| 2006 : Alonso világbajnok, Schumacher szenzációsan búcsúzott - Felipe Massa megnyerte a Brazil Nagydíjat |   
		
 Alonso világbajnok, Schumacher szenzációsan búcsúzott - Felipe Massa megnyerte a Brazil Nagydíjat
  2007.07.09. 14:31 
Felipe Massa könnyedén megnyerte hazai versenyét, a vasárnapi Brazil Nagydíjat, amelyen 2. helyezésének köszönhetően Fernando Alonso is bebiztosította második világbajnoki címét. A búcsúzó Michael Schumacher egy defekt miatt visszaesett az utolsó helyre, de szenzációs versenyzéssel feltornázta magát a negyedikre.
   
Páratlanul izgalmas és drámai versennyel ért véget a 2006-os Forma-1-es szezon Sao Paulóban, ahol Felipe Massa győzelmével örömmámorba kergette a brazil közönséget, Fernando Alonso megvédte világbajnoki címét, Michael Schumacher pedig pályafutásához méltó búcsút vett a sportágtól.  
A pole pozícióból induló, tökéletesen vezető Massa diadala egy pillanatig sem forgott kétségben, így Ayrton Senna 1993-as sikere óta először újra brazil győztest ünnepelhetett az interlagosi nézősereg, a 25 éves pilóta pedig Giancarlo Fisichellát felülmúlva megszerezte a bajnokság harmadik helyét.  
A Ferrari braziljától tisztes távolban a szintén hibátlan teljesítményt nyújtó Fernando Alonsónak sikerült maga mögött tartania Jenson Button Hondáját, és második helyével bebiztosította második világbajnoki címét utolsó renault-s versenyén. A francia gyár a konstruktőri trófeát is hazavihette.  
A nap leghősiesebb teljesítménye azonban minden bizonnyal Michael Schumacher nevéhez fűződik. A másfél évtizedes, példátlanul eredményes pályafutását vasárnap lezáró német a 10. rajtkockából rajtolva először felkapaszkodott a negyedik helyre, Giancarlo Fisichella előzése közben azonban defektet kapott, és visszacsúszott az utolsó pozícióba.  
A Ferrari legendája a reménytelen helyzetből végül egészen a negyedik helyig küzdötte fel magát a valószerűtlenül gyors Ferrarival többek között olyan manőverek segítségével, mint Kimi Räikkönen látványos kifékezése a futam hajrájában.  
Vasárnap délután a Ferrarinak, illetve Bridgestone abroncsainak kedvezett az időjárás, hiszen a Sao Pauló-i nap 45 fokosra melegítette az aszfaltot a rajt idejére. A start pillanatai a mezőny elején kevés izgalmat tartogattak, Massa gond nélkül megtartotta első helyét, a legtöbb szempár a középmezőnyre és Schumacherre tapadt.  
A német először a két BMW-t utasította maga mögé, kihasználva, hogy a szokás szerint vadul vezető Robert Kubica az egyik kanyarban kiszorította saját csapattársát, Nick Heidfeldet. (Néhány másodperccel előbb a lengyel ifjonc Schumachert is csaknem a fűre tessékelte.)  
Schumacher kisvártatva öccsét, a toyotás Ralfot, valamint egykori csapattársa, Rubens Barrichello Hondáját is kikerülte, s már Alonso hátvédjét, Fisichellát támadta, mikor Nico Rosberg balesete miatt beküldték a Safety Cart.  
A fiatal német a célegyenesre rávezető gyors balos törésben vesztette el uralmát Williams-e felett, s vágódott keményen a gumifalnak. Az autó csúnyán összetört, de Rosberg sértetlenül szállt ki belőle. Az eset előzménye, hogy a rajt utáni kavarodásban hátulról megtorpedózta a másik Williams-t vezető Mark Webbert, és elvesztette első szárnyát, ám ennek ellenére jelentős sebességgel érkezett az ominózus kanyarba.  
A mezőnyt a hetedik kör elején indították újra, s Schumacher piócaként tapadt Fisichella Renault-jára. A 8. kör végén támadási pozícióba került, s a következő kör elején meg is előzte az olaszt, ám az első kanyar féktávján Fisichella első szárnyával - valószínűleg - véletlenül hozzáért a Ferrari bal hátsó kerekéhez, s ezzel defektet okozott.  
Schumachernek egy teljes kört kellett megtennie a boxig, ahol új kerek mellet a verseny kétharmadáig elegendő benzint is kapott. Mire visszatért a pályára, a versenyt vezető Felipe Massához képest egy teljes kör, az utolsó előtti helyen autózó Tiago Monteiro mögött pedig fél perces hátrányba került.  
Massa a megerőltetés legkisebb jele nélkül építgette előnyét az ezúttal megközelíthetetlen Ferrarival, az első etap végére mintegy tíz másodperccel leszakította a második helyen autózó Kimi Räikkönent, akit Alonso, Fisichella, Barrichello és Button követett. A felsorolásból nem véletlenül hiányoznak a biztató rajtpozícióból induló Toyota pilótái: a 12. körre Jarno Trulli és Ralf Schumacher is a garázsba parkolta a törékeny TF106B-t.  
A kerékcserék első hulláma során a később kiálló Alonsónak sikerült Räikkönen elé visszatérnie a pályára, mi több, az utolsó McLaren-es versenyét teljesítő finn Buttont is megkapta a nyakába. A brit a 29. körben a célegyenes végén kifékezte Räikkönent, s Alonso nyomába eredt, a címvédő azonban már nagy falatnak bizonyult számára.  
Schumacher a tankolások után a 9. helyen autózott, miután Ferrarijával sorra kerülgette a gyengébb csapatok autóit. A 41. körben Robert Kubicával találta szemben magát, akit kétszer is meg kellett előznie, először ugyanis hibázott, s a lengyel visszavette pozícióját. Miután féltávnál az egy kiállásos taktikával játszó Pedro de la Rosa is meglátogatta szerelőit, Schumacher Barrichellót üldözve hetedik volt.  
Szinte repülő Ferrarijával körönként másfél másodperccel közelített a brazil Hondájához, akit hiába figyelmeztett csapata, hogy az idén már versenyeznie kell Schumacherrel, nem sokat tehetett, amikor a második kiállás után, az 51. körben a német megtámadta, s előzés közben még integetett is a neki.  
Az élen nem változott a helyzet: Massa fél perccel vezetett Alonso előtt, akit Button és Räikkönen követett. Mögöttük már Fisichella, és a tovább támadó Schumacher haladt. A szintén felturbózott motorral közlekedő olasz azonban szívósan védekezett, így a helycserére csak a 63. körben került sor, amikor nyomás alatt elfékezte magát az 1-es kanyarban.  
Schumacher ferraris utódját, Räikkönent is pillanatok alatt utolérte, ám a Nick Heidfeld kicsúszása miatti sárga zászló miatt a célegyenes végén először még nem előzhetett. Amikor viszont a 67. körben szabad volt az út, a finn kivédte a támadást - igaz, kétszer is irányt változtatva az első kanyar előtt.  
A 68. körben Räikkönen ismét behúzódott a pálya közepére, ám igencsak meglepődhetett, Schumacher ugyanis ahelyett, hogy az előző esethez hasonlóan külső íven maradt volna, bebújt a McLaren és a boxutca fala közötti szűk résbe. A két autó a Senna S-ben szinte összeért, Schumacher azonban feljött a negyedik helyre.  
Button megelőzésére már nem maradt ideje, így az angol dobogóval zárta a szezont, s a Renault-Ferrari páros pilótái mögött megszerezte a tabella ötödik pozícióját is. A futottak még kategóriából ismét Takuma Sato eredménye érdemel említést: a japán megint egyértelműen verte a Red Bullokat, Toro Rossókat és Spykereket, s volt olyan kör, amikor a leggyorsabb volt a pályán.  
Massa közben zavartalanul nyert Alonso előtt, aki 25 évesen második világbajnoki címét köszönte meg elérzékenyülve renault-s kollégáinak, akikkel utoljára dolgozott együtt.  
 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  |  
|   | 
  | 
Helyszín: | 
Interlagos, Sao Paulo | 
  |  
|   | 
  | 
Időpont: | 
2006. október 22., vasárnap, 19:00-21:00 (CET) | 
  |  
|   | 
  | 
Pályahossz: | 
4309 m | 
  |  
|   | 
  | 
Időjárás: | 
Száraz (levegő: 23-25 fok, aszfalt: 31-46 fok) | 
  |  
|   | 
  | 
Tavalyi első: | 
J-P. Montoya (McLaren) | 
1ó29:20.574 | 
  | 
  | 
  |  
  | 
  | 
  |  
|   | 
  | 
Név | 
  | 
Csapat | 
G | 
  | 
Idő | 
  | 
Kiesés oka | 
Kör | 
  |  
  | 
  | 
  |   
| 1. | 
  | 
Felipe Massa | 
BRA | 
Ferrari | 
B | 
 | 
1ó31:53.751 | 
  | 
 | 
71 | 
  |  
| 2. | 
  | 
Fernando Alonso | 
SPA | 
Renault | 
M | 
+ | 
18.658 | 
  | 
 | 
71 | 
  |  
| 3. | 
  | 
Jenson Button | 
GBR | 
Honda | 
M | 
+ | 
19.394 | 
  | 
 | 
71 | 
  |  
| 4. | 
  | 
Michael Schumacher | 
GER | 
Ferrari | 
B | 
+ | 
24.094 | 
  | 
 | 
71 | 
  |  
| 5. | 
  | 
Kimi Räikkönen | 
FIN | 
McLaren-Mercedes | 
M | 
+ | 
28.503 | 
  | 
 | 
71 | 
  |  
| 6. | 
  | 
Giancarlo Fisichella | 
ITA | 
Renault | 
M | 
+ | 
30.287 | 
  | 
 | 
71 | 
  |  
| 7. | 
  | 
Rubens Barrichello | 
BRA | 
Honda | 
M | 
+ | 
40.294 | 
  | 
 | 
71 | 
  |  
| 8. | 
  | 
Pedro de la Rosa | 
SPA | 
McLaren-Mercedes | 
M | 
+ | 
52.026 | 
  | 
 | 
71 | 
  |  
| 9. | 
  | 
Robert Kubica | 
POL | 
BMW-Sauber | 
M | 
+ | 
1:07.642 | 
  | 
 | 
71 | 
  |  
| 10. | 
  | 
Takuma Sato | 
JAP | 
Super Aguri F1 | 
B | 
+ | 
1 kör | 
  | 
 | 
70 | 
  |  
| 11. | 
  | 
Scott Speed | 
USA | 
Toro Rosso-Cosw. | 
M | 
+ | 
1 kör | 
  | 
 | 
70 | 
  |  
| 12. | 
  | 
Robert Doornbos | 
NED | 
Red Bull-Ferrari | 
M | 
+ | 
1 kör | 
  | 
 | 
70 | 
  |  
| 13. | 
  | 
Vitantonio Liuzzi | 
ITA | 
Toro Rosso-Cosw. | 
M | 
+ | 
1 kör | 
  | 
 | 
70 | 
  |  
| 14. | 
  | 
Christijan Albers | 
NED | 
MF1-Toyota | 
B | 
+ | 
1 kör | 
  | 
 | 
70 | 
  |  
| 15. | 
  | 
Tiago Monteiro | 
POR | 
MF1-Toyota | 
B | 
+ | 
2 kör | 
  | 
 | 
69 | 
  |  
| 16. | 
  | 
Sakon Yamamoto | 
JAP | 
Super Aguri F1 | 
B | 
+ | 
2 kör | 
  | 
 | 
69 | 
  |  
|   | 
  | 
 
 |  
| 17. | 
  | 
Nick Heidfeld | 
GER | 
BMW-Sauber | 
M | 
+ | 
8 kör | 
  | 
kicsúszás | 
63 | 
  |  
| 18. | 
  | 
David Coulthard | 
GBR | 
Red Bull-Ferrari | 
M | 
+ | 
56 kör | 
  | 
váltóhiba | 
15 | 
  |  
| 19. | 
  | 
Jarno Trulli | 
ITA | 
Toyota | 
B | 
+ | 
61 kör | 
  | 
felfüggesztés | 
10 | 
  |  
| 20. | 
  | 
Ralf Schumacher | 
GER | 
Toyota | 
B | 
+ | 
62 kör | 
  | 
felfüggesztés | 
9 | 
  |  
| 21. | 
  | 
Mark Webber | 
AUS | 
Williams-Cosworth | 
B | 
+ | 
70 kör | 
  | 
ütközés | 
1 | 
  |  
| 22. | 
  | 
Nico Rosberg | 
GER | 
Williams-Cosworth | 
B | 
+ | 
71 kör | 
  | 
baleset | 
0 | 
  |  
  | 
  | 
  |  
  | 
  | 
  |  
|   | 
  | 
Leggyorsabb kör: | 
M. Schumacher (Ferrari) | 
1:12.162 | 
  | 
  | 
70 | 
  |  
  | 
  | 
  |   
  | 
  | 
  |  
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  |  
|   | 
  | 
| B | 
= Bridgestone,  | 
M | 
= Michelin |    |    |   
	         
		 
	        
	        |