2007 : A Ferrarik a McLaren újoncát előzték meg Melbourne-ben - Pénteki 2. szabadedzés - Ausztrál GP |
A Ferrarik a McLaren újoncát előzték meg Melbourne-ben - Pénteki 2. szabadedzés - Ausztrál GP
2007.07.09. 14:38
Az idénynyitó Ausztrál Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén, amely már száraz pályán zajlott, Felipe Massa és Kimi Räikkönen érte el a legjobb időeredményt, megelőzve Lewis Hamiltont. A tréninget Rubens Barrichello balesete miatt piros zászlóval megszakították.
A két Ferrari vette át a vezetést az idénynyitó Ausztrál Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén, amit Rubens Barrichello balesete miatt 15 percre félbe kellett szakítani.
A Honda versenyzője a 2007-től másfél órásra bővített tréning 47. percében csúszott ki a célegyenesre vezető kanyarban, s miután az autója háttal a falnak csapódott, a szétszóródott alkatrészek miatt előkerültek a piros zászlók. Az ütközés szerencsére nem volt nagy erejű. Félórával korábban ugyanott kis híján Kimi Räikkönen is pórul járt, neki azonban sikerült visszanyernie az uralmát az autója fölött.
Olyannyira, hogy végül a 2. helyen zárta az edzést, amelyre a délelőtti, kezdetben még vizes aszfalton rendezett tréning után már száraz pályán került sor, s amit a Ferrari uralt.
Noha eleinte Giancarlo Fisichella állt az élen, Felipe Massa már a 8. percben átvette a vezetést 1:29.393-as köridejével, amit egy perccel később 1:28.582-re javított. A boxban tett látogatást követően Massa visszatért a pályára, és 1:28.111-re szorította le a lécet, s mindaddig nem tudták letaszítani a tabella tetejéről, amíg a címvédő Fernando Alonso a 32. percben, 0.071 másodperces előnnyel magához nem ragadta az 1. helyet.
Bár az eső átmenetileg szemerkélni kezdett, ez nem zavarta meg Massát abban, hogy a Barrichello balesetét követő újraindítás után, a 61. percben 1:27.868-as kört autózva ismét megszerezze a vezetést. A fennmaradó fél órában még kétszer javított, s végül 8 perccel a leintés előtt állította be az 1:27.868-as végeredményt.
Csapattársa, Räikkönen a 89. percben tornázta fel magát a 7-edikról a 2. helyre, de rögtön ezután leadott egy figyelmeztető lövést Massa felé, amikor a levezető körében megfutotta az abszolút legjobb részidőt a melbourne-i Albert Park középső szektorában.
A képzeletbeli dobogó legalsó fokán a McLaren újonca, Lewis Hamilton zárta a 2007-es idény első napját, 0.211 másodperccel megelőzve Alonsót, aki a 7. helyen végzett.
Hamilton mögé szintén az utolsó pillanatban Giancarlo Fisichella tornázta fel magát, az autója azonban közvetlenül ezután megállt. A Renault-nak ma nem volt szerencséje, a 46. percben ugyanis Heikki Kovalainen is kénytelen volt leparkolni az R27-esét valamilyen műszaki hiba miatt. A csapat szerencséjére, az új pénteki szabályoknak köszönhetően már akkor sem kell attól tartaniuk, hogy tíz hellyel hátrébb sorolják a versenyzőiket a rajtrácson, ha az autóikban esetleg ki kell cserélni a motort.
Az eredménylista egyelőre igazolta az előszezoni várakozásokat, a durván fél másodperces előnnyel rendelkező Ferrari után ugyanis az egymáshoz hasonló teljesítményt nyújtó a McLaren, Renault és BMW következett, nyomukban a meglepően jól szereplő Williams-szel.
Ezt a négyest egy másik követte, amely a Red Bullból, a Super Aguriból, a Toyotából és a Hondából állt. Az utóbbi kettőt különösen kellemetlenül érintheti, hogy az új autóját ma bejárató Aguri egyértelműen gyorsabb volt náluk: Anthony Davidson a 11., Takuma Sato pedig a 13. helyen végzett.
Az ausztrál közönség az edzés 4. percében majdnem tanúja lehetett az év első karamboljának is, amikor Jarno Trulli nem vette észre az őt az 1-es kanyarban előzni próbáló Nick Heidfeldet, aki csak azon az áron tudta elkerülni az ütközést, hogy letért a fűre.
Három perccel később Tonio Liuzzi pördült meg a Toro Rossóval a 8-as kanyar kijáratánál, Alonso pedig mintegy húsz perccel a leintés előtt élt át egy ijesztő pillanatot, mert a 11/12-es sikánból kigyorsítva, nagy sebességnél kis híján elvesztette az irányítást a McLaren fölött. Robert Kubica és Nico Rosberg előzőleg ki is csúszott itt, míg David Coulthard kétszer járt a célegyenes végi kanyar bukóterében.
A gumikkal kapcsolatos szabályok és a pénteki edzésnap kivonása a motorcsere-tilalom hatálya alól szemlátomást meghozta a várt eredményt, a csapatok ugyanis délután lényegesen több kört teljesítettek, mint az eddigi szabadedzéseken.
|
|
Pénteki 2. edzés |
1. - Ausztrál GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Melbourne, Ausztrália |
|
|
|
Időpont: |
2007. március 16., péntek, 04:00-05:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5303 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 21-22 fok, aszfalt: 28-36 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
A. Davidson (Honda) |
1:26.822 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004. |
1:24.125 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:27.353 |
218.548 |
|
|
32 |
|
2. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:27.750 |
217.559 |
0.397 |
0.397 |
33 |
|
3. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:27.829 |
217.363 |
0.476 |
0.079 |
29 |
|
4. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
1:27.941 |
217.086 |
0.588 |
0.112 |
33 |
|
5. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:27.970 |
217.015 |
0.617 |
0.029 |
27 |
|
6. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
1:27.981 |
216.988 |
0.628 |
0.011 |
31 |
|
7. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:28.040 |
216.842 |
0.687 |
0.059 |
25 |
|
8. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:28.055 |
216.805 |
0.702 |
0.015 |
29 |
|
9. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:28.281 |
216.250 |
0.928 |
0.226 |
26 |
|
10. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:28.495 |
215.727 |
1.142 |
0.214 |
23 |
|
11. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
1:28.727 |
215.163 |
1.374 |
0.232 |
28 |
|
12. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:28.921 |
214.694 |
1.568 |
0.194 |
33 |
|
13. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
1:29.009 |
214.482 |
1.656 |
0.088 |
23 |
|
14. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:29.066 |
214.344 |
1.713 |
0.057 |
30 |
|
15. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:29.542 |
213.205 |
2.189 |
0.476 |
12 |
|
16. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:29.574 |
213.129 |
2.221 |
0.032 |
26 |
|
17. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:29.801 |
212.590 |
2.448 |
0.227 |
11 |
|
18. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:30.097 |
211.892 |
2.744 |
0.296 |
10 |
|
19. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:30.383 |
211.221 |
3.030 |
0.286 |
28 |
|
20. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Spyker-Ferrari |
B |
1:31.108 |
209.540 |
3.755 |
0.725 |
35 |
|
21. |
|
Christijan Albers |
NED |
Spyker-Ferrari |
B |
1:31.175 |
209.386 |
3.822 |
0.067 |
32 |
|
22. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:31.693 |
208.203 |
4.340 |
0.518 |
16 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.016 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:27.353 |
- (4.340) - |
1:31.693 |
 | |
 | |
|
|
|