| 2007 : Massa elcsípte Alonso elől a pole-t Sepangban - Nagy csata a Ferrari és a McLaren között |
Massa elcsípte Alonso elől a pole-t Sepangban - Nagy csata a Ferrari és a McLaren között
2007.07.09. 14:55
Felipe Massa óriási csatában hódította el a pole pozíciót a Malajziai Nagydíjon, még akkor is, ha utolsó körében a pálya mindhárom szektorában ő érte el a legjobb részidőt. Mellőle Fernando Alonso rajtolhat, majd Kimi Räikkönen és Lewis Hamilton következik.
A Maláj Nagydíj szombati időmérő edzésén 34 fokos levegő, és 48 fokos aszfalthőmérséklet fogadta a versenyzőket, ám az esőfelhőt jelezték, bármelyik pillanatban rázendíthet a trópusi eső.
Első Etap
Hatalmas hőség, és annál nagyobb páratartalom fogadta a versenyzőket a Maláj Nagydíj időmérő edzésén. Mivel mindenki tisztában volt azzal, hogy bármelyik pillanatban leszakadhat az ég, szinte azonnal megtelt a pálya.
A csapatok többsége a puhább keverékekkel teljesítette első gyorskörét, míg voltak olyanok is, akik a keményebb összetételű gumikkal gördültek pályára. Az első figyelemreméltó időt a Williams német versenyzője, Nico Rosberg teljesítette, akit nem sokkal később a Toro Rosso olasz titánja, Tonio Liuzzi váltott az első helyen.
A Ferrari semmit nem bízott a véletlenre, az ausztrál futamgyőztes Kimi Raikkönen 1:35.138-as idejével azonnal átvette a vezetést, aki mögé csapattársa, Felipe Massa zárkózott fel a második helyre. Az olaszok legfőbb riválisa, a McLaren is pályára küldte versenyzőit. Elsőként az újonc Lewis Hamilton próbálkozott, a brit sofőr 1:35.028-as idejével azonnal az élre ugrott. Nem sokkal később azonban jött a bajnoki cím birtokosa, Fernando Alonso, aki 1:35 alá szorítva a köridőt átvette a vezetést.
A Honda versenyzői a puhább keverékekkel futottak. Jenson Button az edzés vége felé járva felugrott a hatodik helyre, miközben csapattársa, Rubens Barrichello három perccel a tréning vége előtt a 20. helyen tanyázott, és ahelyett, hogy teljesítette volna gyorskörét, inkább visszatért a boxba.
A BMW Sauber versenyzői csak az utolsó percekben hajtottak ki a pályára. Elsőként Nick Heidfeld teljesítette gyorskörét, és könnyedén felugrott Massa mögé az ötödik helyre. Márkatársa, Robert Kubica is szárnyalt, a lengyel sofőr Raikkönen mögé a negyedik helyre zárkózott fel.
Már csak egy perc volt hátra a tréningből, és Rubens Barrichello még nem teljesített mért kört. A Honda brazil sofőrje az utolsó pillanatban kezdte meg gyorskörét, miközben mindkét Renault a kiesés szélén, a 15., illetve a 16. helyen tanyázott.
Az első etap legnagyobb vesztese egyértelműen Rubens Barraichello volt, aki nem tudott javítani idején, mellyel bebiztosította a két Renault helyét a második etapba. Az első kör végén a következő versenyzők búcsúztak: Scott Speed, Anthony Davidson, Rubens Barrichello, Alexander Wurz, Christijan ALbers, Adrian Sutil. Második etap
A második etapra mindenki a lágyabb keverékekkel hajtott ki. Az esőtől tartva ismét azonnal megtelt a pálya, és az első öt percben már mindenki teljesítette első gyorskörét.
A két McLaren futotta meg elsőként kvalifikációs körét. Fernando Alonso 1:34.057-es idejével igen magasra tette a lécet. A spanyol versenyző mögött Felipe Massa, Lewis Hamilton, Kimi Raikkönen, és Robert Kubica volt a sorrend, akik mind az öten 1:34-es időt teljesítettek. Érdekes megjegyezni, hogy az első roham után a Honda brit sofőrje, Jenson Button állt az utolsó helyen, míg a renault-s Fisichella is a kiesők táborát gyarapította.
A kiesés szélén álló versenyzők kivártak, és csak az utolsó percekben hajtottak ki újra a pályára. A Williams és a Toyota duója végül befért az első tízbe, ám nagy meglepetésre a két Renault már a második etapban búcsúzott a küzdelemtől. A kiesők listája a következőképp nézett ki: Heikki Kovalainen, Giancarlo Fisichella, David Coulthard, Takuma Szato, Jenson Button, és Vitantonio Liuzzi.
Harmadik etap
Bár az időmérő harmadik etapja nyilvánvalóan az üzemanyag fogyasztásról szólt, a mai nap mégis más volt a helyzet, hiszen folyamatosan lógott az eső lába, így egyesek úgy döntöttek, azonnal megpróbálkoznak egy gyorskörrel. A Ferrari és a McLaren versenyzői is más-más taktikán voltak. Míg Fernando Alonso és Felipe Massa lágy, addig Lewis Hamilton és Kimi Raikkönen a keményebb összetételű gumikkal kezdte meg a tréninget, ami az időeredményekben is megmutatkozott.
Alonso 1:35.741-es idejével igen magasra tette a mércét. A spanyol bajnokot nem sokkal lemaradva Felipe Massa követte a második helyen, akik nyilvánvalóan bebiztosították magukat, ha netán elkezdene esni az eső az utolsó etap végén. A harmadik Raikkönen már több mint egy teljes másodperccel volt elmaradva az első kettőtől.
Nyolc perccel az edzés vége előtt a két McLaren megérkezett a boxba új gumikért. Elsőként Hamilton állt be a szerelők közé, akit pár másodperccel később Alonso követett. Öt perccel a tréning vége előtt megkezdődött a roham a pole pozícióért. Fernando Alonso egy tizedet javított gyorskörén, a többiek viszont még nem lőttek el minden puskaport.
A döntés ismét az utolsó két percre maradt. A versenyzők megkapták az új gumikat, és ismét nekidurálták magukat. Kimi Raikkönen kezdte meg a hajrát, és rögtön az első etapban jobb időt ment Alonsónál, azonban a spanyol is fantasztikusan ment utolsó körén, viszont senki nem számított Massára, aki szépen csendben minden szektorban megfutva a legjobb időt 1:35.043-as idejével megszerezte a pole pozíciót.
A holnapi versenyen Massa mellől a bajnoki cím birtokosa, Fernando Alonso rajtolhat, míg a második sorban az ausztrál futamgyőztes, Kimi Raikkönen és a McLaren újonca, Lewis Hamilton sorakozhat majd fel. A BMW duója a harmadik sorba szorult vissza.
Malajziai GP |
Az idõmérõ edzések összesített eredménye |
|
|
|
Végsõ sorrend |
|
1. etap |
|
2. etap |
|
3. etap |
P |
Név |
Csap |
G |
Ö |
P |
Köridõ |
K |
M |
P |
Köridõ |
K |
M |
P |
Köridõ |
K |
1. |
F. Massa |
FER |
B |
0 |
5. |
1:35.340 |
|
 |
2. |
1:34.454 |
|
 |
1. |
1:35.043 |
|
2. |
F. Alonso |
MCL |
B |
0 |
1. |
1:34.942 |
|
 |
1. |
1:34.057 |
|
 |
2. |
1:35.310 |
|
3. |
K. Räikkönen |
FER |
B |
0 |
3. |
1:35.138 |
|
 |
4. |
1:34.687 |
|
 |
3. |
1:35.479 |
|
4. |
L. Hamilton |
MCL |
B |
0 |
2. |
1:35.028 |
|
 |
3. |
1:34.650 |
|
 |
4. |
1:36.045 |
|
5. |
N. Heidfeld |
BMW |
B |
0 |
6. |
1:35.617 |
|
 |
6. |
1:35.203 |
|
 |
5. |
1:36.543 |
|
6. |
N. Rosberg |
WIL |
B |
0 |
11. |
1:35.755 |
|
 |
8. |
1:35.380 |
|
 |
6. |
1:36.829 |
|
7. |
R. Kubica |
BMW |
B |
0 |
4. |
1:35.294 |
|
 |
5. |
1:34.739 |
|
 |
7. |
1:36.896 |
|
8. |
J. Trulli |
TOY |
B |
0 |
7. |
1:35.666 |
|
 |
7. |
1:35.255 |
|
 |
8. |
1:36.902 |
|
9. |
R. Schumacher |
TOY |
B |
0 |
10. |
1:35.736 |
|
 |
10. |
1:35.595 |
|
 |
9. |
1:37.078 |
|
10. |
M. Webber |
RED |
B |
0 |
8. |
1:35.727 |
|
 |
9. |
1:35.579 |
|
 |
10. |
1:37.345 |
|
11. |
H. Kovalainen |
REN |
B |
0 |
14. |
1:36.092 |
|
 |
11. |
1:35.630 |
|
|
|
|
|
12. |
G. Fisichella |
REN |
B |
0 |
12. |
1:35.879 |
|
 |
12. |
1:35.706 |
|
|
|
|
|
13. |
D. Coulthard |
RED |
B |
0 |
9. |
1:35.730 |
|
 |
13. |
1:35.766 |
|
|
|
|
|
14. |
T. Sato |
AGU |
B |
0 |
16. |
1:36.430 |
|
 |
14. |
1:35.945 |
|
|
|
|
|
15. |
J. Button |
HON |
B |
0 |
13. |
1:35.913 |
|
 |
15. |
1:36.088 |
|
|
|
|
|
16. |
V. Liuzzi |
STR |
B |
0 |
15. |
1:36.140 |
|
 |
16. |
1:36.145 |
|
|
|
|
|
17. |
S. Speed |
STR |
B |
0 |
17. |
1:36.578 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18. |
A. Davidson |
AGU |
B |
0 |
18. |
1:36.816 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19. |
R. Barrichello |
HON |
B |
0 |
19. |
1:36.827 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20. |
A. Wurz |
WIL |
B |
0 |
20. |
1:37.326 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
21. |
C. Albers |
SPY |
B |
0 |
21. |
1:38.279 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
22. |
A. Sutil |
SPY |
B |
0 |
22. |
1:38.415 |
|
|
| | |
| |