesztpilótája, Sebastien Vettel érte el a legjobb köridőt a Török Nagydíj második szabadedzésén. A német ifjonc Felipe Massát és Jenson Buttont előzte meg, Michael Schumacher a hatodik, Fernando Alonso csak a 12. leggyorsabb volt.
Nem először fordul elő a szezon folyamán, hogy a BMW-Sauber tesztpilótáját találjuk a pénteki időtáblázat élén, de a versenyzővé előléptetett Robert Kubica helyett ezúttal az újonc Sebastien Vettel nevéhez fűződik a kiváló eredmény.
A 19 éves német a hőségben tartott délutáni tréning 52. percében autózta a pénteki edzésnap leggyorsabb körét (1:28.091), amely kevesebb, mint egy tizeddel múlta felül a második helyezett Felipe Massa legjobbját.
A Ferrari brazil versenyzőjét két Honda, a délelőtti eredményét megismétlő Jenson Button és a tesztpilóta Anthony Davidson, valamint a toyotás Ralf Schumacher követte a tabellán. Tíz perccel a leintés előtt utóbbi volt az, aki megnyitotta a hajrábeli tűzijátékot 1:28.614-es körével, ami végül az ötödik pozícióba volt elegendő.
A bajnoki címért küzdő párosból Michael Schumacher lehetett elégedettebb: noha az edzéselsőségért vívott harcba nem tudott beleszólni, a Ferrari tempója sokkal jobbnak tűnik a Renault-énál. A 12. helyre szoruló Fernando Alonso a némethez képest is majd egy másodperccel volt lassabb, Giancarlo Fisichella pedig még hátrébb szorult a sűrű mezőnyben.
Alonso ráadásul az edzés leintését követően ismét pikáns összeütközésbe keveredett a Red Bull tesztpilótájával, Robert Doornbosszal. Emlékezetes: három hete, a Hungaroringen a holland feltartotta a gyors körön levő Alonsót, aki bosszúból féktesztelte vetélytársát, amiért végül az időmérőre két másodperces időbüntetést kapott.
A beszámolók szerint ezúttal a két pilóta a 9-es kanyarhoz közeledett egymás mellett, Alonso későn fékezett, és enyhén belecsúszott a Red Bullba, de mindketten vissza tudtak térni a boxutcába.
Az egyórás edzésen nem ez volt az egyetlen incidens: a pilóták nem kevesebb, mint húsz alkalommal hagyták el a pályát. A sort Jarno Trulli nyitotta meg az utolsó előtti kanyarban bemutatott megpördülésével, a legtöbb áldozatot azonban ezúttal is a 9-es forduló, egy meredek, lejtős egyenes végén található éles balkanyar szedte.
|
|
Pénteki 2. edzés |
14. - Török GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Isztambul, Törökország |
|
|
|
Időpont: |
2006. augusztus 25., péntek |
|
|
|
Pályahossz: |
5340 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 31-32 fok, aszfalt: 49-51 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
R. Zonta (Toyota) |
1:25.583 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
J-P. Montoya (McLaren) |
1:24.770 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
BMW-Sauber |
M |
1:28.091 |
218.229 |
|
|
29 |
|
2. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:28.164 |
218.048 |
0.073 |
0.073 |
18 |
|
3. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
1:28.506 |
217.206 |
0.415 |
0.342 |
10 |
|
4. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Honda |
M |
1:28.598 |
216.980 |
0.507 |
0.092 |
31 |
|
5. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:28.614 |
216.941 |
0.523 |
0.016 |
21 |
|
6. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:28.819 |
216.440 |
0.728 |
0.205 |
13 |
|
7. |
|
Robert Doornbos |
NED |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:28.848 |
216.370 |
0.757 |
0.029 |
15 |
|
8. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:29.042 |
215.898 |
0.951 |
0.194 |
10 |
|
9. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
M |
1:29.112 |
215.729 |
1.021 |
0.070 |
10 |
|
10. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
1:29.214 |
215.482 |
1.123 |
0.102 |
16 |
|
11. |
|
Giorgio Mondini |
SWZ |
MF1-Toyota |
B |
1:29.719 |
214.269 |
1.628 |
0.505 |
27 |
|
12. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:29.741 |
214.216 |
1.650 |
0.022 |
16 |
|
13. |
|
Neel Jani |
SWZ |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:29.858 |
213.938 |
1.767 |
0.117 |
30 |
|
14. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:29.890 |
213.861 |
1.799 |
0.032 |
20 |
|
15. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:30.006 |
213.586 |
1.915 |
0.116 |
18 |
|
16. |
|
Franck Montagny |
FRA |
Super Aguri F1 |
B |
1:30.491 |
212.441 |
2.400 |
0.485 |
25 |
|
17. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
M |
1:30.502 |
212.415 |
2.411 |
0.011 |
9 |
|
18. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:30.504 |
212.411 |
2.413 |
0.002 |
16 |
|
19. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Cosworth |
B |
1:30.509 |
212.399 |
2.418 |
0.005 |
36 |
|
20. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:30.551 |
212.300 |
2.460 |
0.042 |
17 |
|
21. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
1:30.775 |
211.776 |
2.684 |
0.224 |
13 |
|
22. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:30.889 |
211.511 |
2.798 |
0.114 |
16 |
|
23. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
1:31.015 |
211.218 |
2.924 |
0.126 |
17 |
|
24. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:31.091 |
211.042 |
3.000 |
0.076 |
11 |
|
25. |
|
Sakon Yamamoto |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:31.316 |
210.522 |
3.225 |
0.225 |
21 |
|
26. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
1:31.519 |
210.055 |
3.428 |
0.203 |
15 |
|
27. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
1:31.526 |
210.039 |
3.435 |
0.007 |
10 |
|
28. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:31.540 |
210.007 |
3.449 |
0.014 |
10 |
|
29. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
1:32.102 |
208.725 |
4.011 |
0.562 |
7 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0147 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:28.091 |
- (4.011) - |
1:32.102 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | |
|