2007 : Massa Alonsót előzte meg a sepangi nyitóedzésen - Pénteki 1. szabadedzés - Malajziai GP |
Massa Alonsót előzte meg a sepangi nyitóedzésen - Pénteki 1. szabadedzés - Malajziai GP
2007.07.09. 14:51
Felipe Massa könnyedén megszerezte az 1. helyet a Malajziai Nagydíj péntek délelőtti szabadedzésén. Mögé a hajrában a címvédő Fernando Alonso zárkózott fel, míg Kimi Räikkönennek nem sikerült megelőznie a McLaren-es Lewis Hamiltont.
Felipe Massa újra leadott egy figyelmeztető lövést a többiek felé, amikor magabiztosan az élre kormányozta Ferrariját a Malajziai Nagydíj péntek délelőtti szabadedzésén.
Massa a másfél órás tréning 37. percében állította be 1:34.972-es eredményét, amely máris jobb a múlt heti teszt leggyorsabb, Kimi Räikkönen által futott körénél. A brazil versenyző fölénye akkora volt, hogy a hajrában ki sem ment a pályára.
Az első mért kört a 15. percben Sebastian Vettel teljesítette 1:41.919 alatt, majd miután tovább javított, a renault-s Heikki Kovalainen vette át tőle a vezetést. Vettel azonban hamarosan ismét az élre állt, de csak a 19. percig, amikor Nico Rosberg 1:38.579-re szorította le a lécet.
Kovalainen röviddel ezután újra magához ragadta a kezdeményezést, mielőtt Jarno Trulli átmenetileg megszerezte az 1. helyet, hogy a 22. percben átengedje azt Lewis Hamiltonnak, aki első mért körében 0.093 másodperccel gyorsabb volt csapattársánál, Fernando Alonsónál - pedig hosszabb etapot teljesített, mint ő.
A 27. percre a két Ferrarin kívül már mindenki járt a pályán, s ekkor végre Räikkönen is kidugta az orrát a boxból - egyelőre azonban csak egy felvezető kör erejéig. Első mért körét 8 perccel később tette meg, s bár azonnal hét tizedmásodpercet vert Hamiltonra, ezzel sem tudta maga mögött tartani Massát, aki kapásból 1:35.107-es kört húzott ki a tarsolyából, majd még tovább faragott az időeredményéből.
Az élboly ismét átrendeződött, amikor a versenyzők az edzés utolsó perceiben végső rohamra indultak, Massa helye azonban nem forgott veszélyben. Alonso 0.248 másodpercre megközelítette a Ferrarit a McLarennel, Räikkönennek azonban a hajrában sem sikerült megelőznie Hamiltont, aki ugyanakkor szintén nem javított a köridején.
A Ferrari és a McLaren fölénye egyértelmű volt. Mögéjük az utolsó pillanatban Nico Rosberg kapaszkodott fel a Williams-szel, majd a Red Bull versenyzője, Mark Webber következett. A két Toyota az Alex Wurz helyett vezető Kazuki Nakajimát fogta közre, míg a 10. helyen - már 2.149 másodperces hátránnyal - Robert Kubica végzett a BMW-vel.
A Renault párosa még Tonio Liuzzi Toro Rossóját sem tudta megelőzni, miután Heikki Kovalainen erős alulkormányzottságra panaszkodott a gyors kanyarokban. Adrian Sutil viszont meglepően gyorsnak bizonyult, amikor annak ellenére megszerezte a 16. helyet, hogy a Spyker volt az egyetlen csapat, amely nem vett részt a múlt heti sepangi teszten.
Az istállók közül a tovább vergődő Honda érte el a legrosszabb időeredményt. Habár Rubens Barrichello a hajrában megelőzte csapattársát, Jenson Buttont, a hátránya 4.262 másodperc volt, s kettejüket mindössze 0.097 másodperc választotta el egymástól, azt sugallva, hogy kihozták az autójukból a maximumot.
Az edzésen nem történt jelentős incidens. A 24. percben Fisichella megcsúszott az utolsó előtti kanyarban, és Ralf Schumacher majdnem oldalba kapta a Renault-ját. A 48. percben Nakajima kipördült az utolsó kanyarban, s mivel nem tudott egyesbe kapcsolni, kénytelen volt kiszállni a Williams-ből.
Alonso negyedórával később a 4-es kanyarban sodródott a fűre, de folytatni tudta a körözést.
|
|
Pénteki 1. edzés |
2. - Malajziai GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Sepang, Kuala Lumpur, Malajzia |
|
|
|
Időpont: |
2007. április 6., péntek, 04:00-05:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5543 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 32-34 fok, aszfalt: 41-52 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
A. Wurz (Williams) |
1:34.946 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
F. Alonso (Renault), 2005. |
1:32.582 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:34.972 |
210.112 |
|
|
17 |
|
2. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:35.220 |
209.565 |
0.248 |
0.248 |
24 |
|
3. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:35.712 |
208.488 |
0.740 |
0.492 |
22 |
|
4. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:35.779 |
208.342 |
0.807 |
0.067 |
20 |
|
5. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:36.308 |
207.198 |
1.336 |
0.529 |
21 |
|
6. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:36.522 |
206.738 |
1.550 |
0.214 |
20 |
|
7. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:36.597 |
206.578 |
1.625 |
0.075 |
25 |
|
8. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:36.885 |
205.964 |
1.913 |
0.288 |
15 |
|
9. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:37.052 |
205.609 |
2.080 |
0.167 |
22 |
|
10. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:37.121 |
205.463 |
2.149 |
0.069 |
12 |
|
11. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:37.484 |
204.698 |
2.512 |
0.363 |
7 |
|
12. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:37.837 |
203.960 |
2.865 |
0.353 |
39 |
|
13. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:37.882 |
203.866 |
2.910 |
0.045 |
20 |
|
14. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:38.143 |
203.324 |
3.171 |
0.261 |
24 |
|
15. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
1:38.300 |
202.999 |
3.328 |
0.157 |
26 |
|
16. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Spyker-Ferrari |
B |
1:38.720 |
202.135 |
3.748 |
0.420 |
29 |
|
17. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
1:38.966 |
201.633 |
3.994 |
0.246 |
10 |
|
18. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:39.130 |
201.299 |
4.158 |
0.164 |
9 |
|
19. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:39.234 |
201.088 |
4.262 |
0.104 |
21 |
|
20. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:39.331 |
200.892 |
4.359 |
0.097 |
17 |
|
21. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
1:39.357 |
200.839 |
4.385 |
0.026 |
9 |
|
22. |
|
Christijan Albers |
NED |
Spyker-Ferrari |
B |
1:40.074 |
199.400 |
5.102 |
0.717 |
25 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0188 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:34.972 |
- (5.102) - |
1:40.074 |
 | |
 | |
|
|
|