| 2006 : Massa a pole-ban, Schumacher Ferrarija ismét elromlott - Alonso a 4. helyen |   
		
 Massa a pole-ban, Schumacher Ferrarija ismét elromlott - Alonso a 4. helyen
  2007.07.09. 14:30 
Felipe Massa szerezte meg a pole pozíciót az idényzáró Brazil Nagydíjon, miután csapattársa, Michael Schumacher Ferrarija a harmadik etap elején elromlott, a búcsúzó német így nem tudott részt venni a küzdelemben. A 2. rajtkocka Kimi Räikkönené lett.
   
Felipe Massa megoldotta a kötelező feladatát, és Michael Schumacher műszaki problémái után elhódította a pole pozíciót hazai versenye, a Brazil Nagydíj időmérő edzésén, amit a Ferrari ismét fölényesen uralt.  
A maranellói istálló teljesítménye nem hagyott kétséget afelől, hogy az első rajtkockát nekik kell megszerezniük, s bár ez sikerült, az örömükbe üröm is vegyült, mert Schumacher - aki a középső etapban a hétvége leggyorsabb körét futotta meg - az edzés harmadik fordulójának elején kénytelen volt visszatérni a boxba lelassuló Ferrarijával.  
Massa ezután könnyedén bebiztosította magának pályafutása harmadik pole-ját, megelőzve Kimi Räikkönent. Fernando Alonso, akinek egyetlen pont is elegendő ahhoz, hogy világbajnok legyen, Jarno Trullival szemben is alulmaradva a 4. rajtkockába kormányozta Renault-ját, de emiatt aligha lesz álmatlan éjszakája.  
Annál is inkább, hogy Schumachernek győznie kell, ha életben akarja tartani világbajnoki esélyeit, de mivel legfeljebb a 10. helyről startolhat - sőt, ha ki kell cserélni a motorját, a 20-adikról -, ez rendkívül valószínűtlenné vált.  
A harmadik rajtsort Rubens Barrichello és Giancarlo Fisichella foglalta el, majd Ralf Schumacher és Nick Heidfeld következett. A pálya, amelynek hőmérséklete az edzés során 36 fokról fokozatosan 30-ra csökkent, kiegyenlített küzdelmet hozott a gumiháborúban, hiszen a legjobb tíz közé a Bridgestone négy autója került be.  
Az első etap  
Sakon Yamamoto Super Agurija volt az első autó a pályán, amely az edzés kezdetekor szép, verőfényes napsütésben fürdött, és csak néhány szakaszára vetettek árnyékot a közeli felhők. A japán versenyző 1:15.244-es mércét állított fel.  
Az 5. percben a mért körön lévő Tiago Monteiro kipördült az egyik aszfaltozott bukótérbe, miközben csapattársa, Chrsitijan Albers 1:13.498-cal átvette a vezetést, 0.045 másodperccel megelőzve Ralf Schumacher Toyotáját.  
Trulli első mért köre rosszul sikerült, a másodikat azonban 1:12.719 alatt teljesítette, s ezzel elfoglalta az 1. helyet, majd csapattársa is felkapaszkodott mögé.  
Ahogy Nico Rosberg 1:12.690-nel befejezte a mért körét, Michael Schumacher is megkezdte a magáét, de a két Renault és a két BMW-Sauber még a boxban pihent, amikor már csak 5 perc volt hátra az etapból. Schumacher 1:11:565-tel át is vette a vezetést, megelőzve Kimi Räikkönent, aki néhány pillanattal korábban repítette az élre McLarenjét.  
Felipe Massa és a Renault párosa 4 perccel a leintés előtt gurult ki a pályára, röviddel a BMW-k előtt. Massa 1:10.643-mal megfutotta a hétvége eddigi leggyorsabb körét, egyértelművé téve, hogy a Ferrari nem veszített délelőtti formájából.  
Fernando Alonso feljött a 3. helyre, Fisichella pedig Räikkönen mögé, az 5-ödikre kormányozta Renault-ját. Robert Kubica azonban hátrébb szorította őt a tabellán, mielőtt Nick Heidfeld beverekedte magát kilencediknek, Mark Webber Williams-e elé.  
David Coulthardnak az utolsó pillanatban nem sikerült bekerülnie a legjobb 16 közé, Ralf Schumacher viszont Alonsót megelőzve elfoglalta a 3. helyet.  
Tonio Liuzzi egyetlen ezredmásodperces előnnyel kiszorította Toro Rossós csapattársát, Scott Speedet a továbbjutók közül. Az amerikain kívül még Albers, Coulthard és a két Super Aguri számára ért véget az edzés.  
A második etap  
Trulli már másfél perccel a boxutca megnyitása után kihajtott a pályára, hogy egy 1:11.343-as körrel megadja az alaphangot a többieknek.  
A másik Toyotát vezető Ralf Schumacher volt az első, aki elfogadta a kihívást, de 0.327 másodperccel lassabbnak bizonyult csapattársánál, majd Kubica is megelőzte. Kubica 0.8 másodperccel volt gyorsabb, mint a BMW-Sauber másik versenyzője, Nick Heidfeld.  
Még kilenc perc volt hátra, amikor a Renault párosa, valamint Schumacher elhagyta a boxutcát. Fisichella 1:11.923-mal csak a 7. helyet foglalta el, Alonso viszont 1:11.148 alatt teljesítette a körét, megszerezve a vezetést.  
Schumacher azonban rá is bő nyolc tizedmásodpercet vert, 1:10.313-ra szorítva a hétvége legjobb köridejét. A 3-4. helyet ekkor a két Toyota birtokolta, míg Fisichella éppen a kiesés határán állt, közvetlenül Kimi Räikkönen McLarenje mögött.  
Három perccel az etap vége előtt Massa 0.462 másodperces hátránnyal a 2. helyre hozta be Ferrariját, kitolva a legjobb tíz közül Fisichellát, aki ezért nekivágott egy újabb menetnek. Jenson Button, akinek eddig a kipörgésgátlóval kapcsolatos problémák miatt még körideje sem volt, a 11. helyre került a Hondával, lecsúszva a továbbjutásról. Csapattársa, Rubens Barrichello a 7. helyen állt.  
Fisichella beverekedte magát hatodiknak, míg Webber mindössze 2 ezredmásodperccel maradt le a továbbjutástól. Kiesett még de la Rosa, Button, Rosberg, Doornbos és Liuzzi is.  
A harmadik etap  
Michael Schumacher vezette a sort, de alighogy elhagyta a boxutcát, az autója lelassult, és csigatempóban tartott visszafelé a boxba. Amikor odaért, betolták a Ferrari garázsába.  
A többiek közben, Massával az élen, buzgón rótták a köröket. A 8. percben Fisichella, Kubica, Barrichello, Alonso, majd Räikkönen is kiment új gumikért, Massa viszont még egy körig a pályán maradt, miközben a Ferrari szerelői lázasan dolgoztak Schumacher autójának hátsó részénél.  
Fisichella 1:12.147-tel megszerezte az 1. helyet, de hamarosan Kubica, majd Alonso is maga mögé utasította az olaszt, mielőtt Räikkönen 1:11.649-cel az élre állt.  
Massa három perccel a leintés előtt ismét megvillantotta a Ferrari formáját, feltankolva is 1:10.842 alatt teljesítve a körét. Ezután még egyszer visszament a boxutcába, Schumachernek pedig nem maradt ideje, hogy kimenjen a pályára, ezért ki is szállt az autójából.  
Alonso feltornázta magát a 3. helyre, Trulli mögé, Räikkönen azonban a Toyotát is megelőzve beverekedte magát Massa Ferrarija mellé, az első rajtsorba.  
A megtett körök száma technikai okokból később kerül kitöltésre a táblázatokban.  
 
| Brazil GP |  
| Az időmérő edzések összesített eredménye |   
 |  
 |  
 |  
| Végső sorrend |  
 | 
1. etap | 
 | 
2. etap | 
 | 
3. etap |  
| P | 
Név | 
Csap | 
G | 
Ö | 
P | 
Köridő | 
K | 
M | 
P | 
Köridő | 
K | 
M | 
P | 
Köridő | 
K |  
| 1. | 
F. Massa | 
FER | 
B | 
19 | 
1. | 
1:10.643 | 
3 | 
  | 
2. | 
1:10.775 | 
3 | 
  | 
1. | 
1:10.680 | 
13 |  
| 2. | 
K. Räikkönen | 
MCL | 
M | 
21 | 
10. | 
1:12.035 | 
3 | 
  | 
5. | 
1:11.386 | 
6 | 
  | 
2. | 
1:11.299 | 
12 |  
| 3. | 
J. Trulli | 
TOY | 
B | 
26 | 
6. | 
1:11.885 | 
8 | 
  | 
4. | 
1:11.343 | 
5 | 
  | 
3. | 
1:11.328 | 
13 |  
| 4. | 
F. Alonso | 
REN | 
M | 
19 | 
4. | 
1:11.791 | 
3 | 
  | 
3. | 
1:11.148 | 
3 | 
  | 
4. | 
1:11.567 | 
13 |  
| 5. | 
R. Barrichello | 
HON | 
M | 
26 | 
9. | 
1:12.017 | 
7 | 
  | 
8. | 
1:11.578 | 
7 | 
  | 
5. | 
1:11.619 | 
12 |  
| 6. | 
G. Fisichella | 
REN | 
M | 
22 | 
12. | 
1:12.042 | 
3 | 
  | 
6. | 
1:11.461 | 
6 | 
  | 
6. | 
1:11.629 | 
13 |  
| 7. | 
R. Schumacher | 
TOY | 
B | 
27 | 
3. | 
1:11.713 | 
8 | 
  | 
7. | 
1:11.550 | 
6 | 
  | 
7. | 
1:11.695 | 
13 |  
| 8. | 
N. Heidfeld | 
BMW | 
M | 
23 | 
14. | 
1:12.307 | 
4 | 
  | 
10. | 
1:11.648 | 
6 | 
  | 
8. | 
1:11.882 | 
13 |  
| 9. | 
R. Kubica | 
BMW | 
M | 
22 | 
11. | 
1:12.040 | 
3 | 
  | 
9. | 
1:11.589 | 
6 | 
  | 
9. | 
1:12.131 | 
13 |  
| 10. | 
M. Schumacher | 
FER | 
B | 
7 | 
2. | 
1:11.565 | 
3 | 
  | 
1. | 
1:10.313 | 
3 | 
  | 
10. | 
 | 
1 |  
| 11. | 
M. Webber | 
WIL | 
B | 
11 | 
7. | 
1:11.973 | 
6 | 
  | 
11. | 
1:11.650 | 
5 | 
 | 
 | 
 | 
 |  
| 12. | 
P. de la Rosa | 
MCL | 
M | 
12 | 
5. | 
1:11.825 | 
6 | 
  | 
12. | 
1:11.658 | 
6 | 
 | 
 | 
 | 
 |  
| 13. | 
N. Rosberg | 
WIL | 
B | 
12 | 
8. | 
1:11.974 | 
6 | 
  | 
13. | 
1:11.679 | 
6 | 
 | 
 | 
 | 
 |  
| 14. | 
J. Button | 
HON | 
M | 
10 | 
13. | 
1:12.085 | 
6 | 
  | 
14. | 
1:11.742 | 
4 | 
 | 
 | 
 | 
 |  
| 15. | 
R. Doornbos | 
RED | 
M | 
10 | 
15. | 
1:12.530 | 
7 | 
  | 
15. | 
1:12.591 | 
3 | 
 | 
 | 
 | 
 |  
| 16. | 
V. Liuzzi | 
STR | 
M | 
15 | 
16. | 
1:12.855 | 
8 | 
  | 
16. | 
1:12.861 | 
7 | 
 | 
 | 
 | 
 |  
| 17. | 
S. Speed | 
STR | 
M | 
8 | 
17. | 
1:12.856 | 
8 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 |  
| 18. | 
C. Albers | 
MF1 | 
B | 
7 | 
18. | 
1:13.138 | 
7 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 |  
| 19. | 
D. Coulthard | 
RED | 
M | 
7 | 
19. | 
1:13.249 | 
7 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 |  
| 20. | 
T. Sato | 
AGU | 
B | 
7 | 
20. | 
1:13.269 | 
7 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 |  
| 21. | 
S. Yamamoto | 
AGU | 
B | 
10 | 
21. | 
1:13.357 | 
10 | 
 | 
 |    |    |   
	         
		 
	        
	        |