2006 : A Ferrari nyolc tizeddel a többiek előtt - Szombati szabadedzés - Brazil GP |
A Ferrari nyolc tizeddel a többiek előtt - Szombati szabadedzés - Brazil GP
2007.07.09. 14:30
A Ferrari magabiztosan uralta a Brazil Nagydíj szombat délelőtti szabadedzését. Az idő nagy részében Michael Schumacher állt a tabella élén, Felipe Massa azonban hazai közönségének örömet szerezve az utolsó pilanatban elvette tőle az 1. helyet.
A Ferrari uralta a terepet az idényzáró Brazil Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésén, amelyen a csapatok befejezték a felkészülést 2006 utolsó időmérőjére.
Bár a tréning nagy részében a visszavonulás előtt álló Michael Schumacher állt az élen, aki körről körre tovább faragott a köridejéből, az utolsó pillanatban végül a helyi kedvenc, Felipe Massa kaparintotta meg az 1. helyet.
A Ferrarikon kívül senkinek nem sikerült 1:12 alá szorítania a szintet. Schumacher már a 24. percben futott legelső mért körével átvette a vezetést Kimi Räikkönentől, s a 41. percben már 1:12.874-gyel, majd négy perccel később 1:11.925-tel erősítette meg a pozícióját, a pálya mindhárom szektorában megfutva az addigi legjobb részidőt.
Massa a 31. percben átmenetileg már az élre repítette Ferrariját, de az eredménye a leintés pillanatában 0.610 másodperccel elmaradt csapattársáétól. A hajrában azonban, 35.8-as középső részidejének köszönhetően, 1:11.443-nál állította meg a stoppert, 0.188 másodpercet verve Schumacherre, aki hiába volt gyorsabb nála a pálya elején és végén.
A 3. helyen végző Jenson Button hátránya már 0.863 másodperc volt Massához képest. A 36-41 fokos aszfalton a tegnapinál jobban szerepeltek a Michelin csapatai, hiszen a legjobb tíz közé ezúttal csak a két Ferrari került be a Bridgestone autói közül.
A 4. a végig az élbolyban tartózkodó Robert Kubica lett a BMW-Sauberral, míg a két világbajnoki cím várományosának, a Renault-nak az 5-7. hely jutott.
Fernando Alonso tette meg utoljára első mért körét, amikor a 29. percben 1:14.266-os eredményt ért el, és ezzel a 6. helyre került. Később feltornázta magát harmadiknak, a hajrában azonban csapattársával, majd a hondás Rubens Barrichellóval szemben is alulmaradt. Mivel azonban a Renault a hétvégén megengedheti magának, hogy óvatos legyen, ez aligha adott okot aggodalomra Alonso számára.
A spanyol versenyző mögött a McLaren párosa zárta az edzést. Kimi Räikkönen mindössze 0.002 másodperccel maradt le a Renault-tól, és 0.057-tel volt gyorsabb Pedro de la Rosánál.
A tréningen nem történt jelentős incidens. Michael Schumacher a 39. percben megpördült a pálya közepén, s bár néhány másodpercig egy rázókövön vesztegelt, folytatni tudta a körözést, akárcsak Giancarlo Fisichella. Nico Rosberg öt perccel a leintés előtt kicsúszott a Ferra Durában, de neki is sikerült visszatérnie a pályára.
|
|
Szombati edzés |
18. - Brazil GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Interlagos, Sao Paulo |
|
|
|
Időpont: |
2006. október 21., szombat, 16:00-17:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4309 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 19-21 fok, aszfalt: 36-41 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
F. Alonso (Renault) |
1:12.738 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
R. Barrichello (Ferrari), 2004. |
1:09.822 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:11.443 |
217.130 |
|
|
17 |
|
2. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:11.631 |
216.560 |
0.188 |
0.188 |
15 |
|
3. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
1:12.306 |
214.538 |
0.863 |
0.675 |
15 |
|
4. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
M |
1:12.535 |
213.861 |
1.092 |
0.229 |
20 |
|
5. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:12.567 |
213.767 |
1.124 |
0.032 |
15 |
|
6. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
1:12.697 |
213.384 |
1.254 |
0.130 |
18 |
|
7. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:12.721 |
213.314 |
1.278 |
0.024 |
14 |
|
8. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:12.723 |
213.308 |
1.280 |
0.002 |
12 |
|
9. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
M |
1:12.780 |
213.141 |
1.337 |
0.057 |
15 |
|
10. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
1:13.037 |
212.391 |
1.594 |
0.257 |
15 |
|
11. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
1:13.205 |
211.904 |
1.762 |
0.168 |
16 |
|
12. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
1:13.380 |
211.398 |
1.937 |
0.175 |
13 |
|
13. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:13.455 |
211.182 |
2.012 |
0.075 |
18 |
|
14. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:13.530 |
210.967 |
2.087 |
0.075 |
20 |
|
15. |
|
Robert Doornbos |
NED |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:13.564 |
210.869 |
2.121 |
0.034 |
21 |
|
16. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:13.642 |
210.646 |
2.199 |
0.078 |
20 |
|
17. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:13.814 |
210.155 |
2.371 |
0.172 |
21 |
|
18. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
1:13.832 |
210.104 |
2.389 |
0.018 |
15 |
|
19. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:13.944 |
209.786 |
2.501 |
0.112 |
20 |
|
20. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:14.051 |
209.483 |
2.608 |
0.107 |
19 |
|
21. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
1:14.108 |
209.322 |
2.665 |
0.057 |
19 |
|
22. |
|
Sakon Yamamoto |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:14.875 |
207.177 |
3.432 |
0.767 |
21 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0126 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:11.443 |
- (3.432) - |
1:14.875 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | |
|