| 2006 : Schumacher letaglózta az ellenfeleit Suzukában - Szombati szabadedzés - Japán GP |
Schumacher letaglózta az ellenfeleit Suzukában - Szombati szabadedzés - Japán GP
2007.07.09. 14:24
Michael Schumacher több mint egy másodpercet legközelebbi ellenfelére - öccsére, Ralfra - a Japán Nagydíj szombati szabadedzésén, amelyen Fernando Alonso 5. lett, s úgy tűnt, a Bridgestone van fölényben.
Michael Schumacher leiskolázta a mezőnyt a Japán Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésén, amely a tegnapiakkal ellentétben végre száraz pályán került megrendezésre.
Ezúttal kellemes időjárás fogadta a csapatokat, s a 33-35 fokos aszfalton úgy tűnt, a gumiháborúnak ebben a csatájában a hazai pálya előnyét kihasználó Bridgestone került fölénybe. Az edzésen olyan pillanat is volt, amikor már mindenki rendelkezett mért körrel, a legjobb tíz közé a Michelinnek mégis csupán két versenyzője tudott bekerülni.
A tréning a Schumacher-testvérek küzdelmének jegyében telt. Ralf eleinte még 1:35.251-es eredménnyel állt az élen, s bár őt Nico Rosberg, majd a 20. percben futott első mért körével Felipe Massa is hátrébb szorította a tabellán, 24 perccel később visszavette a vezetést, és végül a 2. helyen végzett a Toyotával.
Michael először a 24. percben szerezte meg az 1. helyet csapattársától, Massától. A Ferrari előnye ekkor tetemesnek tűnt, hiszen a két Renault Schumacherhez hasonlóan szintén egy-egy 4 körös etapot teljesített, de Fernando Alonso hátránya 1.248, Giancarlo Fisichelláé pedig 3.501 másodperc volt.
Schumacher a 27. percben szorította először 1:32 alá a lécet, majd az utolsó pillanatban, amikor 19 autó tartózkodott a pályán, beállította az 1:30.653-as végeredményt, a pálya mindhárom szektorában megelőzve a többieket. Az elsőben 30.6-os, a másodikban 40.9-es részidőt ért el, miközben senki más nem fért be 31.2 illetve 41.5 alá.
Ralf végül 1.210 másodperccel maradt le bátyjától, de a Hondával folytatott virtuális presztízsharcban így is megnyerte a csatát a Toyota számára. Jenson Button 3. helyezésével biztosította a Honda helyét az élvonalban, mögötte Fisichella és a csaknem két teljes másodpercnyi hátrányt begyűjtő Alonso végzett.
A 6. helyre Nick Heidfeld jött fel a BMW-Sauberral, majd az ezredmásodpercre azonos köridőt elérő Rosberg és Kimi Räikkönen következett. A másik Ferrarival Massa, aki 0.003 másodperccel maradt le Robert Kubicától, épphogy befért a legjobb tíz közé.
|
|
Szombati edzés |
17. - Japán GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Suzuka, Japán |
|
|
|
Időpont: |
2006. október 7., szombat, 04:00-05:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5807 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 24-25 fok, aszfalt: 33-35 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
M. Schumacher (Ferrari) |
1:46.543 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
R. Barrichello (Ferrari), 2004. |
1:32.730 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:30.653 |
230.607 |
|
|
13 |
|
2. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:31.863 |
227.569 |
1.210 |
1.210 |
15 |
|
3. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
1:32.310 |
226.467 |
1.657 |
0.447 |
12 |
|
4. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:32.527 |
225.936 |
1.874 |
0.217 |
13 |
|
5. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:32.555 |
225.868 |
1.902 |
0.028 |
14 |
|
6. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
1:32.590 |
225.782 |
1.937 |
0.035 |
15 |
|
7. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
1:32.730 |
225.442 |
2.077 |
0.140 |
18 |
|
8. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:32.730 |
225.442 |
2.077 |
0.000 |
12 |
|
9. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
M |
1:32.787 |
225.303 |
2.134 |
0.057 |
17 |
|
10. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:32.790 |
225.296 |
2.137 |
0.003 |
15 |
|
11. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:32.977 |
224.843 |
2.324 |
0.187 |
20 |
|
12. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
M |
1:33.163 |
224.394 |
2.510 |
0.186 |
12 |
|
13. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:33.213 |
224.273 |
2.560 |
0.050 |
20 |
|
14. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
1:33.270 |
224.136 |
2.617 |
0.057 |
23 |
|
15. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
1:33.339 |
223.971 |
2.686 |
0.069 |
17 |
|
16. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:33.451 |
223.702 |
2.798 |
0.112 |
16 |
|
17. |
|
Robert Doornbos |
NED |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:33.663 |
223.196 |
3.010 |
0.212 |
12 |
|
18. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
1:33.748 |
222.994 |
3.095 |
0.085 |
16 |
|
19. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
1:33.824 |
222.813 |
3.171 |
0.076 |
19 |
|
20. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:34.118 |
222.117 |
3.465 |
0.294 |
15 |
|
21. |
|
Sakon Yamamoto |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:34.646 |
220.878 |
3.993 |
0.528 |
10 |
|
22. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:34.727 |
220.689 |
4.074 |
0.081 |
20 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.015 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:30.653 |
- (4.074) - |
1:34.727 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | |
| |