2007 : Massa mögé a két Renault zárkózott fel - Pénteki 2. szabadedzés - Malajziai GP |
Massa mögé a két Renault zárkózott fel - Pénteki 2. szabadedzés - Malajziai GP
2007.07.09. 14:52
A ferraris Felipe Massa megtartotta a vezetést a Malajziai Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén is, csapattársa, Kimi Räikkönen pedig ismét a 4. helyen végzett - közéjük azonban a McLaren párosa helyett most Giancarlo Fisichella és Heikki Kovalainen férkőzött be.
Felipe Massa az élen tartotta a Ferrarit a Malajziai Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén is, amit mintegy 6 percre megszakítottak Christijan Albers jobb hátsó defektje miatt.
Massa egy különös véletlen folytán éppúgy a tréning 37. körében futotta leggyorsabb, 1:35.780-as körét, mint délelőtt, s a következő csaknem egy órában ismét nem tudták letaszítani az élről.
Előzőleg Jarno Trulli vezetett, mielőtt Lewis Hamilton és Fernando Alonso repítette az 1. helyre a McLarent, majd a 13. percben Robert Kubica szorította elsőként 1:37 alá a köridőt. Ő egészen addig meg is tartotta a pozícióját, amíg 18 perccel később Kimi Räikkönen magához nem ragadta a kezdeményezést 1:36.669-es körével.
Miután Massa - aki a délelőtti tréningen 24 km/órával átlépte a boxutcai sebességkorlátozást, ezért borsos, 4800 eurós pénzbírsággal sújtották - már korán bebiztosította magának a vezetést, 0.889 másodpercet verve csapattársára. Hamarosan a Williams párosa, Nico Rosberg és Alex Wurz zárkózott fel mögé.
Az edzés ezután eseménytelenül telt egészen a 76. percig, amikor Albers Spykerjének defektje miatt törmelék szóródott szét a pályán, és a bírói posztokon előkerültek a piros zászlók.
A hajrában végül csak a két Renault tudott jelentősen javítani az időeredményén, s Giancarlo Fisichella és Heikki Kovalainen feltornázta magát a 2-3. helyre, megelőzve Räikkönent és a Williams-eket.
A 7. Kubica lett a BMW Sauberrel, majd Ralf Schumacher következett a Toyotával. A McLaren versenyzői a ferrarisokhoz hasonlóan nem javítottak délelőtti köridejükön, így Lewis Hamilton a 9., Fernando Alonso pedig a 12. helyre csúszott vissza.
A Super Agurit kormányzó Takuma Sato ismét maga mögé utasította Jenson Button gyári Hondáját, amely azonban most gyorsabb volt a Toro Rossóknál és Spykereknél.
Mark Webber Red Bullja 5 perccel az edzés leintése előtt megállt a 9-es kanyarban, mégpedig az autó hátuljából kicsapó lángok tanúsága szerint valószínűleg motorhiba miatt, Tonio Liuzzi pedig a 8-as kanyarban csúszott ki a kavicságyba, hogy onnan kikecmeregve folytassa a körözést.
Rosberg a 60. percben dühödten rázta az öklét Räikkönen felé, aki érzése szerint feltartotta őt a 2-es kanyarban. Räikkönen azonban fellélegezhet, mert az edzés után kiderült, hogy nem kell kicserélni a motorját.
|
|
Pénteki 2. edzés |
2. - Malajziai GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Sepang, Kuala Lumpur, Malajzia |
|
|
|
Időpont: |
2007. április 6., péntek, 08:00-09:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5543 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 34-35 fok, aszfalt: 47-58 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
A. Davidson (Honda) |
1:35.041 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
F. Alonso (Renault), 2005. |
1:32.582 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:35.780 |
208.340 |
|
|
34 |
|
2. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
1:35.910 |
208.058 |
0.130 |
0.130 |
36 |
|
3. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:36.106 |
207.633 |
0.326 |
0.196 |
37 |
|
4. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:36.160 |
207.517 |
0.380 |
0.054 |
33 |
|
5. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:36.523 |
206.736 |
0.743 |
0.363 |
31 |
|
6. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
1:36.621 |
206.527 |
0.841 |
0.098 |
21 |
|
7. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:36.717 |
206.322 |
0.937 |
0.096 |
18 |
|
8. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:36.760 |
206.230 |
0.980 |
0.043 |
28 |
|
9. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:36.797 |
206.151 |
1.017 |
0.037 |
30 |
|
10. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:36.862 |
206.013 |
1.082 |
0.065 |
25 |
|
11. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:36.906 |
205.919 |
1.126 |
0.044 |
18 |
|
12. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:37.041 |
205.633 |
1.261 |
0.135 |
26 |
|
13. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:37.203 |
205.290 |
1.423 |
0.162 |
25 |
|
14. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
1:37.282 |
205.123 |
1.502 |
0.079 |
30 |
|
15. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:37.578 |
204.501 |
1.798 |
0.296 |
29 |
|
16. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:37.712 |
204.221 |
1.932 |
0.134 |
34 |
|
17. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:37.855 |
203.922 |
2.075 |
0.143 |
26 |
|
18. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
1:38.334 |
202.929 |
2.554 |
0.479 |
27 |
|
19. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Spyker-Ferrari |
B |
1:38.419 |
202.754 |
2.639 |
0.085 |
28 |
|
20. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:38.650 |
202.279 |
2.870 |
0.231 |
20 |
|
21. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:38.713 |
202.150 |
2.933 |
0.063 |
20 |
|
22. |
|
Christijan Albers |
NED |
Spyker-Ferrari |
B |
1:39.807 |
199.934 |
4.027 |
1.094 |
23 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0148 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:35.780 |
- (4.027) - |
1:39.807 |
 | |
 | |
|
|
|