2006 : A Schumacher-Alonso páros élre tört Isztambulban - Szombati szabadedzés - Török GP |
A Schumacher-Alonso páros élre tört Isztambulban - Szombati szabadedzés - Török GP
2007.07.09. 13:58
A világbajnokság első két helyezettje volt a leggyorsabb a Török Nagydíj időmérője előtti utolsó szabadedzésen, de fordított sorrendben: az üldöző Michael Schumacher hét tizeddel leiskolázta az éllovas Fernando Alonsót.
A szombati szabadedzés végeredménye alapján Isztambulban is folytatódik Fernando Alonso és Michael Schumacher párharca 2006-os világbajnoki címért, a címvédőt tíz pontos hátránnyal követő német ugyanis fölényesen megnyerte az időmérő előtti utolsó tréninget.
Magára talált ugyanakkor a pénteki edzésnapon még gyengélkedő Renault is, így az éllovas Alonso tetemes lemaradással ugyan, de felzárkózott a Ferrari klasszisa mögé.
A tréning álmosan vette kezdetét a kezdetben viszonylag hűvös, ám rohamosan melegedő aszfalton, az első mért körre a 14. percig kellett várni. Ekkor Liuzzi 1:34.759-cel iratkozott fel a tabellára, amelynek első sora a következő percekben folyamatosan változott.
Negyedóra elteltével ugyanis megélénkült a forgalom, néhány percen belül négy pilóta kivételével az egész mezőny a pályára özönlött véglegesíteni az időmérőre szánt beállításokat. Köztük volt Schumacher is, aki a 24. percben 1:29.078-cal átvette a vezetést az előtte élen álló Kimi Räikkönentől, s rövidesen 1:28.318-ra javította az etalont.
Az edzés közepén ismét elcsendesedett az isztambuli versenypálya. A viszonylagos csendet Alonso törte meg a 41. percben, amikor a hétvége folyamán először 1 perc 28 másodperc alá szorította a legjobb köridőt (1:27.924) egy rövid sprinttel. Csapattársa, Giancarlo Fisichella alig négy századdal maradt el tőle.
Schumacher azonnal válaszolt Alonsónak, három perc múlva már ismét ő állt az élen, a hajrában pedig 1:27.203-mal még tovább faragott idején, ráadásul azért is nyugodtabban várhatja a kvalifikációt, mert Ferrarija a hosszabb etapokon is egyenletesen jó teljesítményt nyújtott.
Remek eredményt ért el a BMW-Sauber, Robert Kubica és Nick Heidfeld a negyedik és az ötödik helyre repítette az F1.06-okat, ám az istállóval többször is előfordult az idén, hogy lendületük az időmérőre elfogyott. Heidfeld mögé Jenson Button, Felipe Massa és Rubens Barrichello zárkózott fel, az első tízet Kimi Räikkönen és Christian Klien tette teljessé.
Az edzést ismét sok kicsúszás színesítette: többek között Alonso és Schumacher is elhagyta egyszer az aszfaltot, Räikkönen kétszer is megtette ezt. A legtöbb pályaelhagyásra a lejtős 1-es, illetve a szélvészgyors, több kanyarodási csúcsponttal bíró, hírhedt 8-as kanyarban került sor.
|
|
Szombati edzés |
14. - Török GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Isztambul, Törökország |
|
|
|
Időpont: |
2006. augusztus 26., szombat |
|
|
|
Pályahossz: |
5340 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 27-32 fok, aszfalt: 35-47 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
K. Räikkönen (McLaren) |
1:26.120 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
J-P. Montoya (McLaren) |
1:24.770 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:27.203 |
220.451 |
|
|
12 |
|
2. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:27.924 |
218.643 |
0.721 |
0.721 |
16 |
|
3. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:27.963 |
218.546 |
0.760 |
0.039 |
17 |
|
4. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
M |
1:27.964 |
218.544 |
0.761 |
0.001 |
15 |
|
5. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
1:28.151 |
218.080 |
0.948 |
0.187 |
14 |
|
6. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
1:28.190 |
217.984 |
0.987 |
0.039 |
17 |
|
7. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:28.266 |
217.796 |
1.063 |
0.076 |
14 |
|
8. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
1:28.359 |
217.567 |
1.156 |
0.093 |
15 |
|
9. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:28.368 |
217.545 |
1.165 |
0.009 |
11 |
|
10. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:28.830 |
216.413 |
1.627 |
0.462 |
9 |
|
11. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:28.861 |
216.338 |
1.658 |
0.031 |
17 |
|
12. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:28.861 |
216.338 |
1.658 |
0.000 |
14 |
|
13. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
M |
1:29.034 |
215.918 |
1.831 |
0.173 |
12 |
|
14. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
1:29.069 |
215.833 |
1.866 |
0.035 |
10 |
|
15. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
1:29.176 |
215.574 |
1.973 |
0.107 |
13 |
|
16. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:29.357 |
215.137 |
2.154 |
0.181 |
12 |
|
17. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:29.374 |
215.096 |
2.171 |
0.017 |
18 |
|
18. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:29.426 |
214.971 |
2.223 |
0.052 |
19 |
|
19. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
1:29.668 |
214.391 |
2.465 |
0.242 |
19 |
|
20. |
|
Sakon Yamamoto |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:29.881 |
213.883 |
2.678 |
0.213 |
17 |
|
21. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
1:29.915 |
213.802 |
2.712 |
0.034 |
17 |
|
22. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:30.151 |
213.242 |
2.948 |
0.236 |
21 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0108 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:27.203 |
- (2.948) - |
1:30.151 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | |
|