2007 : Hamilton Massát előzte meg Sepangban - Szombati szabededzés - Malajziai GP |
Hamilton Massát előzte meg Sepangban - Szombati szabededzés - Malajziai GP
2007.07.09. 14:53
A McLaren fiatal versenyzője, Lewis Hamilton volt a leggyorsabb a Malajziai Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésén. Felipe Massa a 2. helyre szorult, míg a nagyágyúk többsége a hajrában nem javított az időeredményén.
Pályafutásának mindössze második nagydíján a McLaren fiatal versenyzője, Lewis Hamilton megszerezte az 1. helyet egy szabadedzésen, amikor szombat délelőtt, a Malajziai Nagydíj időmérő edzésére készülődve valamennyi vetélytársát maga mögé utasította.
Hamilton a tréning 39. percében a hétvége legjobb körét futotta meg, amikor 1:34.811 alatt teljesítette a sepangi pályát. Ezt a későbbiek során sem tudta felülmúlni senki, a hajrában ugyanis a nagyágyúk közül csak a ferraris Felipe Massa javított kissé az időeredményén.
Kezdetben Anthony Davidson vezetett a Super Agurival, majd a 12. percben Nick Heidfeld volt az első az élversenyzők közül, aki 1:36.365-ös köridejével komoly mércét állított fel a többiek számára. Őt hamarosan BMW Sauber-es csapattársa, Robert Kubica követte az élen.
A Ferrari és a McLaren közötti első összecsapásra a 18. percben került sor, amikor Massa és Hamilton szinte egyszerre teljesítette a mért körét. Ekkor még 0.169 másodperccel Massa volt gyorsabb, sőt, ő két körrel később még javítani is tudott az időeredményén, míg Hamilton tempója fokozatosan visszaesett. A címvédő Fernando Alonso közben 0.371 másodperces hátránnyal a 3. helyre jött fel, noha a pálya középső szektorában mindenkinél gyorsabb volt.
A 33. percig már csak Kimi Räikkönen és Heikki Kovalainen nem tett meg egyetlen kört sem, de a finn ekkor kigurult a boxutcából, s Hamiltont megelőzve azonnal a 2. helyre, Massa mögé kormányozta Ferrariját. Hamilton azonban hat perccel később megtette leggyorsabb körét, végleg bebiztosítva magának a vezetést.
A 44. percben Alonso is támadást indított, de kereken fél másodperccel lassabbnak bizonyult csapattársánál, Robert Kubica pedig a 4. helyre, Räikkönen elé kormányozta BMW-jét. A finn az edzésen mindössze 7 kört teljesített.
48 perc várakozás után végre elhagyhatta a Renault garázsát Kovalainen is, aki az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseihez hasonlóan most is technikai problémákkal - ismét egy hibás olajpumpával - küzdött. A csapat szerelői áttették a motort a tartalékautóba, hogy Kovalainen azzal, de büntetés nélkül vehessen részt a hétvége további részében.
Öt perccel az edzés leintése előtt Kubicát és Jarno Trullit leszámítva mindenki a pályán tartózkodott, de a hajrában sem Räikkönennek, sem Alonsónak nem sikerült javítania. Massa ugyan 0.142 másodperre megközelítette Hamiltont, 19 ezredmásodpercet lefaragva saját tegnapi legjobbjából, ám ez is csupán a 2. helyre volt elég.
Kubica és Räikkönen mögött Nico Rosberg végzett az ismét ígéretesen gyors Williams-szel, aki Heidfeldet és Anthony Davidson Super Aguriját előzte meg. A Honda köridő tekintetében ismét csak a Spykert tudta felülmúlni.
|
|
Szombati edzés |
2. - Malajziai GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Sepang, Kuala Lumpur, Malajzia |
|
|
|
Időpont: |
2007. április 7., szombat, 05:00-06:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5543 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 34-35 fok, aszfalt: 46-56 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
M. Schumacher (Ferrari) |
1:34.126 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
F. Alonso (Renault), 2005. |
1:32.582 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:34.811 |
210.469 |
|
|
14 |
|
2. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:34.953 |
210.154 |
0.142 |
0.142 |
15 |
|
3. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:35.311 |
209.365 |
0.500 |
0.358 |
11 |
|
4. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:35.385 |
209.203 |
0.574 |
0.074 |
16 |
|
5. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:35.498 |
208.955 |
0.687 |
0.113 |
7 |
|
6. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:35.770 |
208.362 |
0.959 |
0.272 |
16 |
|
7. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:36.160 |
207.517 |
1.349 |
0.390 |
20 |
|
8. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
1:36.195 |
207.441 |
1.384 |
0.035 |
19 |
|
9. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:36.245 |
207.333 |
1.434 |
0.050 |
20 |
|
10. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:36.257 |
207.308 |
1.446 |
0.012 |
17 |
|
11. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:36.273 |
207.273 |
1.462 |
0.016 |
13 |
|
12. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:36.297 |
207.221 |
1.486 |
0.024 |
18 |
|
13. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
1:36.434 |
206.927 |
1.623 |
0.137 |
15 |
|
14. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
1:36.473 |
206.843 |
1.662 |
0.039 |
16 |
|
15. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:36.501 |
206.783 |
1.690 |
0.028 |
14 |
|
16. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
1:36.545 |
206.689 |
1.734 |
0.044 |
18 |
|
17. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:36.658 |
206.447 |
1.847 |
0.113 |
20 |
|
18. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:36.876 |
205.983 |
2.065 |
0.218 |
6 |
|
19. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:36.972 |
205.779 |
2.161 |
0.096 |
19 |
|
20. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:37.473 |
204.721 |
2.662 |
0.501 |
16 |
|
21. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Spyker-Ferrari |
B |
1:38.018 |
203.583 |
3.207 |
0.545 |
20 |
|
22. |
|
Christijan Albers |
NED |
Spyker-Ferrari |
B |
1:38.225 |
203.154 |
3.414 |
0.207 |
20 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0126 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:34.811 |
- (3.414) - |
1:38.225 |
 | |
 | |
|
|
|