| 2006 : Szenzációs győzelmével Schumacher átvette a vezetést - Alonso 2. lett az esős Kínai Nagydíjon |
Szenzációs győzelmével Schumacher átvette a vezetést - Alonso 2. lett az esős Kínai Nagydíjon
2007.07.09. 14:18
Michael Schumacher és a Ferrari tökéletesen eltalált taktikai győzelmet aratott az időjárás által megbolondított Kínai Nagydíjon, profitálva a Renault által elkövetett hibákból. Schumacher pontegyenlőséggel, de több győzelmével átvette vezetést a világbajnokságban.
Michael Schumacher megtörte a kínai átkot, és a Renault hibáit kihasználva emlékezetes győzelmet aratott bajnoki riválisa, Fernando Alonso felett a drámai sanghaji futamon.
A Magyar Nagydíjhoz hasonlóan felszáradó pályán rendezett verseny első harmadában még toronymagasan a címvédőnek állt a zászló, ám első kerékcseréje után előnye semmivé foszlott a rossz gumiválasztás miatt, második kiállásakor pedig egy rossz légkulcs maradék győzelmi esélyeit is szétzúzta.
A legszebb napjait idéző, mindvégig taktikusan autózó Schumacher pályafutása 91. győzelmét aratta, így pontszámban utolérte, eggyel több, azaz hét nagydíjelsőségével pedig a tabellán meg is előzte Alonsót.
A harmadik pozíciót az a Giancarlo Fisichella szerezte meg, aki hűséges fegyverhordózóként mindent megtett Alonso reményeinek életben tartására, ám igyekezete kevésnek bizonyult Schumacherrel szemben. De mivel Felipe Massa nem ért célba, Fisichella legalább a Renault-t pedig visszajutatta a konstruktőri tabella élére, egyéniben pedig feljött a harmadik helyre.
A végeredmény kialakításában a Hungaroring után ismét az időjárás játszotta a főszerepet. A szombati időmérő után a sanghaji pályát vasárnap délelőtt is eláztatta egy kiadós zivatar, ám a rajtig már nem hullott jelentős csapadék, így a mezőnyt hagyományos állórajttal indíthatták útjára. A legtöbben intermediate abroncsokon kezdték a viadalt a vizes aszfalton.
Az első sort kisajátító Alonso és Fisichella gond nélkül rugaszkodott el a rajtrácsról, Schumacher viszont nem tudott javítani hatodik startpozícióján. A harmadik kockából induló Rubens Barrichello az első kanyarban két pozíciót is vesztett: belülről hondás csapattársa, Jenson Button, kívülről a dinamikusan rajtoló Kimi Räikkönen hagyta ott. A McLaren sztárja már Fisichellát is megtámadta, ám megcsúszott, így Button is visszaelőzte. De csak ideiglenesen: a hátsó egyenes végén Räikkönen megerőltetés nélkül kerülte ki az angolt.
Bár a vízpermet miatt nem volt könnyű dolguk a pilótáknak, a rajt koccanás nélkül zajlott, mindössze Robert Kubica csúszott ki az első kanyarban. A BMW ifjú titánja nem sok időt töltött a mezőny végén, a 15. körig hét riválisát - köztük a motorcsere miatt hátrasorolt Massát - is megelőzte. A lengyel csatái nem voltak egyedülállók: a középmezőnyben rengeteg kerék kerék elleni harc zajlott.
Alonso időközben folyamatosan húzott el Fisichellától az élen, az olasz pedig a 14. körig becsületesen tartotta Räikkönent. Ekkor a finn az első hajtűkanyarban bátor mozdulattal meglepte Fisichellát, és elkezdte üldözni tavalyi nemezisét, Alonsót. Miután azonban letudta első kerékcseréjét, utolérte szokásos sorsa: műszaki hiba le kellett parkolnia a McLarent.
Schumacher a 9. körben tette meg az első fontos lépést győzelme felé, amikor megelőzte egykori csapattársát, Rubens Barrichellót, aki addig látványosan feltartotta őt. A német rögtön felgyorsult Alonso és Räikkönen tempójára, és körökön belül - Jenson Button könnyed megelőzése után - már ő is Fisichellát támadta.
Ekkor elérkezett a boxkiállások első hulláma, melynek megkezdése előtt Alonso, Räikkönen, Fisichella, Schumacher, Barrichello, Button, de la Rosa, Heidfeld volt a pontszerzők sorrendje. Kubica - aki időközben Pedro de la Rosát és Jenson Buttont is állva hagyta - a 24. körben megpróbált száraz gumira váltani, de egy katasztrofális csúszkálás után mindenki rájött, hogy a pálya erre még nem alkalmas. Igaz, már új intermediate gumit sem volt érdemes feltenni, a legjobban tehát azok jártak, aki fennhagyták eredeti abroncsukat.
A többség így tett, Alonsót és a Renault-t viszont megijesztette, hogy az első gumik már igencsak elkoptak, ezért oda új intereket szereltek fel. Kapitális hiba volt. Mielőtt Alonso a 22. percben kiállt, kényelmes, húsz másodperces előnnyel vezetett Fisichella és Schumacher előtt, de egyszeriben körönként három-négy másodperccel lassabbá vált tőlük.
Csapattársa és ellenfele négy kör alatt utolérte, s Fisichella különös harapófogóban találta magát: úgy kellett maga mögött tartania Schumachert, hogy a senyvedő Alonsót kellett kerülgetnie. Két körön át sikerült a mutatvány, ekkor a 14-es kanyarban kikerülte a spanyolt.
Alonsón a 31. kör elején Schumacher is revansot vett a Hungaroringen hasonló körülmények közt bemutatott körbeautózásért, és az első kanyarban elslisszolt mellette. Fisichellával azonban nem bírt: az olasz gyors volt, és derekasan tartotta a Ferrarit. A középső etapban tehát Fisichella, Schumacher, Alonso volt a dobogósok sorrendje, míg a negyedik helytől lefelé Barrichello, Heidfeld, de la Rosa, Button és Coulthard üldözte egymást.
A kiállások második sorozata a 34. körben kezdődött, és ekkor már mindenkinél száraz abroncsokat tettek az interek helyére. Alonso ekkor még tehetett volna egy utolsó kísérletet az elsőség visszaszerzésére, a boxban azonban ismét szertefoszlott a reménye: az egyik légkulcsról leesett a kerékanya, így a Renault 20 másodpercig kínlódott a jobb hátsó kerék kicserélésével.
A győzelem sorsa így Fisichella és Schumacher között dőlt el, méghozzá a német javára. A hétszeres bajnok ugyanis egy körrel hamarabb, a 40. körben tetette fel a száraz gumikat, így hiába tért vissza Fisichella a 41-ikben a boxból az élre, Schumacher slickjei már bemelegedtek, így az első kanyarban könnyedén otthagyta a Renault-t.
Fisichella ekkor lelassult, hogy átadhassa a második helyet, és a vele járó két többletpontot Alonsónak, aki hiába volt tizenegy másodperces hátrányban Schumacherhez képest, észbontó tempóba kapcsolt, és még akkor sem vett vissza, amikor az utolsó körökben ismét eleredt az eső. Schumacher győzelmét azonban már nem veszélyeztethette.
Hátrébb viszont még tartogatott izgalmat a Kínai Nagydíj. A hajrában Massa megpróbálta megelőzni David Coultardot a nyolcadik helyért, ám megcsúszott, és összeütközött a skóttal. Massa kiesett, DC pedig továbbment ugyan, de sérült autójával nem tudta kivédeni Mark Webber támadását. Az ausztrál a Nürburgring után először szerzett pontot a Williamsnek.
Nick Heidfeld az utolsó körben botrányos körülmények között vesztette el negyedik helyét. A németet a két Honda üldözte, és csata kimenetelét a lekörözött Takuma Sato Jenson Button javára döntötte el (a Super Aguri Honda versenyzőjeként). A japán roppant sportszerűtlenül feltartotta Heidfeldet, majd a hajtűben be is vágott elé. Ezzel Buttoné lett a negyedik hely, míg a megtorpanó Heidfeldbe Barrichello is belerohant. Az esetből de la Rosa is profitált: ötödik lett, Heidfeld pedig csak hetedik.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Sanghaj International Circuit, Kína |
|
|
|
Időpont: |
2006. október 1., vasárnap, 08:00-10:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5451 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 22-23 fok, aszfalt: 21-24 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
F. Alonso (Renault) |
1ó39:53.618 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Idő |
|
Kiesés oka |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
|
1ó37:32.747 |
|
|
56 |
|
2. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
+ |
3.121 |
|
|
56 |
|
3. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
+ |
44.137 |
|
|
56 |
|
4. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
+ |
1:12.056 |
|
|
56 |
|
5. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
1:17.137 |
|
|
56 |
|
6. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
+ |
1:19.131 |
|
|
56 |
|
7. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
+ |
1:31.979 |
|
|
56 |
|
8. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
+ |
1:43.588 |
|
|
56 |
|
9. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
+ |
1:43.796 |
|
|
56 |
|
10. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
|
11. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
|
12. |
|
Robert Doornbos |
NED |
Red Bull-Ferrari |
M |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
|
13. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
M |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
|
14. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
|
15. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
|
16. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
+ |
3 kör |
|
|
53 |
|
17. |
|
Sakon Yamamoto |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
+ |
4 kör |
|
|
52 |
|
|
|
|
18. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
+ |
6 kör |
|
műszaki |
50 |
|
19. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
+ |
12 kör |
|
ütközés |
44 |
|
20. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
+ |
18 kör |
|
műszaki |
38 |
|
21. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
+ |
19 kör |
|
kicsúszás |
37 |
|
22. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
38 kör |
|
műszaki |
18 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Leggyorsabb kör: |
F. Alonso (Renault) |
1:37.586 |
|
|
49 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | |
| |