2006 : Alonso világbajnok, Schumacher szenzációsan búcsúzott - Felipe Massa megnyerte a Brazil Nagydíjat |
Alonso világbajnok, Schumacher szenzációsan búcsúzott - Felipe Massa megnyerte a Brazil Nagydíjat
2007.07.09. 14:31
Felipe Massa könnyedén megnyerte hazai versenyét, a vasárnapi Brazil Nagydíjat, amelyen 2. helyezésének köszönhetően Fernando Alonso is bebiztosította második világbajnoki címét. A búcsúzó Michael Schumacher egy defekt miatt visszaesett az utolsó helyre, de szenzációs versenyzéssel feltornázta magát a negyedikre.
Páratlanul izgalmas és drámai versennyel ért véget a 2006-os Forma-1-es szezon Sao Paulóban, ahol Felipe Massa győzelmével örömmámorba kergette a brazil közönséget, Fernando Alonso megvédte világbajnoki címét, Michael Schumacher pedig pályafutásához méltó búcsút vett a sportágtól.
A pole pozícióból induló, tökéletesen vezető Massa diadala egy pillanatig sem forgott kétségben, így Ayrton Senna 1993-as sikere óta először újra brazil győztest ünnepelhetett az interlagosi nézősereg, a 25 éves pilóta pedig Giancarlo Fisichellát felülmúlva megszerezte a bajnokság harmadik helyét.
A Ferrari braziljától tisztes távolban a szintén hibátlan teljesítményt nyújtó Fernando Alonsónak sikerült maga mögött tartania Jenson Button Hondáját, és második helyével bebiztosította második világbajnoki címét utolsó renault-s versenyén. A francia gyár a konstruktőri trófeát is hazavihette.
A nap leghősiesebb teljesítménye azonban minden bizonnyal Michael Schumacher nevéhez fűződik. A másfél évtizedes, példátlanul eredményes pályafutását vasárnap lezáró német a 10. rajtkockából rajtolva először felkapaszkodott a negyedik helyre, Giancarlo Fisichella előzése közben azonban defektet kapott, és visszacsúszott az utolsó pozícióba.
A Ferrari legendája a reménytelen helyzetből végül egészen a negyedik helyig küzdötte fel magát a valószerűtlenül gyors Ferrarival többek között olyan manőverek segítségével, mint Kimi Räikkönen látványos kifékezése a futam hajrájában.
Vasárnap délután a Ferrarinak, illetve Bridgestone abroncsainak kedvezett az időjárás, hiszen a Sao Pauló-i nap 45 fokosra melegítette az aszfaltot a rajt idejére. A start pillanatai a mezőny elején kevés izgalmat tartogattak, Massa gond nélkül megtartotta első helyét, a legtöbb szempár a középmezőnyre és Schumacherre tapadt.
A német először a két BMW-t utasította maga mögé, kihasználva, hogy a szokás szerint vadul vezető Robert Kubica az egyik kanyarban kiszorította saját csapattársát, Nick Heidfeldet. (Néhány másodperccel előbb a lengyel ifjonc Schumachert is csaknem a fűre tessékelte.)
Schumacher kisvártatva öccsét, a toyotás Ralfot, valamint egykori csapattársa, Rubens Barrichello Hondáját is kikerülte, s már Alonso hátvédjét, Fisichellát támadta, mikor Nico Rosberg balesete miatt beküldték a Safety Cart.
A fiatal német a célegyenesre rávezető gyors balos törésben vesztette el uralmát Williams-e felett, s vágódott keményen a gumifalnak. Az autó csúnyán összetört, de Rosberg sértetlenül szállt ki belőle. Az eset előzménye, hogy a rajt utáni kavarodásban hátulról megtorpedózta a másik Williams-t vezető Mark Webbert, és elvesztette első szárnyát, ám ennek ellenére jelentős sebességgel érkezett az ominózus kanyarba.
A mezőnyt a hetedik kör elején indították újra, s Schumacher piócaként tapadt Fisichella Renault-jára. A 8. kör végén támadási pozícióba került, s a következő kör elején meg is előzte az olaszt, ám az első kanyar féktávján Fisichella első szárnyával - valószínűleg - véletlenül hozzáért a Ferrari bal hátsó kerekéhez, s ezzel defektet okozott.
Schumachernek egy teljes kört kellett megtennie a boxig, ahol új kerek mellet a verseny kétharmadáig elegendő benzint is kapott. Mire visszatért a pályára, a versenyt vezető Felipe Massához képest egy teljes kör, az utolsó előtti helyen autózó Tiago Monteiro mögött pedig fél perces hátrányba került.
Massa a megerőltetés legkisebb jele nélkül építgette előnyét az ezúttal megközelíthetetlen Ferrarival, az első etap végére mintegy tíz másodperccel leszakította a második helyen autózó Kimi Räikkönent, akit Alonso, Fisichella, Barrichello és Button követett. A felsorolásból nem véletlenül hiányoznak a biztató rajtpozícióból induló Toyota pilótái: a 12. körre Jarno Trulli és Ralf Schumacher is a garázsba parkolta a törékeny TF106B-t.
A kerékcserék első hulláma során a később kiálló Alonsónak sikerült Räikkönen elé visszatérnie a pályára, mi több, az utolsó McLaren-es versenyét teljesítő finn Buttont is megkapta a nyakába. A brit a 29. körben a célegyenes végén kifékezte Räikkönent, s Alonso nyomába eredt, a címvédő azonban már nagy falatnak bizonyult számára.
Schumacher a tankolások után a 9. helyen autózott, miután Ferrarijával sorra kerülgette a gyengébb csapatok autóit. A 41. körben Robert Kubicával találta szemben magát, akit kétszer is meg kellett előznie, először ugyanis hibázott, s a lengyel visszavette pozícióját. Miután féltávnál az egy kiállásos taktikával játszó Pedro de la Rosa is meglátogatta szerelőit, Schumacher Barrichellót üldözve hetedik volt.
Szinte repülő Ferrarijával körönként másfél másodperccel közelített a brazil Hondájához, akit hiába figyelmeztett csapata, hogy az idén már versenyeznie kell Schumacherrel, nem sokat tehetett, amikor a második kiállás után, az 51. körben a német megtámadta, s előzés közben még integetett is a neki.
Az élen nem változott a helyzet: Massa fél perccel vezetett Alonso előtt, akit Button és Räikkönen követett. Mögöttük már Fisichella, és a tovább támadó Schumacher haladt. A szintén felturbózott motorral közlekedő olasz azonban szívósan védekezett, így a helycserére csak a 63. körben került sor, amikor nyomás alatt elfékezte magát az 1-es kanyarban.
Schumacher ferraris utódját, Räikkönent is pillanatok alatt utolérte, ám a Nick Heidfeld kicsúszása miatti sárga zászló miatt a célegyenes végén először még nem előzhetett. Amikor viszont a 67. körben szabad volt az út, a finn kivédte a támadást - igaz, kétszer is irányt változtatva az első kanyar előtt.
A 68. körben Räikkönen ismét behúzódott a pálya közepére, ám igencsak meglepődhetett, Schumacher ugyanis ahelyett, hogy az előző esethez hasonlóan külső íven maradt volna, bebújt a McLaren és a boxutca fala közötti szűk résbe. A két autó a Senna S-ben szinte összeért, Schumacher azonban feljött a negyedik helyre.
Button megelőzésére már nem maradt ideje, így az angol dobogóval zárta a szezont, s a Renault-Ferrari páros pilótái mögött megszerezte a tabella ötödik pozícióját is. A futottak még kategóriából ismét Takuma Sato eredménye érdemel említést: a japán megint egyértelműen verte a Red Bullokat, Toro Rossókat és Spykereket, s volt olyan kör, amikor a leggyorsabb volt a pályán.
Massa közben zavartalanul nyert Alonso előtt, aki 25 évesen második világbajnoki címét köszönte meg elérzékenyülve renault-s kollégáinak, akikkel utoljára dolgozott együtt.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Interlagos, Sao Paulo |
|
|
|
Időpont: |
2006. október 22., vasárnap, 19:00-21:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4309 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 23-25 fok, aszfalt: 31-46 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
J-P. Montoya (McLaren) |
1ó29:20.574 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Idő |
|
Kiesés oka |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
|
1ó31:53.751 |
|
|
71 |
|
2. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
+ |
18.658 |
|
|
71 |
|
3. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
+ |
19.394 |
|
|
71 |
|
4. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
+ |
24.094 |
|
|
71 |
|
5. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
28.503 |
|
|
71 |
|
6. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
+ |
30.287 |
|
|
71 |
|
7. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
+ |
40.294 |
|
|
71 |
|
8. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
52.026 |
|
|
71 |
|
9. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
M |
+ |
1:07.642 |
|
|
71 |
|
10. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
+ |
1 kör |
|
|
70 |
|
11. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
+ |
1 kör |
|
|
70 |
|
12. |
|
Robert Doornbos |
NED |
Red Bull-Ferrari |
M |
+ |
1 kör |
|
|
70 |
|
13. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
+ |
1 kör |
|
|
70 |
|
14. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
+ |
1 kör |
|
|
70 |
|
15. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
+ |
2 kör |
|
|
69 |
|
16. |
|
Sakon Yamamoto |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
+ |
2 kör |
|
|
69 |
|
|
|
|
17. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
+ |
8 kör |
|
kicsúszás |
63 |
|
18. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
+ |
56 kör |
|
váltóhiba |
15 |
|
19. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
+ |
61 kör |
|
felfüggesztés |
10 |
|
20. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
+ |
62 kör |
|
felfüggesztés |
9 |
|
21. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
+ |
70 kör |
|
ütközés |
1 |
|
22. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
+ |
71 kör |
|
baleset |
0 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Leggyorsabb kör: |
M. Schumacher (Ferrari) |
1:12.162 |
|
|
70 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | |
|