2007 : Räikkönen pole pozícióval mutatkozott be a Ferrarinál - Alonso és Heidfeld rajtol a 2-3. helyről Melbourne-ben |
Räikkönen pole pozícióval mutatkozott be a Ferrarinál - Alonso és Heidfeld rajtol a 2-3. helyről Melbourne-ben
2007.07.09. 14:41
Kimi Räikkönen megszerezte a pole pozíciót első ferraris versenyén, az Ausztrál Nagydíjon, melynek időmérő edzése üdítően szoros küzdelmet hozott a Ferrari, a McLaren és a BMW között.
A Ferrarinál élesben most bemutatkozó Kimi Räikkönen szerezte meg az első rajtkockát az idénynyitó Ausztrál Nagydíj időmérő edzésén, amely ígéretesen kiélezett küzdelmet hozott a Ferrari, a McLaren és a BMW Sauber között.
Noha Räikkönen a döntő etapban kényelmes, 0.421 másodperces előnnyel biztosította be magának pályafutása 12. pole pozícióját, az első két fordulóban úgy tűnt, a Ferrari nincs akkora fölényben, mint a vetélytársak eddig hitték. Ráadásul a maranellói istálló másik versenyzője, Felipe Massa a második etapban egy műszaki hiba miatt nem tett meg mért kört, ezért holnap akkor is legfeljebb a 16. helyről rajtolhat, ha az autójában nem kell kicserélni a motort.
Az időmérő egyébként igazolta azt az előszezoni várakozást, hogy a Ferrari mögött a McLaren és a BMW birkózik egymással. A hétvége két legjobb köridejét Fernando Alonso és Nick Heidfeld érte el a második etapban, mindössze 0.032 másodperces különbséggel.
Räikkönenhez hasonlóan Alonso is tiszteletreméltó eredménnyel nyitott új csapatánál, a McLarennél, amely minden jel szerint óriásit lépett előre a tavalyi bukdácsolás után. Míg Alonso a 2. rajtkockát hódította el, újonc csapattársa, Lewis Hamilton először gyorsabb is volt nála, végül pedig a szenzációs 4. helyezéssel zárta pályafutásának első F1-es időmérőjét.
Az 5. rajtkockából Robert Kubica indulhat a holnapi Ausztrál Nagydíjon, mellőle pedig Giancarlo Fisichella vághat neki a versenynek. A címvédő Renault nem brillírozott, hiszen az újonc Heikki Kovalainen be sem került a döntő etapba, a Toyota viszont felülmúlta a várakozásokat, amikor mindkét autóját bejuttatta a legjobb tíz közé.
Mark Webber is jól szerepelt a Red Bull volánjánál, a legnagyobb meglepetést azonban Takuma Sato okozta, aki az előkelő 10. helyre kormányozta a második évébe lépő Super Aguri új autóját.
Az első etap
Elsőként Christijan Albers hajtott ki az Albert Parkba a Spykerrel, aki délelőtt mindössze 4 kört tett meg, ezért volt mit bepótolnia. A holland versenyző 1:32.200-as körrel nyitotta meg a sort, de Anthony Davidson azonnal 1:29.211-re szorította le a lécet, jócskán megelőzve a hondás Jenson Buttont és a toyotás Ralf Schumachert.
Elsőként Jarno Trulli tudta átvenni a vezetést Davidsontól, 1:28.709 alatt teljesítve a körét a Toyotával. Csapattársa, Ralf Schumacher csakhamar felzárkózott mögé, David Coulthard azonban mindkettejüknél gyorsabbnak bizonyult a Red Bull volánjánál.
Mark Webber 0.780 másodpercet vert Coulthardra a másik RBR-rel, de nem örülhetett sokáig az első helyezésnek, mert a McLaren újonca, Lewis Hamilton 1:26.674-es kört futott, alig két tizeddel elmaradva saját délelőtti legjobbjától. Meglepetésre csapattársa, a címvédő Fernando Alonso is csak tartani tudta ezt a tempót, s 0.023 másodperces hátránnyal 2. lett.
Kimi Räikkönen azonban a pálya utolsó két szektorában gyorsabb volt mindenkinél, és 1:26.644-gyel az élre repítette a Ferrarit, amelynek másik autóját Felipe Massa röviddel ezután a 4. helyre hozta be. Az első négy helyezettet ekkor mindössze 0.07 másodperc választotta el egymástól.
Két perccel az etap vége előtt Robert Kubica is csatlakozott az elithez, a BMW Sauberrel egyetlen ezredmásodpercet verve Alonsóra, s így megkaparintva a 3. helyet Hamilton mögött. Davidson közben a Super Agurival megfutotta az abszolút legjobb részidőt a pálya középső szektorában, s ezzel feltornázta magát a 7. helyre, Fisichella Renault-ja elé.
Az utolsó pillanatban Button is bebiztosította a továbbjutást a második fordulóba, akárcsak a Toyota párosa. Még a két Super Aguri is folytathatta az edzést, Rubens Barrichello, David Coulthard, valamint a két Toro Rosso és a két Spyker viszont kiesett. Albers 2.593 másodperccel elmaradt saját, újonc csapattársától, Sutiltól is.
A második etap
Rosberg két és fél perccel a második etap kezdete után hajtott ki a boxutcából a Williams-szel, miközben Trulli véletlenül elvitte magával az emelőt, amely a Toyota hátuljára ragadt, s csak a célegyenesben esett le róla. A japán istálló kellemetlen perceket élt át, mert Ralf Schumacher autója röviddel ezután, váltóproblémák miatt lelassult, és csigatempóban vánszorgott vissza a boxba.
Rosberg 1:27.723-as mércét állított fel, de ezt Davidson azonnal túlszárnyalta, mielőtt Takuma Sato, majd Fisichella állt az élre, az utóbbi 1:26.545-ös köridővel. Webber közben felzárkóztatta a Red Bullt a 2. helyre.
Robert Kubica 1:25.882-vel megfutotta a hétvége addigi legjobb köridejét, Hamilton azonban hihetetlen tempót diktálva 1:25.577-es eredményt ért el, elragadva tőle az 1. helyet. A McLaren másik versenyzője, Alonso ismét lassabb volt nála, jóllehet, újra mindössze 25 ezredmásodperccel.
Sőt, meglepetésre még Räikkönen sem előzte meg Hamiltont, s hiába volt gyorsabb mindenkinél az utolsó szektorban, csak 3. lett - igaz, ismét hajszálnyi, 0.067 másodperces különbséggel.
Massa két perccel az etap vége előtt hajtott ki a pályára, de a mért körében lelassult a Ferrarija, majd meg is állt. Ralf közben visszatért, és fel is kapaszkodott a 8. helyre, Alonso viszont nem hagyta annyiban a dolgot, és 1:25.326-tal átvette a vezetést csapattársától. Közvetlenül ezután Heidfeld is megelőzte Hamiltont, a 2. helyre kormányozva BMW-jét.
Satónak sikerült bejuttatnia a Super Agurit a legjobb tíz közé, Davidsonnak azonban nem, s hozzá hasonlóan Rosberg, Heikki Kovalainen és Massa számára is véget ért az edzés.
A harmadik etap
A boxutca kijáratához Räikkönen, majd Kubica, Heidfeld és a két Toyota sorakozott fel elsőként, tehát ebben a sorrendben kezdték meg a hosszadalmas benzinégetést is, Heidfeld azonban rövidesen megelőzte csapattársát. Heidfeld és Räikkönen egyelőre 1:29.6-os, a többiek nagy része pedig 1:30-as vagy 1:31-es köröket autózott.
Hamilton és Alonso már a 8. percben kiment a boxba új, mégpedig a jelzés tanúsága szerint lágy keverékű gumikért, majd Fisichella, Heidfeld, Räikkönen is meglátogatta a szerelőit, hogy aztán megindítsa az első rohamot.
Fisichella 1:27.925-tel tette meg az első gyors kört, Hamilton azonban mindjárt átvette a vezetést 1:27.190-es eredménye révén. Alonso 0.140 másodperccel őt is megelőzte a másik McLaren volánjánál, de Räikkönen sem volt rest, és egy teljes másodpercet vert mindkettejükre, 1:26.072-vel az élre állítva a Ferrarit.
Közben, 3 perccel az időmérő vége előtt Heidfeld is felkapaszkodott a 2. helyre, a McLarenek elé egy 1:26.782-es körrel, és megkezdődött a boxkiállások második fordulója.
Fisichella javított ugyan az eredményén, de maradt a 6. helyen, míg Hamilton, majd Alonso vette át a 2. helyet. Räikkönen a középső szektorban beállította az addigi legjobb részidőt, Heidfeld pedig maga mögé parancsolta Hamiltont, mégis úgy tűnt, a BMW személyzete nincs elragadtatva.
Webber az utolsó pillanatban felkapaszkodott a 7. helyre, a két Toyota elé, s Sato szűk két tizedmásodperccel bizonyult lassabbnak Ralf Schumachernél.
Ausztrál GP |
Az idõmérõ edzések összesített eredménye |
|
|
|
Végsõ sorrend |
|
1. etap |
|
2. etap |
|
3. etap |
P |
Név |
Csap |
G |
Ö |
P |
Köridõ |
K |
M |
P |
Köridõ |
K |
M |
P |
Köridõ |
K |
1. |
K. Räikkönen |
FER |
B |
17 |
1. |
1:26.644 |
3 |
 |
4. |
1:25.644 |
3 |
 |
1. |
1:26.072 |
11 |
2. |
F. Alonso |
MCL |
B |
19 |
4. |
1:26.697 |
3 |
 |
1. |
1:25.326 |
6 |
 |
2. |
1:26.493 |
10 |
3. |
N. Heidfeld |
BMW |
B |
21 |
6. |
1:26.895 |
4 |
 |
2. |
1:25.358 |
6 |
 |
3. |
1:26.556 |
11 |
4. |
L. Hamilton |
MCL |
B |
16 |
2. |
1:26.674 |
3 |
 |
3. |
1:25.577 |
3 |
 |
4. |
1:26.755 |
10 |
5. |
R. Kubica |
BMW |
B |
19 |
3. |
1:26.696 |
3 |
 |
5. |
1:25.882 |
6 |
 |
5. |
1:27.347 |
10 |
6. |
G. Fisichella |
REN |
B |
21 |
10. |
1:27.270 |
4 |
 |
6. |
1:25.944 |
6 |
 |
6. |
1:27.634 |
11 |
7. |
M. Webber |
RED |
B |
23 |
7. |
1:26.978 |
6 |
 |
7. |
1:26.623 |
6 |
 |
7. |
1:27.934 |
11 |
8. |
J. Trulli |
TOY |
B |
23 |
9. |
1:27.014 |
6 |
 |
8. |
1:26.688 |
6 |
 |
8. |
1:28.404 |
11 |
9. |
R. Schumacher |
TOY |
B |
22 |
11. |
1:27.328 |
7 |
 |
9. |
1:26.739 |
4 |
 |
9. |
1:28.692 |
11 |
10. |
T. Sato |
AGU |
B |
23 |
12. |
1:27.365 |
6 |
 |
10. |
1:26.758 |
6 |
 |
10. |
1:28.871 |
11 |
11. |
A. Davidson |
AGU |
B |
12 |
8. |
1:26.986 |
6 |
 |
11. |
1:26.909 |
6 |
|
|
|
|
12. |
N. Rosberg |
WIL |
B |
13 |
16. |
1:27.596 |
7 |
 |
12. |
1:26.914 |
6 |
|
|
|
|
13. |
H. Kovalainen |
REN |
B |
10 |
14. |
1:27.529 |
4 |
 |
13. |
1:26.964 |
6 |
|
|
|
|
14. |
J. Button |
HON |
B |
14 |
15. |
1:27.540 |
8 |
 |
14. |
1:27.264 |
6 |
|
|
|
|
15. |
A. Wurz |
WIL |
B |
13 |
13. |
1:27.479 |
7 |
 |
15. |
1:27.393 |
6 |
|
|
|
|
16. |
F. Massa |
FER |
B |
6 |
5. |
1:26.712 |
3 |
 |
16. |
|
3 |
|
|
|
|
17. |
R. Barrichello |
HON |
B |
9 |
17. |
1:27.679 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
18. |
S. Speed |
STR |
B |
7 |
18. |
1:28.305 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
19. |
D. Coulthard |
RED |
B |
6 |
19. |
1:28.579 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
20. |
V. Liuzzi |
STR |
B |
6 |
20. |
1:29.267 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
21. |
A. Sutil |
MF1 |
B |
6 |
21. |
1:29.339 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
22. |
C. Albers |
MF1 |
B |
7 |
22. |
1:31.932 |
7 |
|
|
| | |
|